• Luctia
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Recent ben ik op zoek gegaan naar oude afleveringen van Peter R. de Vries: Misdaadverslaggever. Op YouTube staan er veel maar met erg slechte kwaliteit (beeld en audio), en dus niet allemaal. Ik kreeg een beetje een dwang om een zo compleet mogelijke collectie aan te leggen, want deze leek nog niet te bestaan als ik ging kijken bij torrent websites. Ik wilde dus weten welke afleveringen er uberhaupt waren, maar dat lijkt nergens te staan. Plekken die ik heb afgezocht:
  • TheTVDB (daar houd ik ook mijn eigen voortgang bij)
  • IMDB: heeft niet alles
  • SBS/Talpa gemaild, konden niks voor me doen en verwezen me door naar Endemol
  • Peter R. de Vries Foundation: zelfde als Talpa
  • Endemol: "kan" me geen extra afleveringen of informatie over afleveringen geven
  • Wikipedia: heeft praktisch geen info over individuele afleveringen
  • Archief voor Beeld en Geluid: heeft er een stuk of 30 waarvan 10 "GEBLOKKEERD" zijn en bij de rest kan je geen beeldmateriaal opvragen. Hebben wel wat informatie over afleveringtitels en beschrijvingen, maar niet in welk seizoen ze zaten of welke afleveringen het waren
  • TV en Radio DB: heeft wat datums maar verder niks
  • myepisodes.com: heeft verassend veel info (air dates, titels, seizoenen en welke afleveringen per seizoen), maar niet alles
  • Diverse (25+) torrent trackers: niks gevonden
Al met al ben ik dus op zoek naar meer afleveringen in goede kwaliteit, en/of informatie over afleveringen die kan helpen om de informatie op TheTVDB aan te vullen/corrigeren.

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 12:36

AcoLyte!

*evil grin*

Off topic; ik ben sinds kort ook weer oude afleveringen via YT aan het kijken. Wat een werk leverde hij. Ben zelf 48, dus heb destijds veel gezien. Hou dit topic dus even in de gaten.

don't mistake lack of talent for genius.

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 16:32

XallaX

Meow

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
Zijn bestanden van 2500+ oud überhaupt nog ergens te krijgen? Mijn recente ervaring opzoek naar wat oude uitzendingen is dat het allemaal dood loopt ook al belooft de aanbieder lange retentie.

Cat 7 is wél een gestandaardiseerde bekabelingscategorie. De specificaties zijn vastgelegd in ISO/IEC 11801 en IEC 61156.

• XallaX

XallaX

Meow

Members only:

[ Voor 14% gewijzigd door XallaX op 24-01-2024 15:53 ]

• Luctia
@XallaX Wat is de kwaliteit daarvan? Iemand anders verwees me ook al door naar usenet, waardoor ik een redelijke lijst met links heb gevonden die iets zouden kunnen opleveren. Ik heb alleen nog nooit usenet gebruikt, en na een redelijke tijd hannessen heb ik het met SABnzbd nog niet aan de praat weten te krijgen (ik snap vooral niet wat je als server zou moeten invullen).

Ik vraag het vooral omdat, als het dezelfde kwaliteit heeft als de YouTube filmpjes, verder proberen usenet aan de praat te krijgen misschien niet de moeite waard is voor mij. De enige toegevoegde waarde zou dan de volgorde van afleveringen kunnen zijn, als die niet al op een andere plek staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Luctia op 24-01-2024 11:44 ]

• HenkEisDS
  • Laatst online: 00:14
Je zou Joep Venmans eens kunnen benaderen. Hij was de vaste cameraman volgens google.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Let wel, we mogen hier alleen legale content delen. Torrents etc. zijn dat dus niet. Ik hou dit draadje voor nu nog even open.

Tweakers Discord

• Luctia
tweakduke schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:27:
[modbreak]Let wel, we mogen hier alleen legale content delen. Torrents etc. zijn dat dus niet. Ik hou dit draadje voor nu nog even open.[/]
Dit was de reactie van Endemol:
Wat je kan zien staat op Youtube, wat er door derden opgezet is. Verder zijn de afleveringen niet inzichtelijk helaas.
Ik persoonlijk maak hieruit op dat, hoewel het misschien niet content is van de uploaders op YouTube of uploaders van torrents of usenet entries, de rechtmatige eigenaren er geen problemen mee hebben. Anders zouden ze tenslotte de content van derden wel van YouTube laten halen.

Ik snap je punt, en zal in deze thread geen concrete links delen, maar wilde het toch even gezegd hebben.

• XallaX

XallaX

Meow

Members only:

[ Voor 34% gewijzigd door XallaX op 24-01-2024 15:54 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 17:40

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bepaalde afelveringen mogen ook niet (meer) worden uitgezonden. Soms op verzoek van nabestaanden van salchtoffers, of door justitie. Bron: kennis die direct met een zaak te maken heeft.
Je zal het dus moeten doen met wat je online kan vinden. Maar compleet zal je collectie (voorlopig) niet worden.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Luctia
Nyarlathotep schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:33:
Bepaalde afelveringen mogen ook niet (meer) worden uitgezonden. Soms op verzoek van nabestaanden van salchtoffers, of door justitie. Bron: kennis die direct met een zaak te maken heeft.
Je zal het dus moeten doen met wat je online kan vinden. Maar compleet zal je collectie (voorlopig) niet worden.
Yes, dat had ik inderdaad al hier en daar voorbij zien komen. Daarom vind ik het nu ook eigenlijk bijna belangrijker dat de informatie over de afleveringen compleet is, niet eens zozeer dat ik alle afleveringen heb. Dan weet ik tenminste wat ik mis.

• LELANDPALMER
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 14-05-2024
Hoe staat het ervoor anno 2024? Iemand die de collectie compleet heeft? Ben naarstig op zoek!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 13:18
LELANDPALMER schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:39:
Hoe staat het ervoor anno 2024? Iemand die de collectie compleet heeft? Ben naarstig op zoek!
Dit topic stamt uit anno 2024 ;)

The devil is in the details.

• Luctia
LELANDPALMER schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:39:
Ik denk dat ik 'm zo compleet heb als ik 'm kan krijgen (dat wil zeggen misschien de helft), maar ik heb de verzameling nog niet echt goed geformat.

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-08 16:55
Luctia schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:46:
[...]

Ik denk dat ik 'm zo compleet heb als ik 'm kan krijgen (dat wil zeggen misschien de helft), maar ik heb de verzameling nog niet echt goed geformat.
Geweldig bezig. Mocht je er iets mee doen dan zou ik een pm zeer waarderen. Dit is onderdeel van onze geschiedenis, en mag niet verloren gaan.

• HDMI
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-07-2025
Luctia schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:46:
[...]Ik denk dat ik 'm zo compleet heb als ik 'm kan krijgen (dat wil zeggen misschien de helft), maar ik heb de verzameling nog niet echt goed geformat.
Ik zou een PM ook erg waarderen! Ben afgelopen weken ook wat afleveringen terug aan het kijken. En de YouTube uploads zijn idd vaak best ondermaats kwa kwaliteit :-(

• Luctia
HDMI schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 02:40:
[...]

Ik zou een PM ook erg waarderen! Ben afgelopen weken ook wat afleveringen terug aan het kijken. En de YouTube uploads zijn idd vaak best ondermaats kwa kwaliteit :-(
Dan heb ik slecht nieuws voor je: bijna alles wat ik heb komt van YouTube. De Usenet links en torrents die ik (puur speculatief zonder bedoeling om te downloaden) heb bekeken waren (a) niet meer actief of hadden dezelfde problemen qua kwaliteit.

