Problemen met Schone Installatie WIndows 10

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosnikki
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 25-02-2024
Mijn vraag

Ik heb een laptop gekregen van mijn vader, doordat ik niks kon terwijl ik wel alleen administrator was. Hierdoor kon ik de bestanden op de c schijf niet verplaatsen. Nou ben ik nieuw in de computer wereld en erg eigenwijs. Dus heb ik via de opdrachtprompt de c schijf leeggemaakt. Nou degene die er verstand van hebben denken nu al, sukkel! Dat klopt idd. De laptop startte op in de BIOS waarvan ik concludeerde dat ik Windows had verwijderd. Maar goed, na veel google en veel proberen heb ik een herstel USB gemaakt met media tool, de opstartmanier verandert in de BIOS.

Ik wil dus graag een schone Windows installatie uitvoeren, ik begreep dat Windows incl. zijn bestanden en dergelijke wordt geïnstalleerd. Aangezien ik alles gewist heb is dat geen probleem.

De pc start netjes de herstel usb op, nadat de installatie voltooid zou moeten zijn kom ik terug naar het begin scherm voor installatie. Daar waar ik land, tijd en toetsenbord keuze moet maken. Als ik dan via herstel verder kijk, krijg ik meldingen over een stuurprogramma namelijk dat die er niet zijn.

Wat nu?

Ik vind het zo zonde om een nieuwe laptop aan te schaffen, ik kan me niet voorstellen dat er geen opties meer zijn om het te herstellen. Ik wil namelijk de laptop alleen gebruiken voor basis dingen. Microsoft Office.

Ik heb alleen rechten gehad op de laptop waardoor als het goed is de windows licenties aan mijn microsoft gekoppeld moet zijn. Meer kan ik niet bedenken.

Wie kan mij helpen, ben al dagen bezig. Elke keer kom ik iets verder om vervolgens een ander probleem te moeten uitzoeken. Ik word er een beetje moedeloos van.

Groetjes Joos Nikki

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:05
je bent geen herstel nodig,maar een compleet nieuwe instalaltie.Als je de windows 10 setup te zien krijgt,moet je er voor kiezen alle partities te formateren of verwijderen en dan winodws opnieuw te laten instaleren

En welke laptop gaat het om,het kan namelijk zijn dat windows bv een stuurprogramma nodig heeft voor de hdd/ssd die erin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosnikki
De laptop is gekocht met een digitale versie van Windows 10. Hoe zou dan een nieuwe installatie werken?
Ik heb tijdens installatie gekozen voor de optie: Aangepast: alleen WIndows installeren (geadvanceerd)
Daarna heb ik de partities verwijderd zodat ik alleen de partitie overbleef met 'niet toegewezen ruimte' , wel moet ik daarbij vermelden dat die schijf altijd in 2 opgedeeld bleef, beide leeg. De schijf met het meeste ruimte heb ik gekozen.

hdd/ssd zijn woorden die nog niet gebruikelijk zijn maar is dat het type interne harde schijf wat in de laptop zit?

Het gaat om:
Medion E4213 MD99587
Processor Type: Intel Celeron CPU N2840 2,16GHz
Processor Speed: 2168 MHz

Storage
SATA Port0 : SATA SSD (32.0GB)
SATA Port1: CT250MX500SSD1 (250.0GB)

Ik hoop dat je er wat aan heb. Laptop en storage informatie overigens gevonden in de BIOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:27
joosnikki schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:41:
De pc start netjes de herstel usb op, nadat de installatie voltooid zou moeten zijn kom ik terug naar het begin scherm voor installatie. Daar waar ik land, tijd en toetsenbord keuze moet maken. Als ik dan via herstel verder kijk, krijg ik meldingen over een stuurprogramma namelijk dat die er niet zijn.
Dat kan. Die moet je opnieuw installeren.
https://www.medion.com/nl/service/product-detail/30019651

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:47
joosnikki schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:02:
De laptop is gekocht met een digitale versie van Windows 10. Hoe zou dan een nieuwe installatie werken?
Ik heb tijdens installatie gekozen voor de optie: Aangepast: alleen WIndows installeren (geadvanceerd)
Daarna heb ik de partities verwijderd zodat ik alleen de partitie overbleef met 'niet toegewezen ruimte' , wel moet ik daarbij vermelden dat die schijf altijd in 2 opgedeeld bleef, beide leeg. De schijf met het meeste ruimte heb ik gekozen.
Dat is de juiste procedure voor een schone Windows installatie.
Oorspronkelijk is de laptop met een kleine 32GB (langzame) SSD geleverd, deze is dus geüpgrade met een extra SSD.
De 32GB kan je als extra opslag station gebruiken.

