usb passthrough DSM 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:13
Hey allen,

Ik heb een DS923+ met DSM 7.2 daarop. Werkt allemaal goed, maar ik wil graag wat Docker containers installeren met USB passthrough. Nu begreep ik dat dat niet meer werkt en dat er verschillende methoden zijn om het toch werkend te krijgen. Ik zie overal verschillende lapmiddelen, maar ik weet niet wat betrouwbaar is en wat nog wel en niet werkt met mijn versie van DSM.

Heeft iemand hier ervaring mee? De USB apparaten die ik wil gebruiken zijn een Aeotec Zwave stick en een Sonoff zigbee stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het klinkt alsof je bezig bent met zoiets als Home Assistant. Dat kan je beter in een VM draaine. Dan ben je van veel problemen af.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
Dat klopt, ik draai Home Assistant.
Ik heb Home Assistant in een aparte VM draaien op mijn hypervisor, maar omdat ik graag flexibel blijf in switchen van systemen heb ik mijn dockers voor zwavejs en zigbee2mqtt op een ander device draaien.

Nu wil ik wat apparaten opruimen en wil ik mijn Synology die toch stroom staat te verbruiken, gebruiken als dockerserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
Inmiddels heb ik het een soort van werkend. Ik heb de USB devices zichtbaar kunnen maken middels het "modprobe" command en deze ook in een script gezet voor startup.

Het enige wat nu nog rest is het persistant maken van de usb devices. Ze verschijnen namelijk als ttyACM0 en ttyACM1. Dit kan zomaar omdraaien na een reboot, maar zoals je als gebruikelijk een usb device "by-id" kan koppelen, gaat dat in Synology niet. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?