Beste,
Ik ben vanplan deze ledstrip aan te schaffen:
https://www.ledstripkonin...ual-white-pro-losse-strip
(deze dient zowel als hoofdverlichting als sfeer verlichting, hoge cri, zowle koud als gezellig warm wit, dus lijkt wel aan alles te voldoen)
Dit is een ledstrip van 10m, 24W/m --> 240W in totaal.
Dit is een 24V led strip, dus --> 10A
aangezien dit is een 'dual white' led strip is, dus WW en CW leds.
klopt mijn redenering dan als ik deze strip zou voeden met een (DMX) dimmer/driver met kanalen van 5A?
1 kanaal voor de CW --> 5A --> 24V --> 120W
1 kanaal voor de WW --> 5A --> 24V --> 120W
Wat samen dus op die 240W uitkomt..
klopt mijn redenering? of is het niet zo dat bij een dual white (of ander type ledstrip rgbww) het vermogen verdeeld wordt onder de leds?
Kan het zijn dat deze led strip op 'vol vermogen' (dus 240W) 6A voor CW gebruikt en 4A voor WW?
(waardoor mijn 5A/kanaal driver niet voldoende zou zijn?
(bij ledstripkoning konden ze mijn vraag niet beantwoorden)
extra info, het is voorzien om de led strip langs 2 kanten te voeden (er is zelf een kabel voorzien om de led strip ook in het midden, het 5m punt) nog eens te 'injecteren'
maar de hoofdvraag is dus, als je de redenering van het volledige vermogen van de ledstrip wordt verdeeld over de verschillende kanalen kan toepassen 'dual white -->2 kanalen --> 2x 120W' --> 5A/kannal driver
Ik ben vanplan deze ledstrip aan te schaffen:
https://www.ledstripkonin...ual-white-pro-losse-strip
(deze dient zowel als hoofdverlichting als sfeer verlichting, hoge cri, zowle koud als gezellig warm wit, dus lijkt wel aan alles te voldoen)
Dit is een ledstrip van 10m, 24W/m --> 240W in totaal.
Dit is een 24V led strip, dus --> 10A
aangezien dit is een 'dual white' led strip is, dus WW en CW leds.
klopt mijn redenering dan als ik deze strip zou voeden met een (DMX) dimmer/driver met kanalen van 5A?
1 kanaal voor de CW --> 5A --> 24V --> 120W
1 kanaal voor de WW --> 5A --> 24V --> 120W
Wat samen dus op die 240W uitkomt..
klopt mijn redenering? of is het niet zo dat bij een dual white (of ander type ledstrip rgbww) het vermogen verdeeld wordt onder de leds?
Kan het zijn dat deze led strip op 'vol vermogen' (dus 240W) 6A voor CW gebruikt en 4A voor WW?
(waardoor mijn 5A/kanaal driver niet voldoende zou zijn?
(bij ledstripkoning konden ze mijn vraag niet beantwoorden)
extra info, het is voorzien om de led strip langs 2 kanten te voeden (er is zelf een kabel voorzien om de led strip ook in het midden, het 5m punt) nog eens te 'injecteren'
maar de hoofdvraag is dus, als je de redenering van het volledige vermogen van de ledstrip wordt verdeeld over de verschillende kanalen kan toepassen 'dual white -->2 kanalen --> 2x 120W' --> 5A/kannal driver
[ Voor 15% gewijzigd door thomke op 23-01-2024 13:48 . Reden: zorgen om lengte ledstrip wegwerken ;) ]