Ik wil waarschijnlijk gaan kijken of ik, wanneer ik mijn huidige verzameling goed heb gesorteerd en uitgezocht, de video's kan AI upscalen. Dat zou het iets kijkbaarder kunnen maken. Maar er is helaas niks te doen aan (deels) missende afleveringen.

Mocht je na deze info nog steeds willen kletsen, stuur maar een PM. Dit leek me wel relevante info voor iedereen in deze thread.

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 11:55
Waar is de PM knop voor persoonlijke berichten??

[ Voor 84% gewijzigd door pennywise666 op 03-06-2024 15:45 ]

• Hahn
pennywise666 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:41:
Waar is de PM knop voor persoonlijke berichten??
Onderaan dit menuutje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZ8dQWzYP2rfkWLKxj4iA1kyB4Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7QsaioSAR1FLMIFswRnarw3l.png?f=user_large

• Killerjas
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 17-06-2024
Bump, ben erg benieuwd naar de voortgang met het inventariseren en bewaren van oude Peter R. de Vries afleveringen. Zelf ben ik opzoek naar een aantal afleveringen (specifiek die van Zeilleraar Bas R.) waarbij ik zelf zeilles heb gehad.

Ik heb de hele aflevering niet kunnen vinden.

• Luctia
Killerjas schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:27:
Bump, ben erg benieuwd naar de voortgang met het inventariseren en bewaren van oude Peter R. de Vries afleveringen. Zelf ben ik opzoek naar een aantal afleveringen (specifiek die van Zeilleraar Bas R.) waarbij ik zelf zeilles heb gehad.

Ik heb de hele aflevering niet kunnen vinden.
Lijken er twee te zijn: S13E02 en S19E08 (al zijn de afleveringen in de laatste 4 seizoenen een beetje twijfelachtig). Je kan proberen op YouTube te zoeken, eventueel met de datum erbij. Ik lijk ze niet te hebben, maar deze aflevering lijkt er een kleine herhaling over te hebben.

• 17NVD27
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-11-2024
Helaas. Nergens meer te zien. Destijds peter via mail en tel gesproken. Alleen wat de mensen zelf hebben bewaard Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxiFKvDIaYlmUp9kr83394dzo64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CKxKwqf3nv9NBqEaLWMnH61t.jpg?f=fotoalbum_large

• Marciano93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-04-2025
Zou kees vd spek geen archiefje hebben.

• Ramonius7
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Dat is ook het eerste waar ik aan moest denken. Kees vd Spek heeft ergens dit jaar of afgelopen jaar een uitzending gemaakt over Peter R., waarin te zien is dat Kees in een soort archief ruimte oude (ruwe) opnames terugkijkt van Peter R. Dit in het kader van hun hechte samenwerking.

Je zou zeggen dat dit materiaal sowieso nog allemaal bestaat en dat dit hiermee wordt bevestigd. Of dit ook geldt voor de uiteindelijke, gemonteerde uitzendingen zoals te zien was op TV, dat is de vraag.
Het zou, ook zeker wat mij betreft, zeer waardevol zijn als de volledige seizoenen/afleveringen ergens beschikbaar zouden zijn voor het publiek, zoals bijv. op V. of een andere streamingsdienst. Juist met de kennis van nu 🙏🏻

• Olga01
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 12-12-2024
Heeft iemand misschien aflevering 14 van seizoen 13?
(Uitzending van 11 mei 2008 over Sylvia Derickx).
Ik zou deze super graag nog eens terug zien omdat ik zelf Sylvia speel in de reconstructie.

• pennywise666
Olga01 schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:03:
Ik zou deze super graag nog eens terug zien omdat ik zelf Sylvia speel in de reconstructie.
Silvia heet ze.

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-09 18:46
We zouden via zijn Social media (of zijn kantoor) eens een poging bij Kees van der Spek kunnen wagen zoals al eerder genoemd.

Gwindorian's Diablo Profiel

• Michael0093
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 15:58
Gwindorian schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 07:29:
We zouden via zijn Social media (of zijn kantoor) eens een poging bij Kees van der Spek kunnen wagen zoals al eerder genoemd.
Aangezien er de afgelopen jaren al meerdere pogingen zijn gedaan via de e-mail lijkt het me niet erg zinvol om dit nogmaals te proberen.

Een alternatief zou zijn om een 'publieke' actie op te zetten met de boodschap dat deze nalatenschap van Peter niet verloren mag gaan. Misschien via zijn stichting en Kees een uiterste poging doen om aan de opnamen te komen? Wat mijn inziens sowieso moet gebeuren is dat Nederlands Instituut voor Beeld&Geluid moet worden benaderd met het verzoek om dit archiefmateriaal in de collectie op te nemen.

• Pietertje1999
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 19-08-2025
*knip* vraag en aanbod is niet toegestaan op het forum.

[ Voor 77% gewijzigd door defiant op 19-08-2025 09:25 ]

• marnix11
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 22:39

marnix11

AFCA ★★★

Omdat ik zelf ook regelmatig op zoek ben naar "nieuwe" afleveringen kwam ik dit topic tegen. Via archive.org kan je de oude site van Peter R de Vries benaderen, en daar kan je info vinden over alle afleveringen van 2001 t\m 2008. Helaas is de site in 2010 vernieuwd en is deze info verwijderd. In de gauwigheid is dit de laatste capture van de oude site: https://web.archive.org/w...p://www.peterrdevries.nl/

Klik vervolgens op Programma, en dan krijg je rechtsboven een dropdown menutje te zien. Extra bonus is dat je voor een aantal afleveringen de promo ook nog kan downloaden :)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:43

Qwerty-273

Meukposter

Luctia schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:43:
Ik vraag het vooral omdat, als het dezelfde kwaliteit heeft als de YouTube filmpjes, verder proberen usenet aan de praat te krijgen misschien niet de moeite waard is voor mij. De enige toegevoegde waarde zou dan de volgorde van afleveringen kunnen zijn, als die niet al op een andere plek staan.
Ik vermoed dat het gros daar gewoon nog de kwaliteit heeft waar mensen iets opgenomen hebben op een vhs-band thuis, en enkele jaren later via digitalisering als een bestandje met hoge compressie (want oh oh dure schijfruimte) hebben opgeslagen. En daar de stof vanaf hebben geblazen om het naar YouTube te pompen.

Als je niet het originele beeldmateriaal hebt (zou in het archief van de productiemaatschappij kunnen staan) dan is het al heel snel mindere kwaliteit omdat nu verwend zijn met haarscherpe beelden (en niet onbelangrijk schermen die dat kunnen weergeven).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Luctia
marnix11 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 17:34:
Omdat ik zelf ook regelmatig op zoek ben naar "nieuwe" afleveringen kwam ik dit topic tegen. Via archive.org kan je de oude site van Peter R de Vries benaderen, en daar kan je info vinden over alle afleveringen van 2001 t\m 2008. Helaas is de site in 2010 vernieuwd en is deze info verwijderd. In de gauwigheid is dit de laatste capture van de oude site: https://web.archive.org/w...p://www.peterrdevries.nl/

Klik vervolgens op Programma, en dan krijg je rechtsboven een dropdown menutje te zien. Extra bonus is dat je voor een aantal afleveringen de promo ook nog kan downloaden :)
Goeie tip! Ik ben hier niet meer zo heel erg actief mee bezig, maar dit is misschien wel een goede bron van metadata. Ik zal eens kijken of ik het binnenkort kan vergelijken met TheTVDB.

• DKGAMER16
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-09 15:43
Ik zie dat de laatste dagen op dit kanaal afleveringen (compleet als in losse stukken) worden geüpload. Wellicht hebben jullie hier wat aan.

https://www.youtube.com/@PeterR.deVriesReportages

• DenniZ224
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:52

DenniZ224

Don

• Hahn
Peter R. de Vries-programma's werden niet uitgezonden op publieke omroepen, dus ik zou niet al te hard hopen.