Waarschijnlijk staat je laptop nu ingesteld in de bios om als eerste van USB op te starten.
Na het kopiëren van de Windows installatiebestanden van USB wordt het systeem voor de eerste keer herstart om de installatie te voltooien.
Je moet dan de USB installatie stick verwijderen, anders wordt de installatie namelijk weer opnieuw uitgevoerd.
Waarschijnlijk is dat het probleem waar je tegenaan loopt?
Ik heb diverse gelijksoortige (CPU/Chipset) laptops geïnstalleerd, daar waren geen speciale drivers voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosnikki
Al die drivers heb ik idd al op mijn opstart usb staan. Bij de melding dat ik stuurprogramma nodig heb kan ik wat bestanden selecteren. Bij elke driver die ik van de medion site af heb gehaald krijg ik een foutmelding dat dit bestand niet laden kan ( zoiets in ieder geval) Ben nu opnieuw aan het installeren om foto's van de meldingen te maken zodat ik het kan laten zien.

Ik heb de driver bestanden op de herstel usb gezet, dit kan denkt ik wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosnikki
The_Doman schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:21:
[...]

Dat is de juiste procedure voor een schone Windows installatie.
Oorspronkelijk is de laptop met een kleine 32GB (langzame) SSD geleverd, deze is dus geüpgrade met een extra SSD.
De 32GB kan je als extra opslag station gebruiken.

Waarschijnlijk staat je laptop nu ingesteld in de bios om als eerste van USB op te starten.
Na het kopiëren van de Windows installatiebestanden van USB wordt het systeem voor de eerste keer herstart om de installatie te voltooien.
Je moet dan de USB installatie stick verwijderen, anders wordt de installatie namelijk weer opnieuw uitgevoerd.
Waarschijnlijk is dat het probleem waar je tegenaan loopt?
Ik heb diverse gelijksoortige (CPU/Chipset) laptops geïnstalleerd, daar waren geen speciale drivers voor nodig.
Dus ik moet de installatie in de gaten houden en wanneer haal ik dan precies de usb eruit? op moment dat hij de installatie van windows voltooit? Kan ik de usb er zo uit trekken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

joosnikki schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:24:
[...]

Dus ik moet de installatie in de gaten houden en wanneer haal ik dan precies de usb eruit? op moment dat hij de installatie van windows voltooit? Kan ik de usb er zo uit trekken??
Die melding krijg je vanzelf dat Windows klaar is, dat je je USB eruit mag halen en dat je daarna opnieuw moet opstarten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosnikki
MAX3400 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:25:
[...]

Die melding krijg je vanzelf dat Windows klaar is, dat je je USB eruit mag halen en dat je daarna opnieuw moet opstarten.
Die melding heb ik de eerste keer niet gehad, klinkt natuurlijk heel logisch dat de pc weer opstart via usb zoals gezegd word.

Momenteel met nieuwe installatie bezig, de pc is bij installatie van Windows voltooiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosnikki
Bij opnieuw opstart na voltooien installatie, usb eruit gehaald. Hij start op in de BIOS. wat nu????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosnikki
Misschien heb ik de BIOS instelling niet goed staan?

UEFI OS
CSM Enabled
LAn Enabled

Boot #1 flashdrive USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
joosnikki schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:27:
Bij opnieuw opstart na voltooien installatie, usb eruit gehaald. Hij start op in de BIOS. wat nu????
Opstart/boot instellingen controleren in BIOS en de juiste 250GB SSD selecteren.
Als dat niet direct werkt zijn er misschien andere instellingen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosnikki
Ik ben nu idd met een nieuwe installatie bezig met de bios instellingen zoals hierboven.

