Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
Goedemorgen, onze radiator in de uitbouw lekt en wij zien dit als een moment deze dan ook gelijk maar te vervangen. Ik vind het lastig te bepalen wat handig is qua verbruik bv. Momenteel een normale radiator. Zou het verstandig zijn bv over te gaan op een electrische radiator? We hebben zonnepanelen en wel wat overcapaciteit, niet enorm veel. Ik vind het lastig inschatten hoe hoog deze kosten zijn tov een normale radiator met een normale cv. Vloerverwarming etc nu niet een optie. Kan iemand mij helpen daarmee?
Ik dacht als alternatief voor een reguliere vervanging aan iets als dit:

https://nl.hudsonreed.com...CGYsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:32
Een elektrisch kacheltje zal 8 kWh nodig hebben om 1 m3 gas te besparen. Qua overschot kan dat tegenwoordig wel weer uit. Maar als je geen overschot hebt is het veel duurder dan gas stoken.

Als je PV overschot wilt affakkelen, zet dan een paar dagen een draagbaar elektrisch kacheltje in de woonkamer. Voor je het weet ben je van je PV overschot af.
Sowieso heeft de salderingsregeling z`n langste tijd gehad. Een aantal energieleveranciers hebben het inmiddels per saldo al afgeschaft.

Gewoon weer een gewone radiator ophangen. Daar kun je alle kanten mee op.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Wat heb je nou hangen? T22 of iets dergelijks. anders naar een T33 gaan, dit betekend meer afgifte dus lagere stookwater temperatuur en voorbereid op een eventuele warmtepomp. die wat jij linkt geeft helemaal niet veel warmte af zoals bijna alle design radiatoren.

18950WpšŸŒž, Atlantic 270V3šŸ’§, Pana 5JšŸ”„. Zendure 7,6šŸ”‹

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
Sorry dom zeg, dacht dat ik een foto had geplaatst. Is een fors ding. Ons verbruik is niet veel. Zitten in een tussenwoning op 725 m3 per jaar en dan moet ik de uitbouw nog gaan isoleren. Bijgaand alsnog. Ik dacht als we toch wat aan gaan pakken neem ik dit mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eBEdkYCrcR5RIgdwbBARoMOnMMg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/it3gcv4fsraK2bgIK6a5YDgF.jpg?f=fotoalbum_large