• pennywise666
Hahn schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 22:15:
[...]

Peter R. de Vries-programma's werden niet uitgezonden op publieke omroepen, dus ik zou niet al te hard hopen.
Ze willen ook programma's van commerciële zenders gaan aanbieden dus er is nog hoop.

• Shuisman
  • Laatst online: 13-08 16:52
Olga01 schreef op maandag 2 december 2024 @ 22:03:
Hier te vinden: YouTube: Peter R. de Vries - De dood van Sylvia Derickx

• AnonymousGerbil
  • Registratie: Mei 2025
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 22:15:
[...]

Niet de programma's, maar wel ander materiaal met de man zelf, bijvoorbeeld een mooi radio interview: https://schatkamer.beeldengeluid.nl/serie/2101608030022823331/boven-het-dal/aflevering/2101608090078724931

Indien ik geïnteresseerd was in de diarree van de duivel had ik mijn vraag wel direct aan een llm gesteld.

• pennywise666
AnonymousGerbil schreef op maandag 8 juni 2026 @ 05:22:
[...]

Niet de programma's, maar wel ander materiaal met de man zelf, bijvoorbeeld een mooi radio interview: https://schatkamer.beeldengeluid.nl/serie/2101608030022823331/boven-het-dal/aflevering/2101608090078724931
*knip*
Niet nodig en anders is daar de topic report voor.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 10-06-2026 11:12 ]

• pennywise666
DKGAMER16 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 15:15:
Ik zie dat de laatste dagen op dit kanaal afleveringen (compleet als in losse stukken) worden geüpload. Wellicht hebben jullie hier wat aan.

https://www.youtube.com/@PeterR.deVriesReportages
Die afleveringen staan al lang op youtube en dit figuur van dat youtubekanaal heeft zelfs de muziek er uitgehaald ivm met copyright neem ik aan. Wat een slap gedoe dit manmanman zeg. Deze afleveringen zijn door het ontbreken van de muziek natuurlijk totaal verneukt en niet naar te kijken op deze manier.

[ Voor 3% gewijzigd door pennywise666 op 15-06-2026 15:35 ]

• Luctia
Ik ben hier nog steeds zo af en toe mee bezig, maar minder intensief dan eerst. Mijn grootste doel was en is initieel de ongesorteerde grabbelbak van afleveringen die op YouTube staan te verzamelen en sorteren, het liefst met juiste titels, air dates en afleveringnummers. Dat laatste, hoewel nog niet klaar, heeft veruit de meeste tijd gekost (bronnen zoals kranten cross-referencen, beeldmateriaal categoriseren op basis van logo's, etc) is allemaal in te zien op TheTVDB, mijn huidige verzameling gesorteerde afleveringen was nog nergens te krijgen, maar inmiddels heb ik de mogelijkheid om dat te delen als mensen dat willen. Op moment van schrijven heb ik zo'n 25 gesorteerde afleveringen met nog een stuk of 100 afleveringen in de pipeline. Allemaal dus prima online te vinden, maar niet op een georganiseerde manier zoals ik heb. Stuur me een berichtje als je geïnteresseerd bent.

• Shuisman
  • Laatst online: 13-08 16:52
Luctia schreef op maandag 15 juni 2026 @ 23:51:
Ik ben hier nog steeds zo af en toe mee bezig, maar minder intensief dan eerst. Mijn grootste doel was en is initieel de ongesorteerde grabbelbak van afleveringen die op YouTube staan te verzamelen en sorteren, het liefst met juiste titels, air dates en afleveringnummers. Dat laatste, hoewel nog niet klaar, heeft veruit de meeste tijd gekost (bronnen zoals kranten cross-referencen, beeldmateriaal categoriseren op basis van logo's, etc) is allemaal in te zien op TheTVDB, mijn huidige verzameling gesorteerde afleveringen was nog nergens te krijgen, maar inmiddels heb ik de mogelijkheid om dat te delen als mensen dat willen. Op moment van schrijven heb ik zo'n 25 gesorteerde afleveringen met nog een stuk of 100 afleveringen in de pipeline. Allemaal dus prima online te vinden, maar niet op een georganiseerde manier zoals ik heb. Stuur me een berichtje als je geïnteresseerd bent.
Bedankt voor het inventariseren! Heel handig om een goede lijst te hebben. Volgens wikipedia zijn er maar liefst 264 afleveringen. Ik denk dat ik maar een fractie op YouTube kan terugvinden, vooral het kanaal @PeterR.deVriesReportages doet goed werk om alles daar te uploaden.

• pennywise666
Shuisman schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 21:39:
[...]

Bedankt voor het inventariseren! Heel handig om een goede lijst te hebben. Volgens wikipedia zijn er maar liefst 264 afleveringen. Ik denk dat ik maar een fractie op YouTube kan terugvinden, vooral het kanaal @PeterR.deVriesReportages doet goed werk om alles daar te uploaden.
Nee dit is het tegenovergestelde van goed werk aangezien hij de muziek er uit haalt.

De afleveringen die hij upload staan bovendien al in originele staat op youtube.

[ Voor 8% gewijzigd door pennywise666 op 30-06-2026 21:43 ]

• Agent47
  • Laatst online: 20-09 17:57

Agent47

I always close my contracts.

Dikke bump, zie dit topic nu pas. Jammer dat er nooit officiele dvd boxen van zijn uitgekomen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Agent47
  • Laatst online: 20-09 17:57

Agent47

I always close my contracts.

Ik be nog op zoek naar een aflevering maar kan hem niet vinden. DM me even anders :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb even gekeken en heb blijkbaar nog een aantal seizoenen en losse afleveringen gevonden op een oude disk. Kwaliteit is behoorlijk.

• pennywise666
mystie schreef op maandag 20 juli 2026 @ 18:19:
Ik heb even gekeken en heb blijkbaar nog een aantal seizoenen en losse afleveringen gevonden op een oude disk. Kwaliteit is behoorlijk.
Nou dat is fantastisch! Is het mogelijk om deze te delen binnenkort zodat we ze kunnen downloaden via een cloud of torrent?

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zal kijken wat de mogelijkheden zijn.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

mystie schreef op maandag 20 juli 2026 @ 19:45:
Ik zal kijken wat de mogelijkheden zijn.
Had je nog tijd gehad om hier naar te kijken? :) ben ook wel nieuwsgierig

• pennywise666
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:36:
[...]

Had je nog tijd gehad om hier naar te kijken? :) ben ook wel nieuwsgierig
We zijn blij gemaakt met een dode mus zo te zien.

• nexamis
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 20-09 13:14
Hier nog iemand die groot fan is van Peter en ook het internet aan het afspeuren is naar oude afleveringen van zijn geweldige programma.
Inmiddels heb ik een redelijk archief met afleveringen, die net als bij @Luctia voornamelijk afkomstig zijn van YouTube.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik (uiteraard) ook dit topic tegen.

Luctia en andere bijdragers, bedankt hiervoor! Jullie speurwerk heeft mij ook erg geholpen!

Heeft iemand ooit de Peter R. de Vries Foundation benaderd om te vragen of hun nog afleveringen willen gaan uploaden op bijvoorbeeld hun YouTube kanaal?

Tijdens het sorteren van de seizoenen viel me op dat de afleveringen van de tweede helft van seizoen 16 exact dezelfde afleveringen zijn als die van seizoen 18.
En van seizoen 17 is echt nergens iets te vinden?

De laatste aflevering van seizoen 15 is: 9 Mei 2010, de eerste aflevering van seizoen 19 is: 30 okt 2011. Daartussen is het echt een zoektocht wat nou eigenlijk waar thuis hoort.
Is er hier misschien iemand die dit (inmiddels) goed in beeld heeft kunnen brengen? Of daar naar wil gaan kijken?