Mijn BIOS versie is niet heel uitgebreid, ik las iets over een AHTI en RAID gebeuren maar die optie van veranderen heb ik niet in de BIOS en omdat ik dus ook geen besturingssysteem heb ben ik een beetje beperkt in mijn mogelijkjheden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosnikki
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywRxax9EfMIOFrb5wlKRCTIwCK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ukIBUIl6KdFyrHl8CScagIeU.jpg?f=fotoalbum_large

Deze melding krijg ik als ik na installatie via herstel kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
joosnikki schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:44:
[Afbeelding]

Deze melding krijg ik als ik na installatie via herstel kijk.
Je moet ook geen herstel kiezen (er is niets te herstellen), maar een nieuw installatie.
Je heb toch wel een Windows 10 installatie USB gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:05
maar je wilt helemaal herstel,maar inderdaad nieuwe installatie kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosnikki
The_Doman schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:50:
[...]

Je moet ook geen herstel kiezen (er is niets te herstellen), maar een nieuw installatie.
Ik heb de hulpprogramma voor installatie windows 10 op een bootable USB gezet. Dit moest omdat ik een digitale versie van Windows 10 heb.

Als ik dan de pc via de usb laat opstarten en begin met installatie dan krijg ik deze melden. Voor jullie antwoord koos ik voor: alleen Windows installeren (geadvanceerd)
zie foto:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dg03kt2c7kDYLPG2QWCpNQaZJfQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2T15RccBaBpgju5TbmiLBp7f.jpg?f=fotoalbum_large
The_Doman schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:50:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosnikki
Ik lees net op een site dat wanneer na installatie de usb weer wordt opgestart en de installatiescherm weer tevoren komt, ik de usb moet verwijderen en op ok drukken. Dan wordt de pc weer opnieuw opgestart. Dit ga ik eens proberen, had ik nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:59

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

joosnikki schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:17:
Als ik dan de pc via de usb laat opstarten en begin met installatie dan krijg ik deze melden. Voor jullie antwoord koos ik voor: alleen Windows installeren (geadvanceerd)
2e optie, alle partities verwijderen en de boel installeren. Ik zou de interne 'SATA Port0 : SATA SSD (32.0GB)' ook leeggooien en verder laten voor wat het is (zal wel eMMC zijn) en alleen de 'SATA Port1: CT250MX500SSD1 (250.0GB)' gebruiken.

Die 32GB SSD kan je dan later alsnog toevoegen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosnikki
DukeBox schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:23:
[...]

2e optie, alle partities verwijderen en de boel installeren. Ik zou de interne 'SATA Port0 : SATA SSD (32.0GB)' ook leeggooien en verder laten voor wat het is (zal wel eMMC zijn) en alleen de 'SATA Port1: CT250MX500SSD1 (250.0GB)' gebruiken.

Die 32GB SSD kan je dan later alsnog toevoegen.
Wanneer de vorige stappen doorloop, krijg ik de mogelijkheid om te kiezen waar ik Windows op wil installeren. In deze optie formatteer en verwijder ik de aangemaakte partities van de vorige installaties en kies ik de grootste schijf waar inmiddels niks opstaat. Er staat bij deze kueze niet welke de SATA port1 of SATA Port0 is. Deze info heb ik uit de bios overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosnikki
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQ6DGx7qbNty1kp0dyJUbb_EPCY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPcl1aRUZ9iiDHVqMQObi92T.jpg?f=fotoalbum_large

