Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luctia
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-03 22:27
Recent ben ik op zoek gegaan naar oude afleveringen van Peter R. de Vries: Misdaadverslaggever. Op YouTube staan er veel maar met erg slechte kwaliteit (beeld en audio), en dus niet allemaal. Ik kreeg een beetje een dwang om een zo compleet mogelijke collectie aan te leggen, want deze leek nog niet te bestaan als ik ging kijken bij torrent websites. Ik wilde dus weten welke afleveringen er uberhaupt waren, maar dat lijkt nergens te staan. Plekken die ik heb afgezocht:
  • TheTVDB (daar houd ik ook mijn eigen voortgang bij)
  • IMDB: heeft niet alles
  • SBS/Talpa gemaild, konden niks voor me doen en verwezen me door naar Endemol
  • Peter R. de Vries Foundation: zelfde als Talpa
  • Endemol: "kan" me geen extra afleveringen of informatie over afleveringen geven
  • Wikipedia: heeft praktisch geen info over individuele afleveringen
  • Archief voor Beeld en Geluid: heeft er een stuk of 30 waarvan 10 "GEBLOKKEERD" zijn en bij de rest kan je geen beeldmateriaal opvragen. Hebben wel wat informatie over afleveringtitels en beschrijvingen, maar niet in welk seizoen ze zaten of welke afleveringen het waren
  • TV en Radio DB: heeft wat datums maar verder niks
  • myepisodes.com: heeft verassend veel info (air dates, titels, seizoenen en welke afleveringen per seizoen), maar niet alles
  • Diverse (25+) torrent trackers: niks gevonden
Al met al ben ik dus op zoek naar meer afleveringen in goede kwaliteit, en/of informatie over afleveringen die kan helpen om de informatie op TheTVDB aan te vullen/corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:19

AcoLyte!

*evil grin*

Off topic; ik ben sinds kort ook weer oude afleveringen via YT aan het kijken. Wat een werk leverde hij. Ben zelf 48, dus heb destijds veel gezien. Hou dit topic dus even in de gaten.

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-04 13:17

XallaX

Meow

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:05
Zijn bestanden van 2500+ oud überhaupt nog ergens te krijgen? Mijn recente ervaring opzoek naar wat oude uitzendingen is dat het allemaal dood loopt ook al belooft de aanbieder lange retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX

XallaX

Meow

Members only:

[ Voor 14% gewijzigd door XallaX op 24-01-2024 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luctia
@XallaX Wat is de kwaliteit daarvan? Iemand anders verwees me ook al door naar usenet, waardoor ik een redelijke lijst met links heb gevonden die iets zouden kunnen opleveren. Ik heb alleen nog nooit usenet gebruikt, en na een redelijke tijd hannessen heb ik het met SABnzbd nog niet aan de praat weten te krijgen (ik snap vooral niet wat je als server zou moeten invullen).

Ik vraag het vooral omdat, als het dezelfde kwaliteit heeft als de YouTube filmpjes, verder proberen usenet aan de praat te krijgen misschien niet de moeite waard is voor mij. De enige toegevoegde waarde zou dan de volgorde van afleveringen kunnen zijn, als die niet al op een andere plek staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Luctia op 24-01-2024 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 19:45
Je zou Joep Venmans eens kunnen benaderen. Hij was de vaste cameraman volgens google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Let wel, we mogen hier alleen legale content delen. Torrents etc. zijn dat dus niet. Ik hou dit draadje voor nu nog even open.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luctia
tweakduke schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:27:
[modbreak]Let wel, we mogen hier alleen legale content delen. Torrents etc. zijn dat dus niet. Ik hou dit draadje voor nu nog even open.[/]
Dit was de reactie van Endemol:
Wat je kan zien staat op Youtube, wat er door derden opgezet is. Verder zijn de afleveringen niet inzichtelijk helaas.
Ik persoonlijk maak hieruit op dat, hoewel het misschien niet content is van de uploaders op YouTube of uploaders van torrents of usenet entries, de rechtmatige eigenaren er geen problemen mee hebben. Anders zouden ze tenslotte de content van derden wel van YouTube laten halen.

