Labelprinter voor retourlabels

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-07 21:39
Dames en heren Tweakers!

Tot en met afgelopen oktober gebruikte ik voor retouretiketten altijd m'n monochrome Brother laserprinter (een DCP 1612W om precies te zijn). Goedkoop in aanschaf, redelijk bulletproof, ingesteld over wifi. Hij draait alleen op 2.4Ghz en dat is een probleem.

De geneugten van Oost-Groningen dwongen me naar een tijdelijke woning waar ik niet wil investeren in de netwerkinfrastructuur, dus ik zit hier tijdelijk op een onbeperkt 4G-abo met een mifi routertje. Werkt vooralsnog prima, alleen de printer wil er niet mee praten want het is 2.4Ghz of 5Ghz op die router. Band steering kent 'ie niet. Ik gebruik 5Ghz om te streamen vanaf m'n NAS. Als ik wil printen moet ik dus inloggen op de management interface van m'n router, de wifi radio naar 2.4Ghz zetten (waardoor alle clients reconnecten), printen en dan de boel weer terugdraaien. Echt een gedoe.

Lang verhaal kort; ik ben wel klaar met die printer, want ik gebruik hem puur en alleen voor het afdrukken van de retourlabels van vrouwlief.

Is er tegenwoordig een fatsoenlijke labelprinter op de markt die:

- Niet te duur is in aanschaf (150 euro is wel de limit)
- Universele labels accepteert (dus geen vendor lock-in voor labels)
- Cross platform werkt (CUPS en/of drivers voor MacOS/Windows/Linux)
edit
- En dus via 5Ghz praat (USB-C is ook een optie)

Waarmee ik de retourlabels voor PostNL, DHL en DPD kan printen?

In Dymo heb ik weinig vertrouwen, in het verleden heb ik veel klachten in het veld gezien toen ik nog voor een MSP werkte. Brother en Zebra bevallen me dan over het algemeen wel weer goed, maar die zijn vaak erg duur. Zelf zat ik in deze richting te denken:

https://www.123inkt.nl/Br...0WZ1-i46227-t1351703.html

Iemand ervaring mee? Wat is de moderne manier om dit te doen, want dat geklooi met A4 printen, knippen, vouwen en plakken met tape daar ben ik wel klaar mee.

Beste antwoord (via nehal3m op 23-01-2024 16:02)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

De standaard voor labelprinters in MKB is de Dymo 450, en daar is een goede reden voor. Die dingen zijn niet kapot te krijgen, werken als een paard, labels zijn goedkoop en in alle maten te krijgen. Ik heb er hier een staan die zeker 10 jaar oud is en die doet het nog altijd perfect, zelfs op een moderne M1 Mac Mini of een Windows 11 laptop; software downloaden, insteken, en gaan. Geen gerommel met wifi, gewoon direct op de kabel.

Ben het met je eens dat er veel Dymo modellen zijn die minder betrouwbaar zijn, maar de 450 is gewoon koning der labelprinters. Wat minder fancy opties dan printers van bijv. Leitz, maar juist daarom gewoon oerdegelijk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waarom heb je überhaupt retourlabels nodig? Een béétje transporteur laat je een QR/streepjescode scannen bij het afdroppunt en print zelf het label?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
CodeCaster schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:25:
Waarom heb je überhaupt retourlabels nodig? Een béétje transporteur laat je een QR/streepjescode scannen bij het afdroppunt en print zelf het label?
Helaas krijg je soms van een webshop gewoon een retourlabel opgestuurd en PostNL verwacht gewoon dat je zo'n label dan zelf print.

Het kan ook met een digitale code maar dan moet de verzender waar je 't naar retour stuurt het zo regelen, heb je zelf helaas geen invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 15:09
Die labels die je zelf moet printen zijn over het algemeen toch A4? Waarom dan een labelprinter?

