Interpolis Pechhulp vs. ANWB Wegenwacht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:51
Ik wil pechhulp voor mijn eigen auto voor Europa afsluiten. Meest bekende dienstverlener is de Wegenwacht, maar die is heel wat duurder dan Interpolis Pechhulp (waar ik al mijn autoverzekering heb): ruim 15 euro versus 9 euro per maand. Ik kan geen grote verschillen op papier ontdekken.
Wat zijn de ervaringen met Interpolis pechhulp? Goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fplaisir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-06 06:24
Post van een jaar oud, maar ik zit nu met hetzelfde vraagstuk. Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze en de afwegingen daarbij. Misschien kun je daar nog wat over delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:51
Ik heb uiteindelijk toch een abonnement op de Wegenwacht aangeschaft. Ik vertrouwde mijn auto niet meer helemaal en koos daarom voor "het A-merk".
Inmiddels heb ik een nieuwere auto en ben ik aan het overwegen om toch voor Interpolis te gaan. Dus mijn vraag is weer actueel :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indifstublatia
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 02:53
Ouder topic, maar ik wil hier even op reageren.
Wij hebben ook ANWB Europa met allerlei extra pakketten, zoals vervangend vervoer en het voor de meesten vrij onbekende 'Ontzorgd-pakket'. Dit laatste kan je enkel telefonisch afsluiten en kan alleen als je aantoonbaar minder valide bent of als je vaste partner (vriend(in) of man/vrouw) invalide is.
Mijn vrouw is aantoonbaar invalide en dan kun je dit er dus bij krijgen (voor een x-bedrag per maand, afhankelijk van je leeftijd enzovoorts).

Afgelopen maand zijn wij met pech, in de strengende hitte met 35+ graden, gestand onderweg naar Oostenrijk, op ongeveer 150 kilometer van de Nederlandse grens.

In ons pakket zit o.a. vervanger vervoer in Europa op dezelfde dag. Nou, dat konden we al vergeten, want de ANWB gaat eerst in Nederland kijken of ze wat kunnen regelen en zeggen daar drie dagen de tijd voor te hebben. Als je een week op vakantie wilt, dan kan je net zo goed thuis blijven. Als het na drie dagen (in het weekend heb je het nakijken, want dan zijn ze niet eens bereikbaar voor vervangend vervoer) niet is gelukt, dan hebben ze naar eigen zeggen vier dagen om vervangend vervoer te regelen binnen Europa.
Dan zit je dus, met het weekend ertussen, op 9 dagen.

De meesten cancellen dan hun vakantie, want zelfs als je twee weken zou gaan, heb je met de heen- en terugreis welgeteld drie dagen vakantie. Na 6 uur wachten bij de lokale McDonalds (waar we helemaal geen fan van zijn), onderwijl drie keer contact te hebben gehad met de ANWB of ze al wat hadden geregeld en waarbij ik MEERMAALS heb aangegeven dat mijn vrouw minder valide is en dit niet kan hebben, kwamen ze met het idee dat ik zelf maar een auto zou huren en dan zou ik de kosten voor maximaal 10 dagen vergoed krijgen.

Mijn telefoon neemt, net als de ANWB, alle gesprekken op. Hierop is duidelijk te horen dat de ANWB 10 dagen voorstelt en dat wij op de dag van de autopech, alle kosten kunnen declareren, waaronder onvoorziene bijkomende kosten.
Echter, na de declaraties ingediend te hebben, krijgen we doodleuk te horen dat er maximaal 7 dagen á 75 euro wordt vergoed, terwijl de kosten van de auto 675 waren. 7x75=525, 9x75=675. De ANWB houdt bij hoog en laag vol dat er maximaal voor 7 dagen kosten worden vergoed. Op mijn opmerking dat er op een telefoonopname 10 dagen wordt genoemd, wordt gezegd dat dat niet waar is en dat ik dat verzin. Met andere woorden, er worden dingen beloofd die niet worden waargemaakt, terwijl je kunt bewijzen (waar ze niet eens de moeite voor nemen om het na te luisteren) dat anders verteld is. Verder worden de kosten voor twee wegenvignetten niet vergoed (Oostenrijk en Tsjechië) á 35 euro én de taxikosten van de garage in Duitsland naar het station (wat ook verteld is dat dat (staat ook op opname) volledig vergoed zou worden) én de treinkosten van die plaats terug naar Nederland zouden volledig vergoed worden. De tolvignetten worden niet vergoed, de taxikosten worden niet vergoed en voor de treinkosten krijgen we 10% vergoed.

