Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliootje
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-04 14:03
Mijn huidige NAS (DS216+) begint gedateerd te raken, en is redelijk vol (90%).

Nu ben ik me aan het oriënteren op een vervanger, en heb/had de DS923+ voor ogen.
Reden:
  • 4 bays
  • max 32 GB Ram
  • 2x NVME....
Plex vind ik helemaal niets, dus dat sla ik snel over. Films via Jellybean naar een nVidia shield bij de TV.
Ook wil ik mijn foto's graag lokaal opslaan; niet meer bij ome Google.

Momenteel gebruik ik een oude laptop om mijn Docker containers te hosten; die wil ik graag naar de nieuwe synology.

Op youtube zie ik erg vaak dat dit model niet wordt aangeraden.
En daarom dat ik het de grote community vraag: is een DS923+ een waardige opvolger ?
En zonee, wat is de betere keuze ?

Alvast bedankt !!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansermans
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01-05 18:22
Op zich is de ds923+ wel een fijn en geschikt model. Het feit dat hij vaak afgeraden zal worden is omdat hij draait op een AMD cpu (Ryzen) en niet op een Intel. Hierdoor is er geen onboard graphics kaart aanwezig, vandaar wat minder geschikt voor Plex etc. Maar aangezien u een Nvidia Shield gebruikt voor transcodering zou hij wat dat betreft prima zijn werk kunnen doen.

Er zijn een aantal kleine minpuntjes:
- Het plaatsen van geheugen van derde partijen is wat lastiger dan voorgaande modellen. Sommige ram modules geven een irritante waarschuwing dat ze niet compatible zijn. Werkt verder prima op de waarschuwing na. Even zoeken (of vragen) naar een geschikte module die geen warning geeft. Of eventueel tweaken om deze warning uit te zetten.
- Gebruikte nvme schijven kunnen niet worden gebruikt als volume maar enkel als read write cache geheugen. Of hetzelfde verhaal als punt 1... even tweaken. Dan kunnen ze wel worden gebruikt als volume en kunt u de packages hierop laten draaien om snelheidswinst te behalen.
- Niet voorzien van 10gb netwerk kaart. Enkel door gebruik van de synology mini pci kaart. Die is helaas wat prijzig nog op dit moment.

Mocht je nog vragen hebben dan kun je me bereiken met een dm. Wellicht dat ik je verder kan helpen in je zoektocht. Hoor het graag.

mvg, Joep