Hopelijk kunnen we met z'n allen al het mooie werk van Peter zo compleet en goed gesorteerd als mogelijk maken.

Als iemand interesse heeft in mijn lijst met afleveringen die ik bij elkaar heb verzameld, let me know! (mijn lijst is een beetje te lang om hier nu zomaar in dit topic te delen denk ik)

• pennywise666
@nexamis Hi, stuur mij die lijst maar ajb! Ik zou eigenlijk niet weten waarom dat te lang zou zijn om hier neer te zetten,

• nexamis
pennywise666 schreef op maandag 14 september 2026 @ 11:40:
@nexamis Hi, stuur mij die lijst maar ajb! Ik zou eigenlijk niet weten waarom dat te lang zou zijn om hier neer te zetten,
Okay, hierbij dan :)
Dit is mijn lijst vanaf Seizoen 7. Alles daarvoor ben ik nog mee bezig maar is zeer lastig te vinden helaas.

Deze lijst is de volgorde en titels van afleveringen zoals ik op dit moment denk hoe deze moet zijn. Ik heb dus niet al deze afleveringen in mijn bezit, was dat maar waar! ;)

s7:

S07E01 Dossier Goudkoorts (08-Nov-2001)

S07E02 Dossier Gijs V. (15-Nov-2001)

S07E03 Slijpers (29-Nov-2001)

S07E04 Flitser geflitst! (13-Dec-2001)

S07E05 Bert Schilder (20-Dec-2001)

S07E06 Dossier Wendela Hagedoorn (27-Dec-2001)

S07E07 Bert Schilder/Bram Swaluw, Dossier Ran Biemans (07-Mar-2002)

S07E08 Peter ontmaskert koning van Amsterdamse onderwereld (28-Mar-2002)

S07E09 Peter R. de Vries ontmaskert internet-pedofiel (18-Apr-2002)

S07E10 Onthullende feiten in drievoudige moord (25-Apr-2002)

S07E11 Opmerkelijke verborgen actie (02-May-2002)

S07E12 Vervolg dossier Bolhaar (09-May-2002)

S07E13 De Eerlijke Zaak (16-May-2002)

S07E14 Dossier Andrea Luten (23-May-2002)

S07E15 Nieuwe onthullingen bij Peter R. de Vries (30-May-2002)

S07E16 De moord op Jeanette van Bentum-Coerse (06-Jun-2002)

s8:

S08E01 Nieuwe reeks afleveringen van start (26-Sep-2002)

S08E02 De Huurmoord (10-Oct-2002)

S08E03 Cristina Conte, Angelique van Osch (17-Oct-2002)

S08E04 Wisseltruc (24-Oct-2002)

S08E05 De Deventer moordzaak (07-Nov-2002)

S08E06 Nepadvocaat (21-Nov-2002)

S08E07 Dossier Amarantha Verhoeff (05-Dec-2002)

S08E08 Oplichters mobiele telefoons (19-Dec-2002)

S08E09 Gebo oplichting (27-Mar-2003)

S08E10 Moord op Ine Wijnen (03-Apr-2003)

S08E11 Dossier Bebe Paña, deel 1 (10-Apr-2003)

S08E12 Dossier Bebe Paña, deel 2 (17-Apr-2003)

S08E13 Beroving winkelier (24-Apr-2003)

S08E14. Twijfels over juistheid veroordeling kindermoordenaar (01-May-2003)

S08E16 Moord, zelfmoord of een ongeluk? (15-May-2003)

S08E17 Amsterdamse crimineel tart justitie met acties en uitspraken (29-May-2003)

S08E18 Politie slikt, snuift en dealt zelf (05-Jun-2003)

s9:

S09E01 Klaas Bruinsma & Mabel Wisse Smit, deel 1 (02-Oct-2003)

S09E02 Klaas Bruinsma & Mabel Wisse Smit, deel 2 (09-Oct-2003)

S09E03 Oplichters ontmaskerd (30-Oct-2003)

S09E04 De Zaanse paskamermoord (13-Nov-2003)

S09E05 De moord op neurologe Ingrid Hakkert (20-Nov-2003)

S09E06 Geheime opname van advocaat levert schokkend bewijs (04-Dec-2003)

S09E07 Neptherapeut ontmaskerd (11-Dec-2003)

S09E08 De Baarnse moordzaak (04-Mar-2004)

S09E09 De Taminiau-moorden én een verborgen camera-actie (18-Mar-2004)

S09E10 Dossier Gitta van der Goot (01-Apr-2004)

S09E11 Het getuigenbeschermingsprogramma Bert Schilder/Bram Swaluw (15-Apr-2004)

S09E12 Doorbraak in het onderzoek naar de moord op Ran Biemans (29-Apr-2004)

S09E13 Dossier Yvonne Catsburg uit Hoofddorp (20-May-2004)

S09E14 De XTC beschuldigingen aan Robert Hörchner en Annelies Pijnenborg (27-May-2004)

S09E15 De realiteit lijkt soms onwaarschijnlijker dan fictie (03-Jun-2004)

S09E16 Hoe is het eigenlijk afgelopen met….? (10-Jun-2004)

s10:

S10E01 Politie- en justitie-stukken liggen letterlijk op straat (October 7, 2004)

S10E02 Gerechtigheid of een gerechtelijke dwaling? Butler Dick van Leeuwerden (October 14, 2004)

S10E03 De speurtocht naar Bebe Paña uit Nuenen (Oct 28, 2004)

S10E04 Nieuwe feiten over de Schiedammer parkmoord (Nov 11, 2004)

S10E05 Dossier Deborah Rosiek (Nov 18, 2004)

S10E06 De moord op Gonda Smit en de moord op Natascha Meijer (Dec 9, 2004)

S10E07 Een gesprek in de studio met Kees B (Dec 23, 2004)

S10E08 Nieuwe onthullingen rondom Edwin ten W (March 1, 2005)

S10E09 De dubbele moord in Kaatsheuvel (Mar 24, 2005)

S10E10 Dossier Gonda Smit (Mar 31, 2005)

S10E11 Wik H, Alfred Bader en luchthaven Schiphol (April 7, 2005)

S10E12 Mr. Joost Tonino (May 5, 2005)

S10E13 De moord op Fokko Werkman (May 19, 2005)

S10E14 De moord op Mariëlla de Geus uit Gouda (May 26, 2005)

S10E15 De moord op Rhae Ann Mattice uit de Amsterdamse Bijlmer (June 2, 2005)

S10E16 De moord op Milica van Doorn te Zaandam (June 9, 2005)

s11:

S11E01 10 jaar Peter R. de Vries (Sep 25, 2005)

S11E02 Dossier De zwarte cobra (Oct 2, 2005)

S11E03 Peter R. de Vries ontmaskert voortvluchtige moordenaar (Nov 6, 2005)

S11E04 De onopgeloste moord op de 75-jarige Piet Mergelsberg (November 13, 2005)

S11E05 Computerdiskettes met staatsgeheimen (December 11, 2005)

S11E06 Milica van Doorn (January 3, 2006)

S11E07 De dood van een science-fictionschrijver (Feb 28, 2006)

S11E08 De moord op multimiljonair Hans Lijesen (March 21, 2006)

S11E09 Nieuwe getuige in de zaak Hans Lijesen (April 11, 2006)

S11E10 Peter R de Vries & De Moord Op JFK, part II (May 2, 2006)

S11E11 Het andere gezicht van Willem Endstra (May 16, 2006)

S11E12 Lek in TBS-kliniek (May 23, 2006)

S11E13 (May 30, 2006)

S11E14 Stalker krijgt verdiende loon, JFK Deel II & Terugblik (June 6, 2006)

s12:

S12E01 Onthullende nieuwsfeiten in de zaak van Adriaan G (October 1, 2006)

S12E02 De moord op Nadia van de Ven & Politiemedewerker Wout op msn (October 8, 2006)

S12E03 Gestolen Graafmachines (October 15, 2006)

S12E04 (October 22, 2006)

S12E05 Het ware verhaal achter de verdwijning van Natalee Holloway (November 26, 2006)

S12E06 Pedo schooldirecteur en Klpd luizen (December 3, 2006)

S12E07 (December 10, 2006)

S12E08 (December 17, 2006)

S12E09 (March 25, 2007)

S12E10 Het andere gezicht van Reinier Smit (April 1, 2007)

S12E11 De zaak Knops (Apr 15, 2007)

S12E12 Gladio (Apr 22, 2007)

S12E13 De ontmaskering van een kwakzalver (Apr 29, 2007)

S12E14. De moord op de wereldkampioen (May 6, 2007)

S12E15 De perfecte treinmoord (May 20, 2007)

S12E16 Rondleiding in de 'Heineken loods' (May 27, 2007)

s13:

S13E01 Germa van den Boom (Oct 28, 2007)

S13E02 De zaak Bas R (Nov 4, 2007)

S13E03 Het skelet in de dorpsstraat (Nov 11, 2007)

S13E04 De affaire Hörchner (Nov 18, 2007)

S13E05 Voortvluchtige moordenaar ontmaskerd (Nov 25, 2007)

S13E06 Heeft Joran het nu wel of niet gedaan? Herhaling? (December 2, 2007)

S13E07 De moord op Anneke van der Stap (December 9, 2007)

S13E08 De moord in Ferwert (December 16, 2007)

S13E09 Wegmisbruik door de politie (December 23, 2007)

S13E10 Peter R. de Vries lost de zaak Natalee Holloway op (Feb 3, 2008)

S13E11 Boef zoekt vrouw (Apr 20, 2008)

S13E12 Het mysterie van de Noorderplassen (Apr 27, 2008)

S13E13 De moord op Anton van Tienhoven (May 4, 2008)

S13E14 De Dood Of Moord Op Sylvia Derickx (May 11, 2008)

S13E15 De zaak Koos Namink (May 18, 2008)

S13E16 Alles over de doorbraak in de Puttense moordzaak (May 25, 2008)

S13E17 Creditcardfraudeurs ontmaskerd (Jun 1, 2008)

S14:

S14E01 Peter Ontmaskert Joran Als Vrouwenhandelaar (Nov 9, 2008)

S14E02 Veroordeelde Pedofiel Zoekt Weer Contact Met Kinderen (Nov 16, 2008)

S14E03 De Zaak Robert Vakkers (November 23, 2008)

S14E04 Dubbele Moord In Venray (November 30, 2008)

S14E05 De Zaak Harry Bout (Dec 7, 2008)

S14E06 Peter R de Vries Betrapt Pedofiel In Purmerends park (Dec 14, 2008)

S14E07 Het Vals Alibi Van Reinier Smit, De Posbankmoord & Moordzaak Ida Klijnstra (Dec 21, 2008)

S14E08 Portret van Siegfried Saez (April 5, 2009)

S14E09 De Zaak Tamara Wolvers (April 12, 2009)

S14E10 De Moord Op Kathleen Cremers (April 19, 2009)

S14E11 De Moord Op Matroos Rapmund (April 26, 2009)

S14E12 Bloedbad In Berg En Terblijt (May 3, 2009)

S14E13 De Moord Op Victor 'T Hoofd (May 10, 2009)

S14E14 De verdwijning van Imelda Becerro (May 17, 2009)

S14E15 Oplichters op strooptocht (May 24, 2009)

S14E16 De top 10 onopgeloste moorden (May 31, 2009)

s15:

S15E01 Politie, Justitie en politiek geschokt door KLPD reportage (Nov 1, 2009)

S15E02 De moord op Anouschka Weezenbeek (Nov 8, 2009)

S15E03 De Purmerendse Kindermoord (Nov 22, 2009)

S15E04 De Oorlog in Overschie (Nov 29, 2009)

S15E05 De moord op Henk Opentij en Mary Run (Dec 6, 2009)

S15E06 Het politieverhoor van Joran en het duistere alias van Wally (Dec 13, 2009)

S15E07 De biecht van seriemoordenaar Koos H, deel 1 (Apr 4, 2010)

S15E08. De biecht van seriemoordenaar Koos H, deel 2 (Apr 11, 2010)

S15E09 De biecht van seriemoordenaar Koos H, deel 3 (Apr 18, 2010)

S15E10 De moord op Willy van Wanrooy (Apr 25,2010)

S15E11 De moord op Geert de Raeymaeker (May 2, 2010)

S15E12 Loverboy Slachtoffer (May 9, 2010)

S16:

S16E01 Het gewetenloze spel van Joran van der Sloot (31-Oct-2010)

S16E02 De confrontatie tussen Beth Holloway en Joran (07-Nov-2010)

S16E03 De wereld rond voor de mysterieuze dood van Mariska Mast, deel 1 (14-Nov-2010)

S16E04 De wereld rond voor de mysterieuze dood van Mariska Mast, deel 2 (21-Nov-2010)

S16E05 De wereld rond voor de mysterieuze dood van Mariska Mast, deel 3 (28-Nov-2010)

S16E06 De Parnassiamoorden (December 5, 2010)

S16E07 De Amstelveens toiletmoord op Lydie Baneke Knap (December 12, 2010)

S16E08 Peter viert 15 jarig jubileum (December 19, 2010)

S16E09 Peter spoort negen voortvluchtige criminelen op, deel 1 (10 apr 2011)

S16E10 Peter spoort negen voortvluchtige criminelen op, deel 2 (17 apr 2011)

S16E11 De mysterieuze verdwijning van Geertje Vliegenthart (24 apr 2011)

S16E12 De gewelddadige dood van het echtpaar Vis (01 mei 2011)

S16E13 De mysterieuze verdwijning van Ilham Benchelh (08 mei 2011)

S16E14 Exhumatie Mariska Mast levert nieuwe feiten op (15 mei 2011)

S16E15 De moord op de hobbyfotograaf Henk Peters (22 mei 2011)

S16E16 De zaak Wildeman (29 mei 2011)

s17:

S17E01 (October 30, 2011)

S17E02 (November 6, 2011)

S17E03 (November 13, 2011)

S17E04 (November 20, 2011)

S17E05 (November 27, 2011)

S17E06 (December 4, 2011)

S17E07 ()

S17E08 ()

s18:

S18E01 Peter spoort negen voortvluchtige criminelen op, deel 1 (April 10, 2011)

S18E02 Peter spoort negen voortvluchtige criminelen op, deel 2 (April 17, 2011)

S18E03 De mysterieuze verdwijning van Geertje Vliegenthart (24 apr 2011)

S18E04 De gewelddadige dood van het echtpaar Vis (01 mei 2011)

S18E05 De mysterieuze verdwijning van Ilham Benchelh (May 8, 2011)

S18E06 Exhumatie Mariska Mast levert nieuwe feiten op (15 mei 2011)

S18E07 De moord op de hobbyfotograaf Henk Peters (22 mei 2011)

s19:

S19E01 De ontmaskering van wapenhandelaar Koen B (30 okt 2011)

S19E02 De spoorloze verdwijning van Herman Ploegstra (6 nov 2011)

S19E03 Vrijspraak Ten W omgekeerde gerechtelijke dwaling/Het verhaal van klokkenluider Nanko Veenbrink (November 13, 2011)

S19E04 Deel II van het verhaal van klokkenluider Veenbrink (November 20, 2011)

S19E05 De huiveringwekkende moord op Antoinette Bont

S19E06 De brute moord op Harry Roo

S19E07 De moord op matroos Rapmund (December 11, 2011)

