Caiway: Intern IP adres Nokia niet te wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dgp
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik heb sinds vandaag Caiway en heb geprobeerd het interne adres van de router / subnet te wijzigen van 192.168.1.254 naar 192.168.2.1, zodat mijn apparaten met een vast IP-adres door kunnen draaien en ik een VPN verbinding kan maken naar netwerken die ook 192.168.1.xx als subnet hebben.

Leuke verrassing: op het Nokia glasvezelmodem kan het ingesteld worden, daarna wordt gemeld "nu opnieuw starten". Als je dit bevestigt gebeurt... niets. :(

Bij refresh staan de oude instellingen er weer. Er is een fout gelogd. Opnieuw opstarten geeft ook de oude instellingen

Caiway gebeld. Wijzigen van het interne IP adres wordt niet ondersteund. Succes verder.

Nu als een haas terug naar Ziggo gegaan. Nog kijken dat ik van het Caiway contract af kom, telefonisch zijn ze natuurlijk net te bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:44

nelizmastr

Goed wies kapot

Je hebt altijd tot 14 dagen na het ingaan van het contract de tijd om te ontbinden, dus je komt er wel vanaf.
Moet je wel zorgen dat je Ziggo deze week nog actief hebt anders wordt je Caiway al afgesloten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
@dgp Interne IP adres is zeker wel te wijzigen, alleen 192.168.2.x is mag je niet kiezen. Die is namelijk gereserveerd. Iets anders mag echter wel. Andere optie is natuurlijk eigen apparatuur gebruiken dan ben je sowieso niet afhankelijk van de apparatuur van de provider.

[ Voor 31% gewijzigd door bjusterbaarlik op 22-01-2024 22:00 ]