Mijn vraag
...
Ik heb sindskort een nieuwe PC met daarop dual-boot Pop_OS! en Windows11.
Nu merk ik dat bij het afsluiten vanuit Pop de PC nooit volledig afgesloten is (geen volledige powerdown).
Het systeem is volledig halted en reageert niet meer op muisbewegingen of Ctrl+Alt+Del, maar de Power LED blijft branden en de fans blijven draaien. Ik moet de powerbutton 10s ingedrukt houden om het systeem volledig af te sluiten.
Vanuit Win11 lukt het afsluiten probleemloos.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
:strip_exif()/f/image/XxleWyadCS4VPFrgdz6F2VLk.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Topics van >1j oud leggen de blaam bij de (op dt moment) recentste kernel versie en raden een kernel downgrade aan. Dit doe ik liever niet, gezien o.a. de leeftijd van die threads.
Logs nakijken van laatste shutdown, toont ook niet meteen iets opvallend
...
Ik heb sindskort een nieuwe PC met daarop dual-boot Pop_OS! en Windows11.
Nu merk ik dat bij het afsluiten vanuit Pop de PC nooit volledig afgesloten is (geen volledige powerdown).
Het systeem is volledig halted en reageert niet meer op muisbewegingen of Ctrl+Alt+Del, maar de Power LED blijft branden en de fans blijven draaien. Ik moet de powerbutton 10s ingedrukt houden om het systeem volledig af te sluiten.
Vanuit Win11 lukt het afsluiten probleemloos.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
:strip_exif()/f/image/XxleWyadCS4VPFrgdz6F2VLk.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Topics van >1j oud leggen de blaam bij de (op dt moment) recentste kernel versie en raden een kernel downgrade aan. Dit doe ik liever niet, gezien o.a. de leeftijd van die threads.
Logs nakijken van laatste shutdown, toont ook niet meteen iets opvallend