S19E08 De pedofiele praktijken van Bas R. (December 18, 2011)

S19E09 De moord op Rose Sulaiman (April 8, 2012)

S19E10 De gruwelijke moord op Lydie Knap

S19E11 Unieke verborgen camera-actie in dubbele moordzaak Kaatsheuvel

S19E12 Onthullende reportage over de 'stenengooiers'

S19E13 De verdwijning van Ilham Benchelh (May 6, 2012)

S19E14 De musicalmoord op Wilma Bres uit Delft

S19E15 De escort Huurmoord

S19E16 Marianne Vaatstra I

S19E17 Marianne Vaatstra II

s20:

S20E01 De moord op Rose Sulaiman (April 8, 2012)

S20E02 De huurmoord op Amsterdamse escortbaas Arthur van M (April 15, 2012)

S20E03 Més que un club/More than a club, behind the scenes (June 3, 2012)

[ Voor 3% gewijzigd door nexamis op 15-09-2026 09:32 ]

• pennywise666
@nexamis Dankjewel, dat is een mooie lijst. Een mooi begin. Ja is een heel lastig gedoe allemaal,niet te doen eigenlijk. En dan ook nog het feit dat de meeste afleveringen niet eens beschikbaar zijn. Hoe ben je op deze volgorde van de afleveringen gekomen? Met behulp van AI ook ofzo?

• nexamis
pennywise666 schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:28:
@nexamis Dankjewel, dat is een mooie lijst. Een mooi begin. Ja is een heel lastig gedoe allemaal,niet te doen eigenlijk. En dan ook nog het feit dat de meeste afleveringen niet eens beschikbaar zijn. Hoe ben je op deze volgorde van de afleveringen gekomen? Met behulp van AI ook ofzo?
Thanks!
Voornamelijk heel veel zoekwerk en lezen van beschrijvingen bij video's.

AI heb ik er niet voor gebruikt, ben ik persoonlijk (nog) niet zo'n voorstander van.

• pennywise666
nexamis schreef op maandag 14 september 2026 @ 15:20:
[...]

Thanks!
Voornamelijk heel veel zoekwerk en lezen van beschrijvingen bij video's.

AI heb ik er niet voor gebruikt, ben ik persoonlijk (nog) niet zo'n voorstander van.
Ik heb een tijd geleden ook alle afleveringen van youtube gehaald waarvan veel dubbele aangezien vaak verkeerd of vaag omschreven etc. Ook van nieuwsgroepen wat afleveringen gepakt in de hoop dat die niet op youtube stonden. En 2e helft S16 is inderdaad S18 zie ik zojuist in mjjn files. Niks van S17 te vinden idd. Ik dacht dat zoek ik wel een keer uit, maar er is werkelijk geen touw aan vast te knopen allemaal. Ze moeten gewoon al die afleveringen beschikbaar stellen en dan ook in de juiste volgorde.

[ Voor 8% gewijzigd door pennywise666 op 14-09-2026 16:19 ]

• Luctia
nexamis schreef op maandag 14 september 2026 @ 11:52:
[...]

Okay, hierbij dan :)
Dit is mijn lijst vanaf Seizoen 7. Alles daarvoor ben ik nog mee bezig maar is zeer lastig te vinden helaas.

Deze lijst is de volgorde en titels van afleveringen zoals ik op dit moment denk hoe deze moet zijn. Ik heb dus niet al deze afleveringen in mijn bezit, was dat maar waar! ;)

s7:

S07E01 Dossier Goudkoorts (08-Nov-2001)

S07E02 Dossier Gijs V. (15-Nov-2001)

S07E03 Slijpers (29-Nov-2001)

S07E04 Flitser geflitst! (13-Dec-2001)

S07E05 Bert Schilder (20-Dec-2001)

S07E06 Dossier Wendela Hagedoorn (27-Dec-2001)

S07E07 Bert Schilder/Bram Swaluw, Dossier Ran Biemans (07-Mar-2002)

S07E08 Peter ontmaskert koning van Amsterdamse onderwereld (28-Mar-2002)

S07E09 Peter R. de Vries ontmaskert internet-pedofiel (18-Apr-2002)

S07E10 Onthullende feiten in drievoudige moord (25-Apr-2002)

S07E11 Opmerkelijke verborgen actie (02-May-2002)

S07E12 Vervolg dossier Bolhaar (09-May-2002)

S07E13 De Eerlijke Zaak (16-May-2002)

S07E14 Dossier Andrea Luten (23-May-2002)

S07E15 Nieuwe onthullingen bij Peter R. de Vries (30-May-2002)

S07E16 De moord op Jeanette van Bentum-Coerse (06-Jun-2002)

s8:

S08E01 Nieuwe reeks afleveringen van start (26-Sep-2002)

S08E02 De Huurmoord (10-Oct-2002)

S08E03 Cristina Conte, Angelique van Osch (17-Oct-2002)

S08E04 Wisseltruc (24-Oct-2002)

S08E05 De Deventer moordzaak (07-Nov-2002)

S08E06 Nepadvocaat (21-Nov-2002)

S08E07 Dossier Amarantha Verhoeff (05-Dec-2002)

S08E08. Oplichters mobiele telefoons (19-Dec-2002)

S08E09 Gebo oplichting (27-Mar-2003)

S08E10 Moord op Ine Wijnen (03-Apr-2003)

S08E11 Dossier Bebe Paña, deel 1 (10-Apr-2003)

S08E12 Dossier Bebe Paña, deel 2 (17-Apr-2003)

S08E13 Beroving winkelier (24-Apr-2003)

S08E14. Twijfels over juistheid veroordeling kindermoordenaar (01-May-2003)

S08E16 Moord, zelfmoord of een ongeluk? (15-May-2003)

S08E17 Amsterdamse crimineel tart justitie met acties en uitspraken (29-May-2003)

S08E18 Politie slikt, snuift en dealt zelf (05-Jun-2003)

s9:

S09E01 Klaas Bruinsma & Mabel Wisse Smit, deel 1 (02-Oct-2003)

S09E02 Klaas Bruinsma & Mabel Wisse Smit, deel 2 (09-Oct-2003)

S09E03 Oplichters ontmaskerd (30-Oct-2003)

S09E04 De Zaanse paskamermoord (13-Nov-2003)

S09E05 De raadselachtige moord op neurologe Ingrid Hakkert in het Brabantse dorpje Den Dungen (20-Nov-2003)

S09E06 Geheime opname van advocaat levert schokkend bewijs (04-Dec-2003)

S09E07 Neptherapeut ontmaskerd (11-Dec-2003)

S09E08 De Baarnse moordzaak (04-Mar-2004)

S09E09 De Taminiau-moorden én een verborgen camera-actie (18-Mar-2004)

S09E10 Dossier Gitta van der Goot (01-Apr-2004)

S09E11 Het getuigenbeschermingsprogramma Bert Schilder/Bram Swaluw (15-Apr-2004)

S09E12 Doorbraak in het onderzoek naar de moord op Ran Biemans (29-Apr-2004)

S09E13 Dossier Yvonne Catsburg uit Hoofddorp (20-May-2004)

S09E14 De XTC beschuldigingen aan Robert Hörchner en Annelies Pijnenborg (27-May-2004)

S09E15 De realiteit lijkt soms onwaarschijnlijker dan fictie (03-Jun-2004)

S09E16 Hoe is het eigenlijk afgelopen met….? (10-Jun-2004)

s10:

S10E01 Politie- en justitie-stukken liggen letterlijk op straat (October 7, 2004)

S10E02 Gerechtigheid of een gerechtelijke dwaling? Butler Dick van Leeuwerden (October 14, 2004)

S10E03 De speurtocht naar Bebe Paña uit Nuenen (Oct 28, 2004)

