Mijn situatie bestaat uit een huiskamer en een keuken. In de huiskamer wil ik een 5.1.4 Atmos systeem, en in de keuken heb ik 4 speakers voor stereo geluid. Nu denk ik zelf dat er 2 opties zijn: 1 AVR met genoeg kanalen en 2 zones, of 1 AVR voor de 5.1.4 Atmos en een externe versterker voor de keuken op zone 2.
Optie 1: Denon AVC-X6800H (11.4)
Main: Front L/R, Center, Surround L/R, Height 1 L/R, Height 2 L/R
Zone 2: Surround Back L/R
Zone 3: Height 3 L/R
Dit is een 11.4 systeem, echter gebruik ik alle 13 kanalen. Zijn alle 13 kanalen wel versterkt?
Optie 2: Marantz Cinema 40 (9.2) met externe versterker
Zone 2: pre out naar externe versterker
Als ik radio wil luisteren op Main en alle zones hoeft dit alleen op de 8 speakers in het plafond. Het zou mooi zijn als dit kan, dit betekent echter dat op Main de Front L/R, Center en Surround L/R tijdelijk uit moeten staan, ik heb nergens gelezen dat dit kan.
Welke optie is beter? Zijn er nog punten die is mis?
Optie 1: Denon AVC-X6800H (11.4)
Zone 2: Surround Back L/R
Zone 3: Height 3 L/R
Dit is een 11.4 systeem, echter gebruik ik alle 13 kanalen. Zijn alle 13 kanalen wel versterkt?
Optie 2: Marantz Cinema 40 (9.2) met externe versterker
Zone 2: pre out naar externe versterker
Als ik radio wil luisteren op Main en alle zones hoeft dit alleen op de 8 speakers in het plafond. Het zou mooi zijn als dit kan, dit betekent echter dat op Main de Front L/R, Center en Surround L/R tijdelijk uit moeten staan, ik heb nergens gelezen dat dit kan.
Welke optie is beter? Zijn er nog punten die is mis?
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |