Beste tweakers,
We hebben helaas een lekkage op zolder. Ik heb inmiddels drie mensen ernaar laten kijken en ik krijg iedere keer een andere bevinding:
We hebben helaas een lekkage op zolder. Ik heb inmiddels drie mensen ernaar laten kijken en ik krijg iedere keer een andere bevinding:
- De lekkage was kort na een storm verschenen en ik dacht dat enkele dakpannen waren verplaatst. Daarom vroeg ik de dakgoot schoonmaker langs te komen, want hij was twee weken eerder ook al om de dakgoten schoon te maken.
- Dakgoot schoonmaker zei dat de dakpannen op hun plek waren. Hij is twee keer binnen geweest en weer buiten om de exacte locatie van de lekkage van binnen en buiten te zien. Volgens hem was het dak op dit plek ook onder de dakpannen droog.
- Ik heb contact met de verzekering gehad ze hebben aangeboden om lekdetectie in te schaken. Als het lek door het dak komt, dan zijn de kosten 350 eruo voor mij)
- Een andere dakdekker kwam langs, hij was niet lang boven en stelde voor om Flex aan te brengen. Ik vroeg of hij de oorzaak van de lekkage kon achterhalen maar dat kon hij niet. Ik twijfelde over de flex, hij zei dat een goede lange termijn oplossing is om twee latten te vervangen (kosten 1.250 euro). De dakpannen waren volgens hem wel goed.
- Toen het sneeuwde kwam nog een dakdekker langs en hij zei dat het op verschillende plekken onder de dakpannen erg vochtig was. Volgens hem was er ook op een plek houtrot. Zijn advies was om de dakpannen te vervangen (kosten +/- 6.5k).
:strip_exif()/f/image/HV2TeCZR3MF8L1w4AnM1UKcC.jpg?f=fotoalbum_large)