En dan betaal je 27 euro per maand voor de ANWB. Al 14 jaar lang lid, nooit aanspraak gemaakt op die takkeorganisatie.

Ik heb van meerdere mensen en familie soortgelijke verhalen gehoord over de ANWB, pas nadat wij dit gedoe hebben ervaren, en die adviseren allemaal Interpolis. Bij Interpolis heb ik een afspraak gehad op kantoor en het hele verhaal verteld. Ze waren zo vriendelijk om ons een aanbod te doen, die we momenteel overwegen, waarbij wij als we voor 1 augustus beslissen, de reparatiekosten van de auto daar mogen declareren. En we kregen al een leuk bloemetje (die volgens mij ook niet goedkoop was). Een voor ons op maat gemaakt pakket, met meer declaratiemogelijkheden en zulks (zoals eventueel een hotelvergoeding voor twee personen) zou ons dan 18 euro per maand kosten.

Ik denk dat we wel overstappen. Nooit meer ANWB, wát een *$*%*$-organisatie.

Ik had niet de bedoeling om hier een klaagzang op te hangen, maar ik wil je hiermee waarschuwen dat de ANWB leuk en goed lijkt, maar het in feite absoluut niet is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Indifstublatia schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:10:
...

En dan betaal je 27 euro per maand voor de ANWB. Al 14 jaar lang lid, nooit aanspraak gemaakt op die takkeorganisatie.
Dat is nou het hele verdienmodel van een verzekeraar; dat je betaalt voor iets waarvan bijna jaarlijks de voorwaarden wijzigen of waarvan de eerste triage (bij pech of ongeval) nou niet altijd de beste hoeft te zijn.

Vanzelfsprekend heb je jouw hele ervaring eerst even tegen de actueel geldende kleine lettertjes aangehouden en daarna pas je verhaal hier gepost? Zou jammer zijn als je iets roept waar je (on)gelijk in hebt en daardoor of de ANWB of jij er een beetje verkeerd vanaf komt in het verhaal.

Als je wel gelijk hebt volgens de laatst-verstrekte voorwaarden is er gewoon een klachtenprocedure en zelfs een geschillencommissie om je gelijk & geld terug te halen. En als je geen gelijk hebt volgens de laatst-verstrekte voorwaarden, zou het allicht passen dat je dat later nog even toevoegt zodat je anderen hier niet "oneerlijk" voorlicht.

Hele vervelende situatie (zoals elke situatie waar je afhankelijk bent van anderen) maar iets zegt me dat er een korreltje zout bij moet; 35 graden in Nederland is lastig maar het is niet alsof je van jan en alleman in een niemandsland werd achtergelaten. 6 uur lang bij de McD zitten; ik had letterlijk een taxi gebeld om me naar de dichtstbijzijnde stadskern te brengen en daar (koeler en rustiger) je gedachten en gesprekken te ordenen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06:47

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

100% eens met je dat de ANWB er niet voor hun leden is , maar enkel en alleen aan hun eigen winst denkt.
Het begon ooit met de overname met ZES een jaar of 40 geleden. Hier werden risicovolle activiteiten als touroperator met ledengelden gefinancierd.
Oneerlijke concurrentie voor alle reisorganisaties en tekenend voor het enige belang dat ANWB heeft :
WINSTBEJAG ten koste van haar leden , BAH

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indifstublatia
MAX3400 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:27:
[...]

Dat is nou het hele verdienmodel van een verzekeraar; dat je betaalt voor iets waarvan bijna jaarlijks de voorwaarden wijzigen of waarvan de eerste triage (bij pech of ongeval) nou niet altijd de beste hoeft te zijn.