Ik snap je punt, en zal in deze thread geen concrete links delen, maar wilde het toch even gezegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX

XallaX

Meow

Members only:

[ Voor 34% gewijzigd door XallaX op 24-01-2024 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bepaalde afelveringen mogen ook niet (meer) worden uitgezonden. Soms op verzoek van nabestaanden van salchtoffers, of door justitie. Bron: kennis die direct met een zaak te maken heeft.
Je zal het dus moeten doen met wat je online kan vinden. Maar compleet zal je collectie (voorlopig) niet worden.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luctia
Nyarlathotep schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:33:
Bepaalde afelveringen mogen ook niet (meer) worden uitgezonden. Soms op verzoek van nabestaanden van salchtoffers, of door justitie. Bron: kennis die direct met een zaak te maken heeft.
Je zal het dus moeten doen met wat je online kan vinden. Maar compleet zal je collectie (voorlopig) niet worden.
Yes, dat had ik inderdaad al hier en daar voorbij zien komen. Daarom vind ik het nu ook eigenlijk bijna belangrijker dat de informatie over de afleveringen compleet is, niet eens zozeer dat ik alle afleveringen heb. Dan weet ik tenminste wat ik mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LELANDPALMER
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 14-05-2024
Hoe staat het ervoor anno 2024? Iemand die de collectie compleet heeft? Ben naarstig op zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:00
LELANDPALMER schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:39:
Hoe staat het ervoor anno 2024? Iemand die de collectie compleet heeft? Ben naarstig op zoek!
Dit topic stamt uit anno 2024 ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luctia
LELANDPALMER schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:39:
Ik denk dat ik 'm zo compleet heb als ik 'm kan krijgen (dat wil zeggen misschien de helft), maar ik heb de verzameling nog niet echt goed geformat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:32
Luctia schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:46:
[...]

Ik denk dat ik 'm zo compleet heb als ik 'm kan krijgen (dat wil zeggen misschien de helft), maar ik heb de verzameling nog niet echt goed geformat.
Geweldig bezig. Mocht je er iets mee doen dan zou ik een pm zeer waarderen. Dit is onderdeel van onze geschiedenis, en mag niet verloren gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDMI
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-02 16:50
Luctia schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:46:
[...]Ik denk dat ik 'm zo compleet heb als ik 'm kan krijgen (dat wil zeggen misschien de helft), maar ik heb de verzameling nog niet echt goed geformat.
Ik zou een PM ook erg waarderen! Ben afgelopen weken ook wat afleveringen terug aan het kijken. En de YouTube uploads zijn idd vaak best ondermaats kwa kwaliteit :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luctia
HDMI schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 02:40:
[...]

Ik zou een PM ook erg waarderen! Ben afgelopen weken ook wat afleveringen terug aan het kijken. En de YouTube uploads zijn idd vaak best ondermaats kwa kwaliteit :-(
Dan heb ik slecht nieuws voor je: bijna alles wat ik heb komt van YouTube. De Usenet links en torrents die ik (puur speculatief zonder bedoeling om te downloaden) heb bekeken waren (a) niet meer actief of hadden dezelfde problemen qua kwaliteit.

Ik wil waarschijnlijk gaan kijken of ik, wanneer ik mijn huidige verzameling goed heb gesorteerd en uitgezocht, de video's kan AI upscalen. Dat zou het iets kijkbaarder kunnen maken. Maar er is helaas niks te doen aan (deels) missende afleveringen.

Mocht je na deze info nog steeds willen kletsen, stuur maar een PM. Dit leek me wel relevante info voor iedereen in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-04 23:35
Waar is de PM knop voor persoonlijke berichten??