S10E04 Nieuwe feiten over de Schiedammer parkmoord (Nov 11, 2004)

S10E05 Dossier Deborah Rosiek (Nov 18, 2004)

S10E06 De moord op Gonda Smit uit Hoogezand en de moord op Natascha Meijer uit Rotterdam (Dec 9, 2004)

S10E07 Een gesprek in de studio met Kees B (Dec 23, 2004)

S10E08 Nieuwe onthullingen rondom Edwin ten W (March 1, 2005)

S10E09 De dubbele moord in Kaatsheuvel (Mar 24, 2005)

S10E10 Dossier Gonda Smit (Mar 31, 2005)

S10E11 Wik H, Alfred Bader en luchthaven Schiphol (April 7, 2005)

S10E12 Mr. Joost Tonino (May 5, 2005)

S10E13 De moord op Fokko Werkman (May 19, 2005)

S10E14 De moord op Mariëlla de Geus uit Gouda (May 26, 2005)

S10E15 De moord op Rhae Ann Mattice uit de Amsterdamse Bijlmer (June 2, 2005)

S10E16 De moord op Milica van Doorn te Zaandam (June 9, 2005)

s11:

S11E01 10 jaar Peter R. de Vries (Sep 25, 2005)

S11E02 Dossier De zwarte cobra (Oct 2, 2005)

S11E03 Peter R. de Vries ontmaskert voortvluchtige moordenaar (Nov 6, 2005)

S11E04 De onopgeloste moord op de 75-jarige Piet Mergelsberg (November 13, 2005)

S11E05 Computerdiskettes met staatsgeheimen (December 11, 2005)

S11E06 Milica van Doorn (January 3, 2006)

S11E07 De dood van een science-fictionschrijver (Feb 28, 2006)

S11E08 De moord op multimiljonair Hans Lijesen (March 21, 2006)

S11E09 Nieuwe getuige in de zaak Hans Lijesen (April 11, 2006)

S11E10 Peter R de Vries & De Moord Op JFK, part II (May 2, 2006)

S11E11 Het andere gezicht van Willem Endstra (May 16, 2006)

S11E12 Lek in TBS-kliniek (May 23, 2006)

S11E13 (May 30, 2006)

S11E14 Stalker krijgt verdiende loon, JFK Deel II & Terugblik (June 6, 2006)

s12:

S12E01 Onthullende nieuwsfeiten in de zaak van Adriaan G (October 1, 2006)

S12E02 De moord op Nadia van de Ven & Politiemedewerker Wout op msn (October 8, 2006)

S12E03 (October 15, 2006)

S12E04 (October 22, 2006)

S12E05 Het ware verhaal achter de verdwijning van Natalee Holloway (November 26, 2006)

S12E06 (December 3, 2006)

S12E07 (December 10, 2006)

S12E08 (December 17, 2006)

S12E09 (March 25, 2007)

S12E10 Het andere gezicht van Reinier Smit (April 1, 2007)

S12E11 De zaak Knops (Apr 15, 2007)

S12E12 Gladio (Apr 22, 2007)

S12E13 De ontmaskering van een kwakzalver (Apr 29, 2007)

S12E14. De moord op de wereldkampioen (May 6, 2007)

S12E15 De perfecte treinmoord (May 20, 2007)

S12E16 Rondleiding in de 'Heineken loods' (May 27, 2007)

s13:

S13E01 Germa van den Boom (Oct 28, 2007)

S13E02 De zaak Bas R (Nov 4, 2007)

S13E03 Het skelet in de dorpsstraat (Nov 11, 2007)

S13E04 De affaire Hörchner (Nov 18, 2007)

S13E05 Voortvluchtige moordenaar ontmaskerd (Nov 25, 2007)

S13E06 Heeft Joran het nu wel of niet gedaan? Herhaling? (December 2, 2007)

S13E07 De moord op Anneke van der Stap (December 9, 2007)

S13E08 De moord in Ferwert (December 16, 2007)

S13E09 Wegmisbruik door de politie (December 23, 2007)

S13E10 Peter R. de Vries lost de zaak Natalee Holloway op (Feb 3, 2008)

S13E11 Boef zoekt vrouw (Apr 20, 2008)

S13E12 Het mysterie van de Noorderplassen (Apr 27, 2008)

S13E13 De moord op Anton van Tienhoven (May 4, 2008)

S13E14 De Dood Of Moord Op Sylvia Derickx (May 11, 2008)

S13E15 De zaak Koos Namink (May 18, 2008)

S13E16 Alles over de doorbraak in de Puttense moordzaak (May 25, 2008)

S13E17 Creditcardfraudeurs ontmaskerd (Jun 1, 2008)

S14:

S14E01 Peter Ontmaskert Joran Als Vrouwenhandelaar (Nov 9, 2008)

S14E02 Veroordeelde Pedofiel Zoekt Weer Contact Met Kinderen (Nov 16, 2008)

S14E03 De Zaak Robert Vakkers (November 23, 2008)

S14E04 Dubbele Moord In Venray (November 30, 2008)

S14E05 De Zaak Harry Bout (Dec 7, 2008)

S14E06 Peter R de Vries Betrapt Pedofiel In Purmerends park (Dec 14, 2008)

S14E07 Het Vals Alibi Van Reinier Smit, De Posbankmoord & Moordzaak Ida Klijnstra (Dec 21, 2008)

S14E08 Portret van Siegfried Saez (April 5, 2009)

S14E09 De Zaak Tamara Wolvers (April 12, 2009)

S14E10 De Moord Op Kathleen Cremers (April 19, 2009)

S14E11 De Moord Op Matroos Rapmund (April 26, 2009)

S14E12 Bloedbad In Berg En Terblijt (May 3, 2009)

S14E13 De Moord Op Victor 'T Hoofd (May 10, 2009)

S14E14 De verdwijning van Imelda Becerro (May 17, 2009)

S14E15 Oplichters op strooptocht (May 24, 2009)

S14E16 De top 10 onopgeloste moorden (May 31, 2009)

s15:

S15E01 Politie, Justitie en politiek geschokt door KLPD reportage (Nov 1, 2009)

S15E02 De moord op Anouschka Weezenbeek (Nov 8, 2009)

S15E03 De Purmerendse Kindermoord (Nov 22, 2009)

S15E04 De Oorlog in Overschie (Nov 29, 2009)

S15E05 De moord op Henk Opentij en Mary Run (Dec 6, 2009)

S15E06 Het politieverhoor van Joran en het duistere alias van Wally (Dec 13, 2009)

S15E07 De biecht van seriemoordenaar Koos H, deel 1 (Apr 4, 2010)

S15E08. De biecht van seriemoordenaar Koos H, deel 2 (Apr 11, 2010)

S15E09 De biecht van seriemoordenaar Koos H, deel 3 (Apr 18, 2010)

S15E10 De moord op Willy van Wanrooy (Apr 25,2010)

S15E11 De moord op Geert de Raeymaeker (May 2, 2010)

S15E12 Loverboy Slachtoffer (May 9, 2010)

S16:

S16E01 Het gewetenloze spel van Joran van der Sloot (31-Oct-2010)

S16E02 De confrontatie tussen Beth Holloway en Joran (07-Nov-2010)

S16E03 De wereld rond voor de mysterieuze dood van Mariska Mast, deel 1 (14-Nov-2010)

S16E04 De wereld rond voor de mysterieuze dood van Mariska Mast, deel 2 (21-Nov-2010)

S16E05 De wereld rond voor de mysterieuze dood van Mariska Mast, deel 3 (28-Nov-2010)

S16E06 De Parnassiamoorden (December 5, 2010)

S16E07 De Amstelveens toiletmoord op Lydie Baneke Knap (December 12, 2010)