Vanzelfsprekend heb je jouw hele ervaring eerst even tegen de actueel geldende kleine lettertjes aangehouden en daarna pas je verhaal hier gepost? Zou jammer zijn als je iets roept waar je (on)gelijk in hebt en daardoor of de ANWB of jij er een beetje verkeerd vanaf komt in het verhaal.

Als je wel gelijk hebt volgens de laatst-verstrekte voorwaarden is er gewoon een klachtenprocedure en zelfs een geschillencommissie om je gelijk & geld terug te halen. En als je geen gelijk hebt volgens de laatst-verstrekte voorwaarden, zou het allicht passen dat je dat later nog even toevoegt zodat je anderen hier niet "oneerlijk" voorlicht.

Hele vervelende situatie (zoals elke situatie waar je afhankelijk bent van anderen) maar iets zegt me dat er een korreltje zout bij moet; 35 graden in Nederland is lastig maar het is niet alsof je van jan en alleman in een niemandsland werd achtergelaten. 6 uur lang bij de McD zitten; ik had letterlijk een taxi gebeld om me naar de dichtstbijzijnde stadskern te brengen en daar (koeler en rustiger) je gedachten en gesprekken te ordenen.
Lees mijn verhaal nog eens opnieuw, denk eens helder na, en formuleer dan een nieuw antwoord. Vooral dat stukje reactie over je '35 graden in Nederland is lastig maar....'. Wij waren niet in Nederland. Zucht. Met dit soort reacties zet je enkel kwaad bloed. Als voormalig juridisch analist ben ik heel goed op de hoogte van de regeltjes en weet ik exact wat ik wel en niet afsluit.

[ Voor 16% gewijzigd door Indifstublatia op 29-07-2025 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 11:01
Hebben ze dan ook vervangend vervoer en dergelijke bij Interpolis? EU dekking en een partner pas/gezinsleden? Want ja, ik vind de ANWB laatste jaren ook een stuk onsympathieker dan voorheen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01:09
Indifstublatia schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:24:
[...]

Lees mijn verhaal nog eens opnieuw, denk eens helder na, en formuleer dan een nieuw antwoord. Vooral dat stukje reactie over je '35 graden in Nederland is lastig maar....'. Wij waren niet in Nederland. Zucht. Met dit soort reacties zet je enkel kwaad bloed. Als voormalig juridisch analist ben ik heel goed op de hoogte van de regeltjes en weet ik exact wat ik wel en niet afsluit.
Laat je niet opnaaien. Wie gaat er nou de voorwaarden van z'n polis doorakkeren om te kijken of z'n forumpost wel in lijn is met wat daarin staat? Niet zoveel mensen denk ik, maar het soort dat met zo'n toon als de zijne op jouw post zou reageren en dat suggereert? Ja dat soort lui zie ik er nog wel voor aan. Heeft nota bene in z'n onderschrift staan dat niet al z'n posts snowflake proof zijn, dus is er nog trots op ook. Lekker laten gaan dat soort figuren, niet de moeite waard.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
MainframeX schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 13:29:
[...]

Laat je niet opnaaien. Wie gaat er nou de voorwaarden van z'n polis doorakkeren om te kijken of z'n forumpost wel in lijn is met wat daarin staat? Niet zoveel mensen denk ik, maar het soort dat met zo'n toon als de zijne op jouw post zou reageren en dat suggereert? Ja dat soort lui zie ik er nog wel voor aan. Heeft nota bene in z'n onderschrift staan dat niet al z'n posts snowflake proof zijn, dus is er nog trots op ook. Lekker laten gaan dat soort figuren, niet de moeite waard.
Thanks voor de support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
pennywiser schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:34:
Hebben ze dan ook vervangend vervoer en dergelijke bij Interpolis? EU dekking en een partner pas/gezinsleden? Want ja, ik vind de ANWB laatste jaren ook een stuk onsympathieker dan voorheen.
Zeker. We stappen per 1 augustus over naar Interpolis. Werd vanochtend gebeld met de vraag of ik de aanbieding op de mail had gekregen. Wat een service, en dat anno 2025.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 17:04
De pechhulpdekkingen van verzekeraars (en automerken) komen veelal overeen met de ANWB en kosten in de meeste gevallen aanzienlijk minder. Bovendien kennen ze vaak niet de uitzonderingen als "woonplaatshulp" die je dan weer extra moet afsluiten. Dat zal er vast mee te maken hebben dat deze maatschappijen tariferen op leeftijd van de auto en de ANWB één prijs heeft voor iedereen. Terwijl bekend is dat een bepaalde groep (oudere auto's) een groot deel van de claims veroorzaken.

