Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unify
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik ben benieuwd of het mogelijk is om twee Google Nest Thermostaten te gebruiken in huis (Nest Learning Thermostat 3rd Gen)

Ik heb er nu een in de woonkamer staan die de woonkamer en keuken verwarmen, maar wij hebben een (oude) thermostaat in de slaapkamer die ik wil vervangen. Deze communiceert nu niet meer met de CV omdat ik de Google heb aangesloten, maar vroeg me af of ik een Google thermostaat op de zelfde Link kan aansluiten of dat het er dan twee worden. En kan ik wel twee aansluiten op een CV ketel (ATAG (i36ec)

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:48
Aansluiten zal misschien nog wel lukken, maar naar welke thermostaat moet de Link dan luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:24
In dit soort gevallen zoek ik altijd even de vraag achter de vraag. Je komt nu met een oplossing (twee thermostaten) maar wellicht is het handiger om voor te leggen wat je probleem is zodat andere oplossingen kunnen worden voorgedragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unify
Excuus voor mijn late reactie.

De situatie is nu als volgt:
Ik heb een CV ketel daar heb ik een Google Nest op aangesloten in de woonkamer.
Dit werkt erg prettig en wil daarom nog een aansluiten.
De reden is, omdat er ook een thermostaat in de slaapkamer beneden is, maar deze wil ik vervangen voor de Google Nest.
Ik vroeg me af of ik dus twee Google Nest thermostaten kan aansluiten op mijn CV ketel.
Dien ik dan twee Heatlinks aan te sluiten en gaat de bedrading dan gewoon naar dezelfde poorten als de huidige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 11:13
Als het dan in de huiskamer de goede temperatuur (T) is en de slaapkamer is te koud dan wil je dat de huiskamer verder op gaat warmen (naar T+5 oid) en de slaapkamer op de goede temperatuur komt? Ik denk dat je moet kijken naar een systeem met radiatorknoppen zoals uitvoering: Tado Slimme Thermostaat V3+ starterkit, bedraad, met 2 slimme rad... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unify
Er is alleen vloerverwarming daar en geen radiator dus denk niet dat dat een oplossing is.
Bedoeling is inderdaad dat de woonkamer bijvoorbeeld 21 graden is, maar slaapkamer op 17.
Kan dat überhaupt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:04
Twee thermostaten met een verwarming systeem kan natuurlijk nooit.
Dan zal je altijd overal de hoogste temperatuur krijgen.

Als je dat wil realiseren dan moet je twee gestuurde afsluiters hebben een voor de woonkamer en een voor de slaapkamer en dan moet de cv ketel buitentemperatuur gestuurd zijn in plaats van ruimte gestuurd.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1