Als de printer zelf wel bevalt is het misschien handiger een travel router te kopen (bijvoorbeeld uitvoering: TP-Link TL-WR902AC) en die het 5GHz signaal op laten pakken om zelf een 2.4 GHz netwerk uit te zenden? Dan kun je ook andere 2.4 GHz-apparaten (mocht je die hebben) gebruiken op je 4G mifi.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juiced01
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38
Op die site staat toch ook: "Je kunt je verzendlabel gratis laten printen bij een PostNL-punt.". Ik heb ook geen printer, maar kan altijd gewoon retourneren? Zelfs het adres op de doos schrijven en afgeven kan vaak gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
juiced01 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:50:
Op die site staat toch ook: "Je kunt je verzendlabel gratis laten printen bij een PostNL-punt.". Ik heb ook geen printer, maar kan altijd gewoon retourneren? Zelfs het adres op de doos schrijven en afgeven kan vaak gewoon...
Er staat onder het kopje "Ik heb een digitale code voor retour":
Laat deze code op je smartphone scannen bij een PostNL-punt. Wij printen het verzendlabel dan gratis voor je.

Maar dan moet je dus al zo'n code hebben, en die krijg je van de partij waar je een pakket naar retour stuurt.

Ook verwacht een webshop vaak een (streepjes)code voor het interne retourproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Paul schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:48:
Die labels die je zelf moet printen zijn over het algemeen toch A4? Waarom dan een labelprinter?
Als de streepjescodes maar afleesbaar zijn maakt het eigenlijk niet uit of je op A4 of op A5/6 print.
[b]Paul in "Labelprinter voor retourlabels"Als de printer zelf wel bevalt is het misschien handiger een travel router te kopen (bijvoorbeeld uitvoering: TP-Link TL-WR902AC) en die het 5GHz signaal op laten pakken om zelf een 2.4 GHz netwerk uit te zenden? Dan kun je ook andere 2.4 GHz-apparaten (mocht je die hebben) gebruiken op je 4G mifi.
Dat is misschien wel een leuke hack ja, volgens mij heb ik hier nog ergens zo'n ding rondslingeren. Eens kijken of ik dat aan de pruttel krijg. CUPS uitzenden via een rPi die de driver aan boord heeft moet ook kunnen, zelfs AirPrint moet dan mogelijk zijn.

Punt blijft, het liefst heb ik een simpel apparaat met 1 doel: Labels printen. Vrouwlief drukt op een knop (dus ze vraagt niet aan mij of ik het label via een proprietary Brother app op A4 wil printen door de wifi radio op 2.4Ghz te zetten en met een rol plakband te knutselen) en het label komt eruit rollen. Ze trekt het label van de rol en plakt hem in 1 beweging op de doos.

[ Voor 15% gewijzigd door nehal3m op 22-01-2024 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

En een wifi routertje kopen die wel beide support ?
Deze bijvoorbeeld ? :

https://mikrotik.com/product/chateau_lte12

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
DDX schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:00:
En een wifi routertje kopen die wel beide support ?
Deze bijvoorbeeld ? :

https://mikrotik.com/product/chateau_lte12
Dat kost me dan 200 euro voor een (toegegeven mooi) apparaat dat ik alleen gebruik voor zolang ik in de tijdelijke woning zit. Ik heb een dik vet installatie plan voor een mooie Unifi-setup straks (de architect heeft ruimte in de meterkast getekend voor 19 inch apparatuur ;) ). Daarom wil ik niet investeren hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Volgens mij zijn er vast goedkopere routers, deze heb ik toevallig zelf in gebruik.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:47
Beetje offtopic, aangezien je blijkbaar gewoon echt een printer wilt, maar een reguliere retour label valt wel te printen bij een PostNL punt.

https://www.postnl.nl/klantenservice/retour-sturen/pakket/
Geen printer? Geen probleem. Je klant kan het retourlabel door ons laten printen. Of bied 1 van onze printerloze oplossingen aan!
Retour labels zijn vaak gewoon antwoordnummers, ook die printen ze bij een PostNL punt voor je.

Is verder een reguliere printer niet verstandiger dan een label printer? Stuk goedkoper en een stuk flexibler. Begrijp dat je wellicht nooit meer print, maar het is best handig mocht dat wel moeten..
Doet er niet toe, maar persoonlijk vind ik een labelprinter specifiek voor retourneren wel overbodig..

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 15:09
nehal3m schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:58:
Punt blijft, het liefst heb ik een simpel apparaat met 1 doel: Labels printen. Vrouwlief drukt op een knop [..]
en het label komt eruit rollen. Ze trekt het label van de rol en plakt hem in 1 beweging op de doos.
Blijft dat die PDFjes die de verzender opstuurt vaak A4 zijn.

