rijden met bus: apps de lijn + google maps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-09 21:26
Dag mensen

Ik zou in de toekomst de bus willen nemen en heb 2 apps om een bus te zoeken: De Lijn en Google Maps. De ene geeft al wat meer informatie en mogelijkheden omtrent het aantal bussen dan de andere.

Iemand een idee welke app het meest nauwkeurig is om een busrit te vinden? Mijn eerste idee zou zijn Google Maps omdat die me uitgebreider lijkt?

PS: ik weet dat er momenteel wel wat heisa is rond stiptheid en beperkte mogelijkheden met het nieuwe plan van De Lijn, maar graag dit onderwerp buiten beschouwing gelaten! :)

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan allebei gebruiken, Google Maps is wat simpeler, de lijn zal betrouwbaarder zijn (het zijn hun bussen).

Maar je zal toch vaak dezelfde bus nemen? Dan heb je geen app nodig, die is vooral handig als je ergens nieuw bent (ik gebruik meestal die apps als ik op vakantie ben ergen en het ov wil nemen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:09
Misschien erbij zetten dat het ( neem ik aan ) om Belgie gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
Bedankt voor de antwoorden. Het gaat inderdaad om België. Het zullen vaak verschillende ritten zijn, in het kader van mijn job plan ik voor bewoners busritten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 15:59

Coach4All

I'm a Coach 4 All

https://www.delijn.be/nl/routeplanner/

Lijkt mij de meest up to date planner....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

corporalnl schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:11:
Misschien erbij zetten dat het ( neem ik aan ) om Belgie gaat?
De Lijn is een Belgische vervoerder, dus dat het Belgisch is, is daarmee wel redelijk vastgesteld al. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
Bedankt voor de antwoorden! Iemand die in de praktijk beide apps met elkaar kunnen vergelijken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:49

Crazy D

I think we should take a look.

In het buitenland (Dublin en Praag) weleens google maps gecheckt en daarna de lokale vervoerder, en google wist niet alles even goed (en uiteindelijk maar een Uber besteld :P). Maar dat kan natuurlijk ook gewoon per land/stad verschillen. Ik zou vooral zeggen, pak beide apps en plan wat ritjes die je verwacht te maken.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:09
CH4OS schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:22:
[...]
De Lijn is een Belgische vervoerder, dus dat het Belgisch is, is daarmee wel redelijk vastgesteld al. :)
Ik kende het niet. Dus nee het is niet vanzelf sprekend. ( had ook een lokale buslijn kunnen zijn )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

corporalnl schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:14:
Ik kende het niet. Dus nee het is niet vanzelf sprekend. ( had ook een lokale buslijn kunnen zijn )
Waar we normaliter mensen bij (simpele) (technische) vragen al naar Google sturen, kan dat natuurlijk ook met een zoekopdacht voor 'De Lijn', toch? :) Daarnaast zullen mensen die De Lijn wel kennen een beter antwoord op de vraag van de TS kunnen geven. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2024 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 22-09 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

CH4OS schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:16:
[...]

Waar we normaliter mensen bij (simpele) (technische) vragen al naar Google sturen, kan dat natuurlijk ook met een zoekopdacht voor 'De Lijn', toch? :) Daarnaast zullen mensen die De Lijn wel kennen een beter antwoord op de vraag van de TS kunnen geven. ;)
Desalniettemin is het best handig om gewoon voldoende info in een topicstart te zetten, zeker wanneer je op je vingers kan natellen dat je een vraag post over iets waar een boel bezoekers nog nooit van gehoord zullen hebben. Voor mij had "de lijn" net zo goed een lokale vervoerder uit oost groningen kunnen zijn.

Maar laten we die meta discussie verder maar staken, het is nu wel duidelijk dat het dus om België gaat.

@dellete aangezien het voor je werk is en je andere mensen vertrouwen op jouw route advies, zou ik voor de meest betrouwbare optie gaan: dus de app/site van de vervoerder(s) zelf en niet een dienst als Google.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
Bedankt Mensen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Om een reis te plannen GM. Om de reële situatie te kennen de lijn app.
Doch de lijn is zo onbetrouwbaar dat ik de mensen voor wie je gaat plannen veel geluk toewens.
Zoon kent zijn traject door en door en heeft elke week wel enkele verhalen.
Pagina: 1