S16E08 Peter viert 15 jarig jubileum (December 19, 2010)

S16E09 Peter spoort negen voortvluchtige criminelen op, deel 1 (10 apr 2011)

S16E10 Peter spoort negen voortvluchtige criminelen op, deel 2 (17 apr 2011)

S16E11 De mysterieuze verdwijning van Geertje Vliegenthart (24 apr 2011)

S16E12 De gewelddadige dood van het echtpaar Vis (01 mei 2011)

S16E13 De mysterieuze verdwijning van Ilham Benchelh (08 mei 2011)

S16E14 Exhumatie Mariska Mast levert nieuwe feiten op (15 mei 2011)

S16E15 De moord op de hobbyfotograaf Henk Peters (22 mei 2011)

S16E16 De zaak Wildeman (29 mei 2011)

s17:

S17E01 (October 30, 2011)

S17E02 (November 6, 2011)

S17E03 (November 13, 2011)

S17E04 (November 20, 2011)

S17E05 (November 27, 2011)

S17E06 (December 4, 2011)

S17E07 ()

S17E08 ()

s18:

S18E01 Peter spoort negen voortvluchtige criminelen op, deel 1 (April 10, 2011)

S18E02 Peter spoort negen voortvluchtige criminelen op, deel 2 (April 17, 2011)

S18E03 De mysterieuze verdwijning van Geertje Vliegenthart (24 apr 2011)

S18E04 De gewelddadige dood van het echtpaar Vis (01 mei 2011)

S18E05 De mysterieuze verdwijning van Ilham Benchelh (May 8, 2011)

S18E06 Exhumatie Mariska Mast levert nieuwe feiten op (15 mei 2011)

S18E07 De moord op de hobbyfotograaf Henk Peters (22 mei 2011)

s19:

S19E01 De ontmaskering van wapenhandelaar Koen B (30 okt 2011)

S19E02 De spoorloze verdwijning van Herman Ploegstra (6 nov 2011)

S19E03 Vrijspraak Ten W omgekeerde gerechtelijke dwaling/Het verhaal van klokkenluider Nanko Veenbrink (November 13, 2011)

S19E04 Deel II van het verhaal van klokkenluider Veenbrink (November 20, 2011)

S19E05 De huiveringwekkende moord op Antoinette Bont

S19E06 De brute moord op Harry Roo

S19E07 De moord op matroos Rapmund (December 11, 2011)

S19E08 De pedofiele praktijken van Bas R. (December 18, 2011)

S19E09 De moord op Rose Sulaiman (April 8, 2012)

S19E10 De gruwelijke moord op Lydie Knap

S19E11 Unieke verborgen camera-actie in dubbele moordzaak Kaatsheuvel

S19E12 Onthullende reportage over de 'stenengooiers'

S19E13 De verdwijning van Ilham Benchelh (May 6, 2012)

S19E14 De musicalmoord op Wilma Bres uit Delft

S19E15 De escort Huurmoord

S19E16 Marianne Vaatstra I

S19E17 Marianne Vaatstra II

s20:

S20E01 De moord op Rose Sulaiman (April 8, 2012)

S20E02 De huurmoord op Amsterdamse escortbaas Arthur van M (April 15, 2012)

S20E03 Més que un club/More than a club, behind the scenes (June 3, 2012)
Mooie lijst! Voel je zeker vrij om de entry op TheTVDB aan te vullen als daar dingen missen die jij wel hebt. Het liefst ook met beredenatie/bron, als het kan, maar ik doe dat ook niet altijd aangezien een speurtocht over kranten en wikipedia artikelen van 20 jaar geleden niet altijd heel stimulerend is :P

• Luctia
nexamis schreef op maandag 14 september 2026 @ 11:37:
Hier nog iemand die groot fan is van Peter en ook het internet aan het afspeuren is naar oude afleveringen van zijn geweldige programma.
Inmiddels heb ik een redelijk archief met afleveringen, die net als bij @Luctia voornamelijk afkomstig zijn van YouTube.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik (uiteraard) ook dit topic tegen.

Luctia en andere bijdragers, bedankt hiervoor! Jullie speurwerk heeft mij ook erg geholpen!

Heeft iemand ooit de Peter R. de Vries Foundation benaderd om te vragen of hun nog afleveringen willen gaan uploaden op bijvoorbeeld hun YouTube kanaal?

Tijdens het sorteren van de seizoenen viel me op dat de afleveringen van de tweede helft van seizoen 16 exact dezelfde afleveringen zijn als die van seizoen 18.
En van seizoen 17 is echt nergens iets te vinden?

De laatste aflevering van seizoen 15 is: 9 Mei 2010, de eerste aflevering van seizoen 19 is: 30 okt 2011. Daartussen is het echt een zoektocht wat nou eigenlijk waar thuis hoort.
Is er hier misschien iemand die dit (inmiddels) goed in beeld heeft kunnen brengen? Of daar naar wil gaan kijken?

Hopelijk kunnen we met z'n allen al het mooie werk van Peter zo compleet en goed gesorteerd als mogelijk maken.

Als iemand interesse heeft in mijn lijst met afleveringen die ik bij elkaar heb verzameld, let me know! (mijn lijst is een beetje te lang om hier nu zomaar in dit topic te delen denk ik)
Zoals in het eerste bericht van het topic staat heb ik de foundation inderdaad wel eens benaderd hiervoor. Die kunnen/willen geen afleveringen geven.

• nexamis
Luctia schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:31:
[...]

Zoals in het eerste bericht van het topic staat heb ik de foundation inderdaad wel eens benaderd hiervoor. Die kunnen/willen geen afleveringen geven.
Och, inderdaad, nu zie ik de Foundation ertussen staan. Heb ik dan in eerste instantie overheen gelezen .. Top dat je het geprobeerd hebt!

• nexamis
Luctia schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:29:
[...]

Mooie lijst! Voel je zeker vrij om de entry op TheTVDB aan te vullen als daar dingen missen die jij wel hebt. Het liefst ook met beredenatie/bron, als het kan, maar ik doe dat ook niet altijd aangezien een speurtocht over kranten en wikipedia artikelen van 20 jaar geleden niet altijd heel stimulerend is :P
Dankjewel! Ik heb mijn lijst hierboven nu net nog een kleine update gegeven.
Ik zal proberen om met mijn lijst jouw lijst op TheTVDB aan te vullen, al is dat wel een website waar ik zelf nog nooit iets mee heb gedaan.
Maar als jij dingen uit mijn lijst daar wil toevoegen (aangezien jij de website beter kent) voel je absoluut vrij om dat te doen. Het gaat uiteindelijk om één mooie complete lijst die voor iedereen toegankelijk is :)

Verder heel goed nieuws:
Het YouTube kanaal KIJK YouTube is momenteel afleveringen van Peter aan het uploaden, hopelijk gaan ze daar nog lang mee door ;)

• pennywise666
nexamis schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:40:
[...]

Dankjewel! Ik heb mijn lijst hierboven nu net nog een kleine update gegeven.
Ik zal proberen om met mijn lijst jouw lijst op TheTVDB aan te vullen, al is dat wel een website waar ik zelf nog nooit iets mee heb gedaan.
Maar als jij dingen uit mijn lijst daar wil toevoegen (aangezien jij de website beter kent) voel je absoluut vrij om dat te doen. Het gaat uiteindelijk om één mooie complete lijst die voor iedereen toegankelijk is :)

Verder heel goed nieuws:
Het YouTube kanaal KIJK YouTube is momenteel afleveringen van Peter aan het uploaden, hopelijk gaan ze daar nog lang mee door ;)
Maar zeer waarschijnlijk zijn dit de al beschikbare afleveringen als ik er even snel een blik op werp, dus daar hebben we niks aan.
Pagina: 1