Acces point

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spmjoosten
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 30-12-2024
Hallo allemaal,

Ik zou graag het volgende willen voorleggen. We hebben een zwart Sagecom modem van Ziggo met giga internet van Ziggo. Ik heb daaraan een (oud) access point van Ziggo gekoppeld waaraan ik vervolgens mijn desktop computer, mijn TV-ontvanger van Ziggo (mediabox Next), mijn printer en mijn 4K televisie aan heb gekoppeld. Ik heb dus minimaal 4 ingangen nodig.

Daarnaast heb ik TP Link Deco X60 (mesh) wifi points als access point geïnstalleerd en gekoppeld aan het Ziggo modem.

Nu heeft het access point van Ziggo het begeven. Ik vraag me nu af wat ik het beste kan doen? Kan ik beter een nieuwe access point van bijv TP Link kopen? Of hebben jullie een ander idee?

Gr. Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je kunt het beste alle WiFi via zelfde systeem regelen. Dat is exact wat je voorheen niet had:

- oude Ziggo AP (je noemt niet welke, maar geheid niet de SmartWifi pods)
- actuele Ziggo modemrouter (SmartWiFi)
- TP-Link Deco

Dat zijn drie verschillende dingen die probeerden om je WiFi te optimaliseren. Nu die oude AP het begeven heeft grote kans dat de AP zelf nog prima is maar dat alleen de voeding ervan dood is heb je nog steeds twee verschillende systemen die je WiFi proberen te regelen, Ziggo SmartWiFi en TP-Link Deco.

Mijn advies zou dus zijn om te kiezen:
- ofwel alles via Deco en WiFi op de modemrouter uit. Desnoods extra Deco pods regelen.
- danwel Deco vervangen door Ziggo SmartWiFi pod(s) zodat de Ziggo modemrouter mee kan doen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Beste optie is Deco's als enige WiFi gebruiken en bekabeld aansluiten. Instellen als accespoint en Sagemcom van Ziggo als router gebruiken. Switch ertussen voor extra UTP aansluitingen.