pfff wat moedeloos word ik hier van!!!! Iemand enig idee voordat ik de laptop tegen de muur aan flikker en richting media markt rij????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Maar wat wil je daar dan installeren? Als je je partities kan verwijderen heb je overduidelijk geen stuur programma nodig voor je storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosnikki
DukeBox schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:33:
Maar wat wil je daar dan installeren? Als je je partities kan verwijderen heb je overduidelijk geen stuur programma nodig voor je storage.
Het gaat er mij om dat ik weer windows 10 op mijn laptop heb en alle stappen die ik doorloop krijg ik foutmeldingen terwijl ik overal lees dat ik windows zonder problemen moet kunnen installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosnikki
Dus bij installatie Windows 10 via hulpprogramma op usb krijg ik de foutmelding van stuurprogramma's. Op de USB waar het hulpprogramma op staat heb ik ook alle drivers programma's van mijn laptop opgezet, deze heb ik gevonden op de Medion site. Wat doe ik fout en waar gaat het mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
joosnikki schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:26:
Wanneer de vorige stappen doorloop, krijg ik de mogelijkheid om te kiezen waar ik Windows op wil installeren. In deze optie formatteer en verwijder ik de aangemaakte partities van de vorige installaties en kies ik de grootste schijf waar inmiddels niks opstaat. Er staat bij deze kueze niet welke de SATA port1 of SATA Port0 is. Deze info
heb ik uit de bios overgenomen.
De SSD schijven zijn dus gewoon zichtbaar, er zijn dan geen drivers nodig.
Kies de SSD schijf
Verwijder daarvan alle partities.
Kies dan gewoon volgende/next
Windows maakt dan zelf de benodigde partitie(s) aan bij het installeren.
joosnikki schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:36:
Mijn BIOS versie is niet heel uitgebreid, ik las iets over een AHTI en RAID gebeuren maar die optie van veranderen heb ik niet in de BIOS en omdat ik dus ook geen besturingssysteem heb ben ik een beetje beperkt in mijn mogelijkheden haha
Dat zou op AHCI moeten staan om zonder problemen Windows 10 (11) te kunnen installeren.
Als er iets van RAID of RST (Intel® Rapid Storage Technology) staat kunnen er inderdaad aparte drivers nodig zijn.
Doe anders eerst een BIOS reset naar default/standaard instellingen aangezien je al diverse dingen had gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

joosnikki schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:38:
Het gaat er mij om dat ik weer windows 10 op mijn laptop heb en alle stappen die ik doorloop krijg ik foutmeldingen terwijl ik overal lees dat ik windows zonder problemen moet kunnen installeren
Welke foutmeldingen dan precies?

Want ik kan die nergens in deze thread terugvinden behalve dat je aangeeft na de installatie in het BIOS komt na een herstart (en dat is geen foutmelding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

joosnikki schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:41:
Op de USB waar het hulpprogramma op staat heb ik ook alle drivers programma's van mijn laptop opgezet, deze heb ik gevonden op de Medion site. Wat doe ik fout en waar gaat het mis
+
joosnikki schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:31:
[Afbeelding]

pfff wat moedeloos word ik hier van!!!! Iemand enig idee voordat ik de laptop tegen de muur aan flikker en richting media markt rij????
En "hoe" heb je die op de USB gezet? Want even een ZIP of INF downloaden en verwachten dat de setup deze volledig zelfstandig ziet / gebruikt, dat is er niet bij. Wat gebeurt er als je op Bladeren klikt? Kan je dan wel de driver zien / benaderen op de USB-disk?

Welke drivers heb je uberhaupt gedownload en/of denk je nodig te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosnikki
Nou het volgende.

Ik heb via een andere usb poort de installatie proberen uit te voeren ook daar krijg ik foutmeldingen. Nu heb ik via de opdrachtprompt de usb schijf laten controleren op fouten. De melding wat hij geeft is

Windows Resource Protection found intregrity violations.
(online repair kan niet zonder besturingssysteem??????)

De hele melding in de prompt:

Windows Resource Protection found interrity violations.
For online repairs, details are included in the CBS log file located at windir\logs\CBS\CBS.log. For example C:Windows\Logs\CBS\CBS.log (bij mij zou dit dan de E: schijf zijn) For offline repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.

Vraag 1: Hoe kan ik die bestanden inzien zonder een besturingssysteem op mijn pc
Vraag 2: Kan ik niet beter een andere USB gebruiken om het Windows 10 hulpprogramma op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosnikki
DukeBox schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:26:
[...]

Welke foutmeldingen dan precies?

Want ik kan die nergens in deze thread terugvinden behalve dat je aangeeft na de installatie in het BIOS komt na een herstart (en dat is geen foutmelding).
Na installlatie kom ik op het beginscherm voor taal toetsenbord en tijd. daar linksonder staat herstel pc, als ik daarop klik kan ik naar andere windows opties. daar klik ik op installatie met herstelmedia en dan krijg ik de foutmelding over een stuurprogramma. Welke deze moet zijn is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosnikki
MAX3400 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:29:
[...]

+

[...]

En "hoe" heb je die op de USB gezet? Want even een ZIP of INF downloaden en verwachten dat de setup deze volledig zelfstandig ziet / gebruikt, dat is er niet bij. Wat gebeurt er als je op Bladeren klikt? Kan je dan wel de driver zien / benaderen op de USB-disk?