A4 stickervellen zijn 10x zo duur als A4-papier maar bij 100 pakketjes per jaar valt dat wel te overzien; zeker als je nog een travelrouter hebt liggen zou dat ik dat eerst proberen. Vrouwlief ziet dan gewoon de Brother, kan gewoon A4 afdrukken, klaar :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-07 15:13
Wij gebruiken voor onze webshop al 5a6 jaar dezelfde Dynamo 450 label printer. Tot nu toe nog geen problemen gehad. Heeft al 1000en labels geprint voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Christoxz schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:09:
Beetje offtopic, aangezien je blijkbaar gewoon echt een printer wilt, maar een reguliere retour label valt wel te printen bij een PostNL punt.

https://www.postnl.nl/klantenservice/retour-sturen/pakket/

[...]

Retour labels zijn vaak gewoon antwoordnummers, ook die printen ze bij een PostNL punt voor je.

Is verder een reguliere printer niet verstandiger dan een label printer? Stuk goedkoper en een stuk flexibler. Begrijp dat je wellicht nooit meer print, maar het is best handig mocht dat wel moeten..
Doet er niet toe, maar persoonlijk vind ik een labelprinter specifiek voor retourneren wel overbodig..
Kun je aangeven of een plaatje posten van waar je die tekst ziet? Zou nog mooier zijn als vrouwlief direct in de auto kan stappen en bij PostNL zelf een labeltje kan laten printen.

Ik print echt helemaal niks meer behalve die labels, al jaren niet meer. Als dat dan toch een keer moet regel ik dat wel op kantoor.
Paul schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:12:
[...]
Blijft dat die PDFjes die de verzender opstuurt vaak A4 zijn.

A4 stickervellen zijn 10x zo duur als A4-papier maar bij 100 pakketjes per jaar valt dat wel te overzien; zeker als je nog een travelrouter hebt liggen zou dat ik dat eerst proberen. Vrouwlief ziet dan gewoon de Brother, kan gewoon A4 afdrukken, klaar :)
Maar je kunt een A4 label op A5/6 formaat printen, dan wordt 'ie alleen wat kleiner. Ik wil van A4 af is het idee. edit: Misschien is zo'n stickervel nog zo gek niet, ik ga na of dat compatible is met laserprinters of dat ik daar nog mee uit moet kijken.
Unknown Alien schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:13:
Wij gebruiken voor onze webshop al 5a6 jaar dezelfde Dynamo 450 label printer. Tot nu toe nog geen problemen gehad. Heeft al 1000en labels geprint voor ons.
Dank voor je input. Die is helaas niet meer verkrijgbaar als ik de Pricewatch check. Dan zou de 550 het vervangende model zijn denk ik, die doet echter alleen USB A zo te zien en we hebben allebei een Mac met alleen nog USB-C. Dymo doet tegenwoordig ook aan vendor lock-in voor de labels en daar wil ik niet aan meedoen, vandaar dat ik die bij voorbaat uitsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
nehal3m schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:33:
[...]

Kun je aangeven of een plaatje posten van waar je die tekst ziet? Zou nog mooier zijn als vrouwlief direct in de auto kan stappen en bij PostNL zelf een labeltje kan laten printen.
Verkeerd linkje: https://www.postnl.nl/zak...n-afgeven-op-postnl-punt/

Maar op mijn eerste linkje staat wel dat ze de label voor je printen als je een antwoordnummer hebt.
Retour labels zijn vaak (of zelfs altijd) gewoon antwoordnummers.
Je kunt je verzendlabel gratis laten printen bij een PostNL-punt. Of print het label zelf en plak het op je retourpakket.
Daarnaast is het wel zo dat je (blijkbaar) retouren mee kan geven aan je postbezorger, zolang er ruimte is in de bus, dat wist ik zelf ook niet.

Label printers zijn vaak ook gewoon duur, heb je al tweedehands gezocht? Merk zebra bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Christoxz schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:46:
[...]

