Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 12:27

royke

aan het typen....

Topicstarter
Dag,
Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
Ziggo modem (wifi uitgeschakeld, DMZ naar mijn opnsense router) --> OPNsense router (DHCP) --> 3 tplink M4R(2.0) wifi ingesteld als AP (utp verbonden)
Ik kan op dit moment verder niets instellen op de accespoints. alleen tijd en nieuwe firmware installeren.

Nu was ik gisteren als N00B met kali linux aan het spelen en zag dat mijn netwerk WPS aan heeft staan?
Wifite2 kon er verder niets mee, maar blijkbaar zend mijn wifi uit dat het WPS accepteert. Op de accespoints zit geen wps knopje en ik kan mij niet herinneren daar iets voor ingesteld te hebben.

kan iemand mij uitleggen hoe ik dit uitzet, of moet ik me niet druk maken over dit?

Ik vind van niet......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:21

jurroen

Security en privacy geek

Daar zou ik mij niet druk over maken. De TP-Link Deco M4 zal dat ongetwijfeld uitzenden, maar dan is er nog steeds een event nodig vanaf het AP. Ik vermoed dat die alleen via de mobiele app exposed zijn.

En ongevraagd advies: waarom je Ziggo modem niet in de bridge stand ipv deze halve oplossing?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Topicstarter
Bridge modus is volgende stap.
Maar ik verlies snelheid in mijn router (opnsense)
Als ik mijn laptop rechtstreeks op het modem aansluit heb ik ca 800 Mbit
Via opnsense hou ik de helft over. Alles zit via cat6 kabels aangeloten. het modem en router zijn zelfs via 2,5Gbit met elkaar verbonden de rest van mijn netwerk is 1Gb.

Dus ik heb nog wat zoekwerk te doen waar ik dit verlies. zoveel exotische zaken heb ik niet aanstaan in opnsense.

[ Voor 15% gewijzigd door royke op 23-01-2024 10:12 ]

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:21
Op welke hardware heb je die OPNsense draaien?

Bridge voegt uiteraard niets toe en je bent dan weer afhankelijk van de helpdesk van Ziggo om dat te regelen.
Ik zou persoonlijk eerder die overbodige OPNsense ertussenuit halen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Topicstarter
Opnsense draait in een virtuele (proxmox) machine met een direct toegewezen netwerk poort (wan). de server heeft een core i5 met 64 gb geheugen. de virtuele machie heeft twee dedicated cores en 8 gb dedicated. daar lijkt het mij niet aan te liggen, ik heb dit overigens al een verhoogd maar dat geeft geen verschil.

Ik ben wel blij met mijn Opnsense. Makkelijker wisselen van internet aanbieder kan niet. Het enige wat ik hoef te doen is het modem wisselen, achter opnsense blijft alles verder gelijk, geen geklooi dat alles weer een nieuw IP adres krijgt.

Ik vind van niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:21

jurroen

Security en privacy geek

@royke Klinkt alsof de hardware niet de bottleneck is. Hoe heb je de NIC toegewezen in Proxmox? Virtueel of passthrough?

Heb je hardware TSO uitstaan?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royke

royke

aan het typen....

Topicstarter
Hmm,
Nic moet je eerst bridgen voordat deze gekoppeld kan worden. Echte passtrough is voor zover ik kan zien niet mogelijk. ik gebruik overigens een VM voor opnsense en geen LXC.
Hardware TSO, dat is een instelling in OPNSense. ik heb hier niets aan gewijzigd en ik lees dat deze standaard uit staat.
Even uitvogelen hoe ik de ifconfig kan lezen in Freebsd, nano werkt in ieder geval niet.

Ik vind van niet......

Pagina: 1