Welke drivers heb je uberhaupt gedownload en/of denk je nodig te hebben?
Ik heb het hulpprogramma van microsoft op de usb gezet als iso bestand, dit vanaf een andere pc met windows omdat ik zelf buiten mijn laptop alleen een chromebook heb. Verder heb ik nergens gelezen of ik deze moest uitpakken of zoiets dergelijks.

Over de drivers kan ik geen zinnig antwoord geven omdat ik alleen over drivers heb gehad na aanleiding van de foutmelding tijdens installatie over de stuurprogramma's.

Ik lees veel, ik doe alles wat er gezegd word.

Ook de instellingen van de BIOS meerdere malen terug gezet middels restore defaults. Ik weet echt niet waar het mis gaat en of er nog opties zijn voordat ik opgeeff...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

joosnikki schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:37:
[...]

daar linksonder staat herstel pc, als ik daarop klik kan ik naar andere windows opties. daar klik ik op installatie met herstelmedia en dan krijg ik de foutmelding over een stuurprogramma. Welke deze moet zijn is mij een raadsel.
+
joosnikki schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:41:
[...]

Ook de instellingen van de BIOS meerdere malen terug gezet middels restore defaults. Ik weet echt niet waar het mis gaat en of er nog opties zijn voordat ik opgeeff...
+
joosnikki schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:41:
heb ik ook alle drivers programma's van mijn laptop opgezet, deze heb ik gevonden op de Medion site. Wat doe ik fout en waar gaat het mis
Maar, ruk gezegd: als je niet weet wat een driver is of hoe je die gebruikt, dan houdt het toch op?

Ik probeer het nog 1x te verduidelijken (en ik hoop dat je leest):
- stop met HERSTEL opties kiezen; die heb je NIET nodig; daar kom je geen stap verder mee.
- wat je hebt gedownload van Medion, daar moet een SATA / Intel / RST driver bij zitten
- die drivers is nodig om een SSD te zien / partities te maken / Windows te installeren

Ik weet niet eens of Medion nog wel de (goede) driver aanbiedt; wij kunnen niet kijken in jouw browser / dowload-queue; mogelijk heb je maar "iets" gedownload en komen we daar in de komende 3 dagen nog niet verder mee.

/edit: heb je een lijst (of desnoods eeen readme.txt) per gedownloade driver bij Medion hoe die heten / wat ze doen / mogelijk een INF-bestand?

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 22-01-2024 17:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

MAX3400 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:45:
- wat je hebt gedownload van Medion, daar moet een SATA / Intel / RST driver bij zitten
- die drivers is nodig om een SSD te zien / partities te maken / Windows te installeren
Gezien TS wel de partities kan verwijderen met de installer is de driver dus niet nodig en kan deze stap in zijn geheel worden overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosnikki
Ik zal zo een foto toevoegen wat op mijn USB staat.
Ik moest kiezen voor hulpprogramma WIndows 10, heb ik gedaan.

Je zegt: stop met Herstel opties kiezen. Ik krijg vanaf opstart usb de volgende opties:

Windows; scherm met installeren taal, tijd en toetsenbord
WIndows: scherm met nu installeren------ ok
Toepasselijke kennisgevingen en licentievoorwaarden ------ ik ga akkoord ------ volgende

Welke type installatie wilt u uitvoeren:
1: upgrade: Windows installeren en bestanden, instellingen en toepassingen behouden
2: Aangepast: alleen windows installeren (geadvanceerd)

Kies ik optie 2 (gelezen op internet)

Dan geeft hij aan Waar witl u WIndows installeren
Dan zie ik het volgende:
Station 0 Partitie 1: door systeem gereserveerd 50.0 mb (beschikbaar 19.0 mb, type Systeem)
Station 0 Partitie 2 (totale grote 29.8 GB, beschikbaar 20.3 GB, type Primair
Niet-toegewezen ruimte van station 1 (totale grote 232.9 GB, beschikbaar 232.9 GB, en achter type staat niks

Gelezen dat ik in dit geval alle partities behalve de niet toegewezen moest formatteren en verwijderen, dan blijiven er 2 schijven ( partities ) over, beide niet toegewezen ruimte. Beide al een keer gekozen--- volgende