Verkeerd linkje: https://www.postnl.nl/zak...n-afgeven-op-postnl-punt/

Maar op mijn eerste linkje staat wel dat ze de label voor je printen als je een antwoordnummer hebt.
Retour labels zijn vaak (of zelfs altijd) gewoon antwoordnummers.
Dank voor de link. Ik denk dat dit voor Nederland geldt; retouren naar Duitsland hebben geen antwoordnummer op het label voor zover ik kan vinden. Die pakketjes moeten soms retour naar ergens anders in de EU (blijkbaar zijn die schoenen zo bijzonder dat ze hier niet verkocht worden :P )
Christoxz schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:46:
[...]
Daarnaast is het wel zo dat je (blijkbaar) retouren mee kan geven aan je postbezorger, zolang er ruimte is in de bus, dat wist ik zelf ook niet.

Label printers zijn vaak ook gewoon duur, heb je al tweedehands gezocht? Merk zebra bijvoorbeeld?
Nee, nog niet. Ik zal eens een rondje V&A doen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door nehal3m op 22-01-2024 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
nehal3m schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:08:
[...]

Dank voor de link. Ik denk dat dit voor Nederland geldt; retouren naar Duitsland hebben geen antwoordnummer op het label voor zover ik kan vinden. Die pakketjes moeten soms retour naar ergens anders in de EU (blijkbaar zijn die schoenen zo bijzonder dat ze hier niet verkocht worden :P )

[...]

Nee, nog niet. Ik zal eens een rondje V&A doen. :)
Ja en natuurlijk alleen bij PostNL, maar als je een retour label krijgt voor Duitsland zal dat al vaak geen PostNL zijn.
DHL kan het weer tegen een betaling voor je printen, maar goed dan blijven er nog genoeg diensten over..

Dus ja kan begrijpen dat zelf printen natuurlijk het makkelijkst is, want dan weet je altijd dat je gewoon een label hebt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

De standaard voor labelprinters in MKB is de Dymo 450, en daar is een goede reden voor. Die dingen zijn niet kapot te krijgen, werken als een paard, labels zijn goedkoop en in alle maten te krijgen. Ik heb er hier een staan die zeker 10 jaar oud is en die doet het nog altijd perfect, zelfs op een moderne M1 Mac Mini of een Windows 11 laptop; software downloaden, insteken, en gaan. Geen gerommel met wifi, gewoon direct op de kabel.

Ben het met je eens dat er veel Dymo modellen zijn die minder betrouwbaar zijn, maar de 450 is gewoon koning der labelprinters. Wat minder fancy opties dan printers van bijv. Leitz, maar juist daarom gewoon oerdegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-07 15:25
Zo ongeveer alle printers werken op 2,4 GHz. Want dat is snel zat voor een printer. En niet alleen een printer. Heel veel andere apparaten werken ook op alleen 2,4 GHz.

Als je een printer op 5 GHz zoekt word je keuze behoorlijk beperkt. En mogelijk kom je ook in een duurdere prijsklasse terecht. Je kunt beter op zoek naar een goede router of accespoint.

Je huidige printer beschikt over een USB poort. Waarom sluit je hem niet gewoon bekabeld aan als tijdelijke oplossing?

[ Voor 6% gewijzigd door Nickname55 op 23-01-2024 09:18 ]

Euhm... \n ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:30

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nickname55 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:17:
Je huidige printer beschikt over een USB poort. Waarom sluit je hem niet gewoon bekabeld aan als tijdelijke oplossing?
Tja, dat is ook het eerste wat ik dacht, maar ik vermoed dat @nehal3m dit afschiet omdat hij alleen usb-c op zijn macbook heeft. Onzin natuurlijk. Voor een fractie van zijn budget heeft hij een usb-c hub of verloop.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Of zoiets? https://www.allekabels.nl...b-c-naar-usb-b-kabel.html

Da's gewoon een kabel van USB-B naar USB-C, ben je voor een tientje klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-07 16:01

Barrycade

Through the...

Je post in het verkeerde topic, je had in het FWP topic moeten zijn.

Maar wij printen nog wel eens wat voor vrienden omdat ze zelf geen printer hebben en dat is soms nodig voor bepaalde pakketjes die ze niet naar PostNL kunnen brengen. (Verkopen een zooi via Vinted) Dus sturen het labeltje even en wij zorgen dat ie geprint is. Bakkie doen en bye!

Dus wellicht kan je even naboarschap uitproberen, of is dat niet iets Gronings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Oon schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:06:

Dankjewel. Ga ik die toch eens serieus overwegen.
Nickname55 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:17:
Zo ongeveer alle printers werken op 2,4 GHz. Want dat is snel zat voor een printer. En niet alleen een printer. Heel veel andere apparaten werken ook op alleen 2,4 GHz.

