Netgear Nighthawk AX2400 (RAX30) i.p.v. Odido Zyxel T56

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBullRacing
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-01 12:53

RedBullRacing

You shall not pass!

Topicstarter
Situatie:
Sinds kort heb ik glasvezel internet van Odido 1Gb/s met een Zyxel T56 en een Huawei mediaconverter (volledig standaard). Alle RJ45 kabels die ik gebruik zijn CAT7 S/FTP van een industriële norm, niet nodig maar kon ik via mijn werk goedkoop krijgen en kan ik de komende jaren mee vooruit.
Verder heb ik 3 Netgear Orbi's in mijn huis verspreid staan, locatie is voor het verhaal niet belangrijk, werken ook prima.

Mijn volledige netwerk werkt goed en doet wat het moet doen alleen heb ik het probleem dat zodra ik mijn Xbox bekabeld, direct op de Zyxel aansluit dan krijg ik op Call of Duty MW3 een HUENEME-NEGEV error.
Zodra ik de kabel op mijn Orbi aansluit is het probleem weg.
Dit probleem had ik bij voorgaande providers (ook met glasvezel) nooit.
Verder is het mogelijk belangrijk om te vermelden dat Odido een hoop settings afgeschermd heeft in de Zyxel T56 zoals jullie mogelijk al weten.

Nu heb ik een Netgear Nighthawk (NN) AX2400 model# RAX30 gekocht, en wil ik die Zyxel T56 (ZT56) volledig ertussen uit hebben.
Normaal gesproken zou dit me makkelijk lukken maar op de een of andere manier krijg ik het hele verhaal niet werkend, ik vind mezelf redelijk technisch maar vergeleken met de kennis die jullie hebben ben ik gewoonweg een noob.

Wat heb ik geprobeerd?:
1. de ZT56 aan laten staan zoals hij al stond, de NN met een netwerkkabel hierop aangesloten en geconfigureerd met de app. Dit leek prima te werken, al kreeg ik redelijk vroeg de optie om mijn bestaande netwerknaam over te nemen naar de NN, hierdoor kreeg ik conflicterende netwerken ook samen met mijn Orbi's... :+
Dus heb ik de Orbi's uitgezet, en het WiFi van de ZT56 ook uitgezet. Helaas geen netwerk.
Vervolgens las ik ergens dat er een VLAN ID moest worden veranderd naar 300, dit gedaan, toen kreeg ik enkel een bekabeld netwerk vanuit de NN, maar geen WiFi.
Nu dacht ik, wat als door die VLAN setting de instellingen van de ZT56 worden overgenomen :+ (ik heb serieus geen clue en ben op dit moment meer met trial and error bezig) ZT56 WiFi dus weer ingeschakeld en toen had ik weer geen netwerk op mijn NN.

2. vervolgens heb ik de NN direct op de kabel vanuit de muur (mediaconverter) aangesloten en toen gebeurde er helemaal niets..

Ik heb bij alle stappen de Orbi's volledig uitgeschakeld om geen conflicterende netwerken te krijgen.

Kan iemand mij alstublieft uitleggen hoe ik in godsnaam die NN aangesloten krijg zonder ZT56 ertussen en wat voor interne settings ik eventueel moet aanpassen in de webinterface om dit werkend te krijgen. _/-\o_

Ontzettend bedankt voor de hulp alvast en sorry voor het warrige verhaal... 8)7

*kleine aanvulling, ik reset heel de NN en begin met jullie advies aan een schone config

Red Bull gives you wings, the FIA takes them away

Beste antwoord (via RedBullRacing op 22-01-2024 11:11)

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:45

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Misschien is het handig om het stap voor stap te bekijken.
Stap 1: Haal dit Zyxel weg en sluit de NN aan op de media converter (WAN poort).
Stap 2: Stel op de NN de internet verbinding in (zou inderdaad VLAN 300/DHCP moeten zijn).
Stap 3: Stel je LAN netwerk in (indien nodig) DHCP/Subnet etc.
Stap 4: Kijk of je bedraad internet hebt.
Stap 5: Sluit je Orbi dingen weer aan, zonder router/dhcp functies (dus als access-points).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:45

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Misschien is het handig om het stap voor stap te bekijken.
Stap 1: Haal dit Zyxel weg en sluit de NN aan op de media converter (WAN poort).
Stap 2: Stel op de NN de internet verbinding in (zou inderdaad VLAN 300/DHCP moeten zijn).
Stap 3: Stel je LAN netwerk in (indien nodig) DHCP/Subnet etc.
Stap 4: Kijk of je bedraad internet hebt.
Stap 5: Sluit je Orbi dingen weer aan, zonder router/dhcp functies (dus als access-points).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBullRacing
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-01 12:53

RedBullRacing

You shall not pass!

Topicstarter
Tsjongejonge, hoe makkelijk het kan zijn.

Hij doet het! bedankt voor je hulp!

Red Bull gives you wings, the FIA takes them away

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-10 13:30
Late reactie, maar mocht je ooit weer de T-56 gaan gebruiken, zet dan je uPnP uit. Dat veroorzaakte de HUENEME-NEGEV error bij mij.

I hide at work because good employees are hard to find.