Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessjart
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-12-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een 50” televisie.

Wat is je budget?
Maximaal 1000 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voor voetbal kijken (overdag en avond)
Voor sporadisch avondje gamen op de PlayStation 5
Voor streamingsdiensten (Netflix, etc)

100 Hz lijkt me dus geen overbodige luxe.

Wat heb je zelf al gevonden??
Stond op het punt de TCL 803 te kopen, maar vond het voetje wat goedkoop ogen en is dus afgevallen.
uitvoering: TCL 50C803

Ik overweeg geen Oled, omdat er zonlicht op de tv zal komen.

Heb nu de volgende modellen op het oog:
Philips The One 50PUS8808 Zwart
Samsung Neo QLED QN90C 50" Zilver
LG 50QNED826RE Zwart
Sony Bravia XR-50X90S Zwart.

Welke vragen heb je hier nog over?
Eigenlijk zoek ik na de TCL 803, de volgende beste prijs/ kwaliteit verhouding.

Beste antwoord (via Riessjart op 25-01-2024 13:04)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:13
Tja, als je niet veel waarde aan beeldkwaliteit hecht en belangrijkste koopargument een maatje groter is zou ik de Sony 50X75L kopen.

Dit is imo de beste keuze in dit prijssegment en al een goede stap vooruit qua beeldkwaliteit vergeleken met jouw huidige 43'' Philips TV.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Hangt af van waar je waarde aan hecht. Genoemde Philips en LG zijn relatief over priced.

De QN90C biedt de beste beeldkwaliteit maar onderdrukt blooming waardoor o.a. schaduwdetails wegvallen, in tegenstelling tot de X90S. Laats genoemde biedt een accuratere weergave ten koste van iets meer blooming.

OS en afstandbediening zijn bij de Sony imo fijner + DV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessjart
Haha maar wel zo'n 400 euro goedkoper, maarja vermoed ook kwalitatief een stuk minder.

Als je het zo uitlegt, zou mijn voorkeur denk ik gaan voor de QN90C i.p.v. de X90S... maarja, toch wel veel centjes. En ik kom van een Philips 43PUS6503 Zwart, die gaat naar de slaapkamer haha
https://tweakers.net/pric...lips-43pus6503-zwart.html

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Tja, als je niet veel waarde aan beeldkwaliteit hecht en belangrijkste koopargument een maatje groter is zou ik de Sony 50X75L kopen.

Dit is imo de beste keuze in dit prijssegment en al een goede stap vooruit qua beeldkwaliteit vergeleken met jouw huidige 43'' Philips TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessjart
Ja een slagje groter en het beeld met voetbal stottert soms. Dus vandaar dacht ik aan een verversingssnelheid van min 100 Hz. Verder denk ik dat het idd al snel een vooruitgang is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Een native 120/ 100Hz paneel gaat geen vloeiendere weergave bieden tijdens het kijken van sport aangezien het bronmateriaal PAL is.

Je hebt dan veel meer aan goede processing, hierin is Sony class leading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessjart
Huh!? Ik zie op heel veel sites dat je juist voor het kijken van snelle sporten zoals voetbal/F1 en gamen het aan te raden is om een verversingssnelheid 100 Hz te nemen. Mezelf toch maar weer wat meer verdiepen hoe het nou zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riessjart
@Freshouttheoven De kogel is door de kerk, zojuist de Sony KD-50X75WL besteld bij Coolblue! ik ben benieuwd! Bedankt voor al je adviezen en tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riessjart
Kleine update, voor €771 de combideal ,Sony KD-50X75WL + Sony HT-S400, gekocht en ben er blij mee! Deze update is idd al goed genoeg voor mij als je kijkt waar ik vandaan kom.

Die soundbar heb je wel nodig hoor, anders klinkt het geluid wel wat lullig haha. En voor het eerst een subwoofer in huis, toch ook wel leuk! Prima update voor niet al te veel centjes!
Pagina: 1