Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• GertS1968
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21-10-2024
Vrijstaande woning / 1975 / 200 m2 waarvan 135 m2 gelijkvloers - redelijk geisoleerd.
Hybride warmtepomp / vrijstaande convectoren / radiatoren, 600 m3 gas verbruik.

Wij zijn voornemens )min of meer besloten) om een verbouwing te doen, waaronder slaap/kleed/badkamer, ca vloer 35 m2, hal ca vloer 18 m2 en nieuwe keuken ca vloer 22 m2. De vloer in de woonkamer ca 48 m2 is goed en hoeft niet te worden vervangen. Er zitten is deze vloer een tweetal luiken om onder vloer te komen.

We denken aan overal vloerverwarming, echter positie van de verdeler (10 groepen) is niet eenvoudig en zal het verplaatsen van muren/wanden tot gevolg hebben. Niets is onmogelijk, maar zeker ingrijpend / plannen vergt extra aandacht, meer ongemak tijdens de bouw (eenmalig dat dan weer wel)

Voordelen lagere CV temp, en wellicht besparing verbruik, nu hebben we een dag / nacht programma ingesteld. Nieuwe vloeren en vloeverwarming zal een Euro 15-20K gaan kosten.

En toen kwam het idee van de hybride Jaga radiatoren icm vloerverwarming. Slaap/kleed/badkamer en hal met vloerverwarming (4 groepen) en deze verdeler kan ik zonder problemen kwijt. Woonkamer en keuken vervangen van de vrijstaande convectoren voor Jaga Hybride units. Ik heb bij 4 van de 5 radiatoren een stroom punt. Voordelen lagere CV temp, en wellicht besparing verbruik, kan nog deels de dag / nacht programma toepassen. Kosten zijn een stuk lager Euro 10-12K. Dit is ook allemaal een stuk minder ingrijpend, en we kunnen in het huis blijven wonen, maar zou geluidsoverlast van de ventilatoren hinderend kunnen zijn.

Tja, wat is wijsheid? Iemand ervaring? Of heb ik het besluit al genomen.