Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv1985
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 25-01-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv 55 inch, ik had een 13 jaar oudere samsung

Wat is je budget?
max 700 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Geen specifieke eisen, op dit moment gebruiken we gewoon als gezin om in de avond tv te kijken of soms netflix. Kinderen kijken wel youtube.
We hebben niet veel problemen met de zon inval, de TV hangt ook niet op.

Wat heb je zelf al gevonden?
Verschillende tv's maar ik geraak er niet meer aan uit.
Wat is het belangrijkste, in de winkel zeggen ze ook de hertz en dergelijke maar ik weet het niet meer

Welke vragen heb je hier nog over?
ik ben gewoon op zoek naar prijs kwaliteit de beste tv voor normaal gebruik

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
Met het gestelde budget kun je enkel een entry level LCD TV kopen, niets mis mee als je niet veeleisend bent.

Hou er wel rekening mee dat steeds meer content in HDR wordt uitgebracht en TV's die binnen het gestelde budget vallen hiervoor niet toereikend zijn; je bent dus niet future proof.

Je kan dan kijken naar de TCL C743 kijken of Samsung Q60C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv1985
Ik zie dat in die specificiaties toch HDR vermeld staat? Of ben ik dan verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
hv1985 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:58:
Ik zie dat in die specificiaties toch HDR vermeld staat? Of ben ik dan verkeerd?
Dan ben je niet verkeerd, maar de fabrikant informeert je eigenlijk maar half.
De situatie is namelijk zo: Ja, een Samsung Q60C ondersteunt HDR formaten en zal dat ook herkennen. Nee, de tv kan HDR niet weergeven zoals bedoelt, omdat de hardware daarvoor niet toereikend is. In feite een marketing gimmick. Net zoals Dolby Atmos en surround sound dat is op een soundbar waar het geluid vanuit één plek komt.

Ik heb een Q60B op mijn slaapkamer staan. HDR content ziet er hetzelfde uit als SDR content.
Overigens denk ik dat jij prima uit bent met een Samsung Q60C als ik je usercase zo lees. Wel even de vraag of de kijkhoek nog van belang is. De Q60C heeft een VA paneel. Beter contrast (dus beter beeld), maar minder goede kijkhoeken dan een IPS paneel. Als je niet recht voor de TV zit kan het beeld vanaf een hoek snel minder mooi worden bij een VA paneel. Een IPS paneel heeft daar veel minder last van, maar bij IPS lever je in op algehele beeldkwaliteit.

[ Voor 24% gewijzigd door Hulleman op 23-01-2024 11:22 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv1985
Oke merci, dus na hier wat verder te lezen valt mijn keuze op de Led tv Philips 55PUS8848 of TCL 55C803.

Enig voorkeur of ben ik nog een andere vergeten?