Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Leuke muurversiering trouwens, waar koop je zoiets?
[ Voor 26% gewijzigd door FitTiv op 22-01-2024 19:31 ]
Welke kit zou hier geschikt voor zijn?
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Elke hightack montagekit is geschikt, bijv: https://www.denbravenshop...luw-high-tack-290ml-p:94/Juup schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:39:
Op marktplaats gevonden.
Welke kit zou hier geschikt voor zijn?
Maar loshalen zonder je muur te slopen wordt vrijwel onmogelijk
Ah da's jammer.stin00 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:41:
Maar loshalen zonder je muur te slopen wordt vrijwel onmogelijk
Liefst kies ik iets dat nog los kan komen bij verhuizing e.d.
https://nl.wikihow.com/Akoestisch-schuim-ophangen
En dan met name deel 2 van 2, waarbij de panelen met lijmspray op een plaat karton worden geplakt. Dan kun je het karton met dubbelzijdige tape tegen de muur bevestigen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Je steekt dit vrij gemakkelijk los met een plamuurmes bijvoorbeeld, dan valt het wel mee hoe erg je de muur beschadigd. Lostrekken moet je niet doen, dan gaat of het stucwerk kapot of het paneel zelf.Juup schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:49:
[...]
Ah da's jammer.
Liefst kies ik iets dat nog los kan komen bij verhuizing e.d.
...
Nee grapje; paar kleine dotjes high tack kit zijn genoeg en krijg je ook wel weer los. Zeker als je kit wat aan de rand doet zodat je er nog een plamuurmes achter kan steken.
Tapijttape. Dat is dubbelzijdig maar breder. Ik doe dan eerst wat (action) alleslijm achterop de tegel (trekt er wat in). Daar de dubbelzijdige tape op, en die tape plakt vervolgens prima aan het gelatexte behang.
ps. keilbouten neem ik mee als optie als ze er nu weer af donderen
[ Voor 14% gewijzigd door slacksoff op 23-01-2024 14:42 ]
Een serieuze optie is misschien het gebruik van klittenband. Dit vult goed de ruimte op. 1 strook klittenband kan je vastlijmen aan je panelen, de andere kant plak je met goede tape aan de muur.
[ Voor 15% gewijzigd door frennek op 23-01-2024 15:40 ]
is wat dikker, maar heeft daardoor ook wat meer weerstand tegen oneffenheden. Met een draad ook weer simpel te verwijderen en ik heb zelf op oud, geverft behang geen schade erna.
Heel dus op/in het schuim aangebracht, laten drogen en daarna de dubbelzijdige tape er op.
Tot nu toe houdt het.
TS geeft aan dubbelzijdig tape van de Action al geprobeerd te hebben, maar dat dat niet werkt met de witte schuim van de panelen.Doesoen schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:27:
Bij de Action heb ik dubbelzijdige tapijt tape (gele rol) gekocht voor het plakken van radiatorfolie op glasvezelbehang. Dit werkt hiervoor fantastisch. Rolletje kost ongeveer 1,30 euro voor 10 meter.
En in de post boven je heeft 'ie zelf al laten weten dat 'ie al klaar is
[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 24-01-2024 17:32 ]
The devil is in the details.
Action heeft meerdere soorten dubbel tape in het assortiment. Uit de post van TS blijkt voor mij niet welke tape is gebruikt.Hahn schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:31:
[...]
TS geeft aan dubbelzijdig tape van de Action al geprobeerd te hebben, maar dat dat niet werkt met de witte schuim van de panelen.
En in de post boven je heeft 'ie zelf al laten weten dat 'ie al klaar is
Wellicht komt mijn reactie nog van pas mochten de panelen weer van de muur vallen