Als je een printer op 5 GHz zoekt word je keuze behoorlijk beperkt. En mogelijk kom je ook in een duurdere prijsklasse terecht. Je kunt beter op zoek naar een goede router of accespoint.

Ik weet niet of dat kan ivm drivers, maar ik probeer alleen de ergernis m'n leven uit te optimaliseren wat het printen van retourlabels betreft. Wat mij betreft is de ideale situatie op een printknop rammen en dan een label op een doos slaan. Niet een A4'tje printen, het verzendlabel eruit knippen, met plakband in de weer etc.
Janoz schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:28:
[...]

Tja, dat is ook het eerste wat ik dacht, maar ik vermoed dat @nehal3m dit afschiet omdat hij alleen usb-c op zijn macbook heeft. Onzin natuurlijk. Voor een fractie van zijn budget heeft hij een usb-c hub of verloop.
Beetje ongenuanceerd, zo'n hubje heb ik gewoon liggen. Ik stel een simpele vraag in de topicstart; ik zoek een betrouwbare labelprinter zodat ik van dat hobby bob gezeik af ben. Bovendien wordt de driver voor mijn printer niet ondersteund op mijn OS, printen moet via de Brother iPrint and Scan app en ik betwijfel of het over USB werkt, maar ik zal het eens proberen.
Plofkotje schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:58:
Of zoiets? https://www.allekabels.nl...b-c-naar-usb-b-kabel.html

Da's gewoon een kabel van USB-B naar USB-C, ben je voor een tientje klaar.
Ik weet niet of ik dat aan de praat krijg omdat zoals hierboven genoemd de driver niet beschikbaar is. Die app doet een vertaalslag ergens volgens mij.
Barrycade schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:09:
Je post in het verkeerde topic, je had in het FWP topic moeten zijn.

Maar wij printen nog wel eens wat voor vrienden omdat ze zelf geen printer hebben en dat is soms nodig voor bepaalde pakketjes die ze niet naar PostNL kunnen brengen. (Verkopen een zooi via Vinted) Dus sturen het labeltje even en wij zorgen dat ie geprint is. Bakkie doen en bye!

Dus wellicht kan je even naboarschap uitproberen, of is dat niet iets Gronings?
Haha ja ik heb een goede relatie met de buren (iets met gedeelde smart), maar ik wil gewoon een permanente simpele oplossing voor deze ene use case. Normale afdrukken lukt ook wel op kantoor, daar ben ik een paar keer per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 12:05
Ik zou zelf denken aan 2 opties. Een kabel verbinding realiseren of een simpele router die beide banden ondersteunt. Dit routertje hoeft niet perse heel duur te zijn. GL Inet heeft een hele serie die prima bereik hebben en voldoende opties hebben. Ook in de pricewatch zijn er diverse modellen die een goede optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Cave_Boy schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:02:
Ik zou zelf denken aan 2 opties. Een kabel verbinding realiseren of een simpele router die beide banden ondersteunt. Dit routertje hoeft niet perse heel duur te zijn. GL Inet heeft een hele serie die prima bereik hebben en voldoende opties hebben. Ook in de pricewatch zijn er diverse modellen die een goede optie kunnen zijn.
In mijn nieuwe woning ga ik dat ook realiseren, morgen ga ik om tafel met de installateur om een plan te maken voor de bekabelde backbone voor een Unifi netwerk, 19" apparatuur in de meterkast, etc etc.

Ik stop liever 200 euro in een printer om een irritatie uit m'n leven weg te nemen dan een router die over pakweg 8 maanden geen nut meer heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:53

sapphire

Die-hard pruts0r

Oon schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:06:

QFT

Nu je het zegt, die dingen hebben we op werk en komen uit de steentijd en blijven gaan! Ze zijn ook makkelijk te fixen als er eens een label vast zit kan ik vertellen :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
sapphire schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:17:
[...]

QFT

Nu je het zegt, die dingen hebben we op werk en komen uit de steentijd en blijven gaan! Ze zijn ook makkelijk te fixen als er eens een label vast zit kan ik vertellen :+
Dank voor je mening. Kan je ook iets zeggen over de kosten van verbruiksartikelen?
Pagina: 1