Dan gaat ie installeren: windows bestanden kopieren
bestanden voorbereiden voor installatie tot 100% (gaat ook goed)
onderdelen installeren
updates installeren
installatie van windows voltooien

Alles loopt de pc door en dan lijkt ie zich opniuew op te starten en kom ik weer in het alle eerste windows installatie optie. zie foto 2

als ik via de optie foto 3 naar herstel pc ga dan kan ik zien waar het mis is gegaan en dan zegt ie stuurprogramma'sAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fD9j3pTMj40i2b7tQmKv_Z1fr-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3quGKuBr1PZrkZds6pW2VkN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQ-qCfmcPbLJes7IoV5pCVZdwOA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3PdlAoFLrCnOo0eSXewuY4yk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wC1bfSxNW3nuse05N3ehesSSUZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tsdPSiK8cnTJW8YnQvfs3Ydt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosnikki
Ik heb via de prompt een system file check uitgevoerd op mijn flashdrive. Ik wou nog even in de BIOS kijken naar instellingen. Ik had mijn flashdrive niet in de pc en ging opstarten en hij startte ineens windows op en vroeg om instellingen hahaha.

Wat ik precies heb gedaan of dit keer niet heb gedaan kan ik niet met zekerheid zeggen maar ik heb weer een besturingssysteem op mijn laptop. Als alles ingesteld is dan maak ik een herstelpunt en systeemkopie om problemen te voorkomen.

Ieder bedankt voor jullie input! Het heeft geholpen, ben al met al best een beetje wijzer geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

joosnikki schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:11:
Gelezen dat ik in dit geval alle partities behalve de niet toegewezen moest formatteren en verwijderen..
Dat slaat nergens op, eerst formatteren en dan weer verwijderen.
Gewoon ALLES verwijderen zodat je een lege 32GB en een lege 256GB hebt. Vervolgens klik je op de 256GB en installeren (dus zonder iets aan te maken).

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 22-01-2024 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:30
En even voor de volledigheid: je zou nu ook weer je oude, legale Windows licentie terug moeten hebben, tenminste, als je verbinding hebt gehad met internet.
Microsoft slaat je licentie namelijk online op en zodra je contact maakt met internet zoekt je Windows versie contact met Microsoft om je licentie te valideren.
Gefeliciteerd da je vol hebt gehouden en zover bent gekomen! :)

Je hebt nu dus weer een legale licentie voor Windows.
Blijf vanaf nu van de command prompt af zolang je niet weet wat je daar aan het doen bent.
En onthoud ook dat je het commando "Format" vrijwel nooit nodig hebt.
Begin nu meteen met periodiek (bv. elke maand) herstelpunten te maken in Windows en de applicaties opnieuw te installeren.
En maak een map C:\Data aan waarin je alle data opslaat van alle applicaties.
En maak daar elke maand een volledige kopie van, bv. naar een USB-stick of een externe harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk12345678
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:45
joosnikki schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:11:
Alles loopt de pc door en dan lijkt ie zich opniuew op te starten en kom ik weer in het alle eerste windows installatie optie. zie foto 2
Haal hier de USB-stick uit de laptop en sluit de laptop af (even de aan/uitknop even ingedrukt houden) en zet de laptop weer aan. Dan moet het goed komen.

Je hebt op dat punt Windows namelijk al succesvol opnieuw geïnstalleerd en hebt de USB-stick dan niet meer nodig.

Het probleem is dat je weer vanaf de USB-stick boot nadat de laptop zichzelf herstart na een succesvolle installatie, maar dat moet niet. Afhankelijk van wat de bootinstellingen in de BIOS zijn, kan dit gebeuren en voor verwarring zorgen.

Edit: ik had je toevoeging over het hoofd gezien en daarbij dat het al gelukt is. Inderdaad vanwege bovenstaande :).

[ Voor 10% gewijzigd door Henk12345678 op 23-01-2024 12:18 ]

Christus heeft in onze plaats de prijs voor onze zonden betaald aan het kruis. Een ieder die berouw toont en vertrouwt op Hem, zal behouden worden. Laat je niet misleiden door valse leren zoals het welvaartsevangelie of sektes als de Jehova's Getuigen.

Pagina: 1