Let wel, deze maatschappijen hebben zelf geen netwerk om de pechhulp daadwerkelijk uit te voeren. Dus vaak zal je zien dat de ANWB je komt helpen. Uiteraard is de afhandeling wel via de maatschappij zelf en dat is waarbij het in het voorbeeld van @Indifstublatia ook fout gaat.

1 Belangrijk verschil is overigens wel dat de ANWB werkt op persoon en bijv. Interpolis werkt o.b.v. auto/kenteken. Oftewel, bij de ANWB maakt het niet uit in welke auto jij rijdt en bij Interpolis maakt het niet uit wie er in jouw verzekerde auto rijdt.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:54
Wij zitten nu in Italie. 2 weken geleden heb ik een andere auto gekocht en een week voor de vakantie alleen buitenlanddekking a 5 euro pm afgesloten. Wij hebben 500km voor de eindbestemming pech gekregen. We hadden twee opties: of de verzekeraar vervangend vervoer laten regelen of we mochten het zelf regelen. Aangezien het vrijdag was zelf vervoer geregeld voor de komende twee weken. Rekening mogen we later indienen. Kosten per dag zijn 140 euro max en maximaal 30 dagen dacht ik. Ging vlot, waren niet moeilijk en na 2 uur weer onderweg gelukkig. Dit is bij Unive. Vooralsnog niets negatiefs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-10 15:02
Indifstublatia schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:24:
[...]

Ik heb dat verhaal ook gelezen en als je begint te neuzelen over vignetten van een paar tientjes haak ik ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:13
Ik heb zelf ook een pechhulp verzekering bij Interpolis. Een keer aanspraak op gemaakt en er werd zelfs gelijk een berger ingeschakeld (gelukkig niet nodig gehad). Hoor ook vaak slechte verhalen over de ANWB.

[ Voor 12% gewijzigd door turkeyhakan op 29-07-2025 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Marcel Br schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 16:17:
[...]

Ik heb dat verhaal ook gelezen en als je begint te neuzelen over vignetten van een paar tientjes haak ik ook af.
Hij stelde dat ik niet moeilijk moest doen over Nederland en 35 graden in Nederland.
Wij waren gestrand in Duitsland. Dát bedoel ik met 'lees eens opnieuw'. Ook voor jou, helaas maar weer, is lezen moeilijk.

En v.w.b. de vignetten, die vallen gewoon onder de dekking. Dat staat namelijk óók op de opname. De toezegging daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-10 15:02
Concentreer je op de hoofdzaken bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je die Interpolis pechhulp ook afnemen zonder auto- of reisverzekering er bij?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 09:39
Volgens mij is het een add-on op de verzekering.

Ik zal maar niet vertellen wat ik allemaal meegemaakt heb met de ANWB toen wij in de problemen kwamen in Engeland maar laten we het er maar op houden dat zij alleen maar in de kampioen hoeven te vermelden dat bepaalde zaken niet meer in het (meest uitgebreide) pakket zitten en dat je verder de pot op kan.

Ergo, ALLES van de ANWB bij thuiskomst direct opgezegd en inderdaad overgegaan naar Interpolis die ons overigens wel netjes geholpen hebben.

Drie maanden later een recruiter dat de ANWB mij wilde hebben. Dacht het niet.
Pagina: 1