RJ 11 telefoonaansluiting via utp?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simopauwie
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23-01-2024
Allen,

We hebben in 2019 gebouwd en geen voorzieningen gelegd voor vaste telefonie ( RJ11). Omdat de zaak van mijn vrouw nu zo goed draait en ze een collega in dienst heeft genomen gaat ze nu toch overschakelen op een vaste telefoon.
Volgens Telenet moet de telefoonkabel rechtstreeks van de modem in het telefoontoestel geplaatst worden. Ik heb wel heel veel utp aansluitingen voorzien. Kan ik gewoon de rj11 in de utp (rj45) aansluiting pluggen van de modem in de verdeelpoorten in de kelder en dan boven van de juiste poort terug via rj11 naar de telefoon? Of wordt signaal dan niet doorgegeven?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Ja dat kan gewoon. of gewoon een RJ11 to RJ45 kabneltje krimpen of kopen :)

RJ11 is maar 4 kabels, als je die tegeonver de RJ45 zit betekend dat je enkel de middelste 4 pins gebruikt.

je kan ook een RJ11 connecter in een RJ45 poort duwen, maar dan is de kans groot dat je de pins in de poort dusdanig verbuigt dat je hem onbetrouwbaar maakt voor RJ45 gebruik.

Dus beste is gewoon 2x RJ11 - RJ45 kabeltjes maken of kopen

[ Voor 5% gewijzigd door Bokkie op 23-01-2024 07:57 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:35
Je kan de RJ11 stekker wel in een RJ45 wandcontactdoos krijgen, maar daarmee sloop je de RJ45 wcd. De oplossing is echter heel simpel. Knip de RJ11 stekker er af, en zet er een RJ45 stekker aan en klaar is Kees. Gewoon de middelste 2 of 4 aders van de RJ45 plug gebruiken. Doe dat aan beide einden van de verbinding (telefoon en modem).

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:34
Let vooral goed op dat je telkens dezelfde 4 kabels gebruikt.

Ps - waarom vaste telefonie? Onbeperkt bellen kost minder en geeft meer vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:51

servies

Veni Vidi Servici

@99ruud99: 1 nummer waarop je meerdere mensen kunt bereiken

@Simopauwie Waarom niet een oplossing met zoiets als een uitvoering: Gigaset N300A IP
Op die kun je tot 6 DECT toestellen aansluiten... geen RJ11 kabels nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Gewoon een duo toestel nemen. Hoofdstation bij de modem. Extra station op kantoor. Geen snoeren nodig.

Zoiets bedoel ik dan:
https://www.bol.com/nl/nl...p5nFpsaznspIaAn27EALw_wcB

Heb ik ook gedaan op kantoor. Werkt prima :)

[ Voor 68% gewijzigd door OMD op 23-01-2024 08:38 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simopauwie
Bedankt allen voor de feedback. Heb gisteren een set van gigaset gaan halen met 2 telefoons. Nog uitbreidbaar tot 4 telefoons als ik me niet vergis.Hoofdstation zou dus inderdaad wel in de kelder bij de modem kunnen komen. Maar dan hebben we dus maar 1 station met laadfunctie over voor 2 telefoons. Maar als ik gewoon de rj11 ook in de utp aansluiting kan krijgen ga ik denk ik voor die optie gaan. Heb toch utp poorten genoeg voorzien. Is ook opbouw van legrand. Las ergens dat bij deze de utp poort niet stuk zou gaan door de telefoonaansluiting in te pluggen? Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:50
Gigaset heeft ook losse laadstations in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simopauwie
Ok bedankt voor de info allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Simopauwie schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:10:
Bedankt allen voor de feedback. Heb gisteren een set van gigaset gaan halen met 2 telefoons. Nog uitbreidbaar tot 4 telefoons als ik me niet vergis.Hoofdstation zou dus inderdaad wel in de kelder bij de modem kunnen komen. Maar dan hebben we dus maar 1 station met laadfunctie over voor 2 telefoons. Maar als ik gewoon de rj11 ook in de utp aansluiting kan krijgen ga ik denk ik voor die optie gaan. Heb toch utp poorten genoeg voorzien. Is ook opbouw van legrand. Las ergens dat bij deze de utp poort niet stuk zou gaan door de telefoonaansluiting in te pluggen? Iemand daar ervaring mee?
Doe jezelf een plezier en haal gewoon

https://www.allekabels.nl...rj11-naar-rj45-kabel.html

Het is niet dat je rj45 poort stuk gaat, maar dat de kop van je rj11 connecter de pins gewoon verder induwt dan een normale stekker zou doen. Daarom zei ik in mijn reactie al dat je poort er onbetrouwbaar kan van worden voor RJ45 stekkers en niet echt onbruikbaar.

Persoonlijke ervaring uit verleden met verschillende bedrijfslocaties hiermee.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simopauwie
Okay thanks! Heb 2x rj11 naar rj45 besteld
Pagina: 1