Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gowiththeflow
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 18:05
Hallo allemaal,

Laat me beginnen met het schetsen van mijn situatie.

Ik ben een audio & videofreak. Geen purist, maar een genieter.

We werken met een Denon AVR die als centrum fungeert voor het doorgeven van video naar onze TV en projector.

Momenteel gebruik in de Nvidia voor reguliere TV (NLziet, KPN) en streamingdiensten. Ik doe verder niets met de Shield (geen Kodi ofzo). Ik heb een Dune mediaspeler die perfect 1080p & 4K bestanden vanaf onze NAS met alle hoge bitrate audio verzorgd. Daarnaast is de beeldkwaliteit zichtbaar beter als van de Shield. We hebben ook nog een Denon BR-speler, maar we draaien eigenlijk amper nog CD'S of BR's.

De Denon BR-speler heeft kuren: de incidentele keer dat we hem willen gebruiken gaat de lade niet open, dus dat apparaat zie ik als een "goner".

Ik heb al veel apparatuur en dacht er aan om de functionaliteiten van de Shield en de BR-speler te laten verzorgen door een PS4 Pro.

Ik twijfel of dit echter de juiste keuze is? De Shield speelt Netflix & HBO prima af en de interface van Android TV werkt erg fijn.

Mijn grootste zorg is of de PS4 Pro ook alle HD audio perfect doorgeeft (vroeger bij een PS3 moest alles via Bitstream wat ook kan) en of de ergonomie qua bediening ook in orde is. Leuke plus is dat onze jongens wat ouder worden en de PS4 toch wat fijnere gameplay heeft dan de Switch met spellen als FIFA.

Suggesties of tips? Ik hoor ze graag!

Groeten, Wilco

Music is my life...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldstuff
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-09 09:36
Mijn persoonlijke ervaring:
Ik vond de beeldkwaliteit van films afspelen vanaf de PS4 Pro icm mijn Bravia LED uit 2016 niet beter dan afspelen van de Mede8er die ik toen had. De mediaspeler was ook een stuk stiller, hou daar rekening mee.

Vergeet ook niet dat de PS geen CD's afspeelt.
https://www.playstation.c...o-music-discs-usb-drives/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Houd er ook rekening mee dat, indien je toch voor betere beeldkwaliteit gaat, je geen 4K blurays kunt afspelen op de PS4 Pro.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gowiththeflow
Bedankt voor jullie reacties!

Ik begreep ik van een collega die een PS4 en ook een Shield bezit, dat de gebruiksvriendelijk van streaming apps op een Shield mijlenver uitsteekt tov een PS4.

Ik denk dat mijn beeld inmiddels wel helder is.

Bedankt!

Groeten, Wilco

Music is my life...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 14:15
Ik heb deze exacte situatie andersom gehad. Van PS4 naar Shield:
- Veel PS4 apps worden al tijden niet meer ondersteund, waaronder NLZiet. Vooral deze laatste vond ik erg onprettig werken tov de Android versie. Dit uitte zich in vastlopers, haperingen en een onhandige layout.
- Het app portfolio is beperkt op de PS4 en uitgebreid op de Shield.
- Meer te tweaken op de Shield.
- Ik heb geen fijne remote kunnen vinden die feilloos werkt voor de PS4, als je een controller prima vindt zal dit geen issue zijn.

Ik herken mijzelf niet in de beeldkwaliteitverschillen, kun je dit toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gowiththeflow
PhaeTom schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:13:

Ik herken mijzelf niet in de beeldkwaliteitverschillen, kun je dit toelichten?
PhaeTom: bedankt voor jouw reactie! Zeer nuttig!

Het gequote deel... doel je op mijn opmerking betreffende beeldkwaliteit tussen Dune & Shield? Als ja: dan heb ik het over fysieke bestanden. Zwart van de Dune is zwarter, het beeld lijkt scherper en rustiger te zijn. Zeer duidelijk op mijn projector (gekalibreerde Epson TW7300), maar ook op mijn Panasonic Plasma zie ik dat. Maar, dat zijn maar kleinigheden...

Music is my life...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 14:15
Gowiththeflow schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:51:
[...]

Het gequote deel... doel je op mijn opmerking betreffende beeldkwaliteit tussen Dune & Shield?…
Sorry, niet goed gelezen. Ik dacht dat het om PS4 vs Shield ging.
Pagina: 1