[ Voor 84% gewijzigd door pennywise666 op 03-06-2024 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:00
pennywise666 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:41:
Waar is de PM knop voor persoonlijke berichten??
Onderaan dit menuutje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZ8dQWzYP2rfkWLKxj4iA1kyB4Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7QsaioSAR1FLMIFswRnarw3l.png?f=user_large

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerjas
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 17-06-2024
Bump, ben erg benieuwd naar de voortgang met het inventariseren en bewaren van oude Peter R. de Vries afleveringen. Zelf ben ik opzoek naar een aantal afleveringen (specifiek die van Zeilleraar Bas R.) waarbij ik zelf zeilles heb gehad.

Ik heb de hele aflevering niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luctia
Killerjas schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:27:
Bump, ben erg benieuwd naar de voortgang met het inventariseren en bewaren van oude Peter R. de Vries afleveringen. Zelf ben ik opzoek naar een aantal afleveringen (specifiek die van Zeilleraar Bas R.) waarbij ik zelf zeilles heb gehad.

Ik heb de hele aflevering niet kunnen vinden.
Lijken er twee te zijn: S13E02 en S19E08 (al zijn de afleveringen in de laatste 4 seizoenen een beetje twijfelachtig). Je kan proberen op YouTube te zoeken, eventueel met de datum erbij. Ik lijk ze niet te hebben, maar deze aflevering lijkt er een kleine herhaling over te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 17NVD27
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-11-2024
Helaas. Nergens meer te zien. Destijds peter via mail en tel gesproken. Alleen wat de mensen zelf hebben bewaard Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxiFKvDIaYlmUp9kr83394dzo64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CKxKwqf3nv9NBqEaLWMnH61t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marciano93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-04 23:30
Zou kees vd spek geen archiefje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramonius7
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Dat is ook het eerste waar ik aan moest denken. Kees vd Spek heeft ergens dit jaar of afgelopen jaar een uitzending gemaakt over Peter R., waarin te zien is dat Kees in een soort archief ruimte oude (ruwe) opnames terugkijkt van Peter R. Dit in het kader van hun hechte samenwerking.

Je zou zeggen dat dit materiaal sowieso nog allemaal bestaat en dat dit hiermee wordt bevestigd. Of dit ook geldt voor de uiteindelijke, gemonteerde uitzendingen zoals te zien was op TV, dat is de vraag.
Het zou, ook zeker wat mij betreft, zeer waardevol zijn als de volledige seizoenen/afleveringen ergens beschikbaar zouden zijn voor het publiek, zoals bijv. op V. of een andere streamingsdienst. Juist met de kennis van nu 🙏🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olga01
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 12-12-2024
Heeft iemand misschien aflevering 14 van seizoen 13?
(Uitzending van 11 mei 2008 over Sylvia Derickx).
Ik zou deze super graag nog eens terug zien omdat ik zelf Sylvia speel in de reconstructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-04 23:35
Olga01 schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:03:
Heeft iemand misschien aflevering 14 van seizoen 13?
(Uitzending van 11 mei 2008 over Sylvia Derickx).
Ik zou deze super graag nog eens terug zien omdat ik zelf Sylvia speel in de reconstructie.
Silvia heet ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:27
We zouden via zijn Social media (of zijn kantoor) eens een poging bij Kees van der Spek kunnen wagen zoals al eerder genoemd.

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael0093
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:57
Gwindorian schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 07:29:
We zouden via zijn Social media (of zijn kantoor) eens een poging bij Kees van der Spek kunnen wagen zoals al eerder genoemd.
Aangezien er de afgelopen jaren al meerdere pogingen zijn gedaan via de e-mail lijkt het me niet erg zinvol om dit nogmaals te proberen.

Een alternatief zou zijn om een 'publieke' actie op te zetten met de boodschap dat deze nalatenschap van Peter niet verloren mag gaan. Misschien via zijn stichting en Kees een uiterste poging doen om aan de opnamen te komen? Wat mijn inziens sowieso moet gebeuren is dat Nederlands Instituut voor Beeld&Geluid moet worden benaderd met het verzoek om dit archiefmateriaal in de collectie op te nemen.
Pagina: 1