Staand toilet laten vervangen door staand toilet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spethspeth
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 08:02
Ik heb een staand toilet, hij loopt echter continu door en ook is de pot nogal versleten. Ik wil hem graag laten vervangen door een nieuw staand toilet.

Alleen, als ik hier op zoek, vind ik vrijwel alleen websites van bedrijven die dan meteen je hele wc-ruimte opnieuw willen doen, en dan vaak met een hangend toilet.

Een staand toilet kopen is niet duur, maar ik heb 2 linkerhanden en zie mezelf hem niet monteren, ook zie ik geen kans om de oude wc hygienisch weg te gooien, sowieso moet ik dan een auto huren om hem ergens heen te brengen volgens mij.

Wat ik wil is dat ik een wc bestel, en dat er dan een mannetje komt die hem monteert en mijn oude plee weer meeneemt, zoals bij een oude wasmachine, zonder dat ik meteen 1000 knaken kwijt ben aan tegels en andere onnodige dingen. Bestaat dit, kan ik dit aan een individuele loodgieter vragen of is er een bedrijf dat hier om bekend staat?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:46
Je zou een oproep op werkspot kunnen plaatsen, lijkt me de kortste klap. Ga dan niet voor uitsluitend de goedkoopste aanbieder, maar vooral voor iemand met een hele bak aan positieve reviews en waar je een goed gevoel bij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:05
Je zoekt dus gewoon een loodgieter voor een klusje.
Idd zoals Justin zegt via werkspot of een (die je kent) uit de omgeving. En desnoods breng je hem zelf naar de stort in een grote vuilniszak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:37
Klusbedrijven in de buurt bellen, niet mailen. Goede mensen zitten op dit moment niet op werkspot naar klussen te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:56
Geen enkel druk klusbedrijf zit te wachten op zon klusje.. sorry.

Je beste opties zijn:
Bouwmarkten hebben vaak een Montage Service, dat kan je proberen, of Werkspot, of iemand die net begonnen is en een oproepje op Facebook plaatst voor werk.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:04
Een wc pot is helemaal niet zo vies. Kun je prima in een zak doen of in de grijze container al dan niet na een flinke tik.

Elke persoon met anderhalve hand kan een wc pot weghalen en plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Willekeurig klusbedrijf of een willekeurige loodgieter bellen.

De val waar je nu intrapt is dat er bedrijven zijn die alles als pakketten aanbieden op het internet, terwijl de daadwerkelijke kundige mensen vaak minder tijd hebben voor 'onzin' als het bijhouden van een website. Als je gewoon even lokaal zoekt naar een loodgieter of via-via navraagt welke loodgieter in de buurt goed is dan heb je er zo een gevonden die echt wel even alleen je toilet wil vervangen.
Let er alleen wel op dat de wachttijd voor een loodgieter (buiten noodgevallen) erg lang kan zijn nu, maar dat zou ik eerder doen dan een montageservice oid, want een loodgieter kun je altijd terug laten komen als er iets niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:24
Gewoon in jouw dorp/stad een loodgieter bellen.
Oude pot kun je gewoon voordat ie gedemonteerd wordt schoonmaken, dan gaat ie in een zak en dan kun je het naar de gemeentewerf/afvalstation brengen. Op de fiets wordt dat wel een uitdaging :)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:05
Rukapul schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:51:
of in de grijze container al dan niet na een flinke tik.
Een wc-pot is puin en hoort niet in de container...

Is idd wel eenvoudig te verwijderen, staan genoeg filmpjes op internet en op websites van bouwmarkten zoals de hornbach.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 08:58
Waar woon je? Misschien kan ik je helpen voor een krat bier

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:58
De beste optie is om iets van een loodgieter te zoeken die ook kleinere klusjes wil doen. Heb je geen vrienden, kennissen of buren in de omgeving die wellicht nog iemand weten?

Zelf heb ik vorig jaar op het internet een loodgieter gevonden die voor ons wel een badkamerventilator wilde installeren. Dan moet je afgaan op reviews maar het bleek uiteindelijk een prima gast te zijn die daarna ook onze cv mocht vervangen. En als we de badkamer gaan doen mag hij ook een offerte doen, werkt zo twee kanten op wat ons betreft

[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 23-01-2024 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx7733
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-05 09:59

Mx7733

Ik zal een weg vinden of maken

Een WC pot 1-op-1 vervangen is niet echt heel moeilijk. Bij de Hornbach heb je betaalbare setjes. Zelf had ik als tussenoplossing een set van 300 euro.

Het werk zit hem in bepalen waar de afvoer zit, welke afstand. De afstand(en) zijn vaak standaard. Dan eerst het nieuwe toilet halen.

Wat beteft het toilet. Na een grondige reiniging, water loskoppelen. Wel het kraantje dicht doen ;) Het toilet zit met twee schroeven vast. Bewaar de schrioeven, daar zet je de nieuwe mee vast. Nieuw toilet plaatsen en de doos gebruiken om de oude af te voeren.

Echt niet moeilijk en/of duur. Zonde om iemand daarvoor te betalen...

Aut viam inveniam aut faciam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx7733
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-05 09:59

Mx7733

Ik zal een weg vinden of maken

aapjuh99 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:57:
Waar woon je? Misschien kan ik je helpen voor een krat bier
Is ook een oplossing! Super vriendelijk aangeboden _/-\o_

Aut viam inveniam aut faciam