riolering schets

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-09 15:17
Beste lezers

Zouden jullie de tekening kunnen bekijken en controleren of ik het zo goed heb?

Ik vraag mij af of de diameters kloppen.
De beluchting kan ik wellicht regelen door de riolering deels aan te sluiten op de regenwaterafvoer van de unit? dan kan het via die kant ontluchten?[/i]
En of ik inderdaad zoveel doorloopputten nodig heb
En of ik het verleggen van de huidige riolering vanwege de uitbreiding. in zo'n 45 graden hoek kan laten lopen.
Moet er ergens een terugslagklep tussen?

En uiteraard of iet over het hoofd zie 8)7

dankjeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRc-yjlP5H55Idl7peldoU1BfWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oStuPQXJGUpOBwKVNFGh4iJi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:57
ik zou voor de wc in ieders geval 125mm gebruiken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stormcagy
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
peter-rm schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:21:
ik zou voor de wc in ieders geval 125mm gebruiken
110mm voor de wc is meer dan voldoende. volgens de ntr 3216 kan zelfs 1 wc op 90mm. Dit komt in de praktijk weining voor ivm handelsmaten.

Tekening ziet er voor de rest goed uit, houd wel rekening met je afschot van 5mm/m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:43
Ik zou met 75mm naar badkamer gaan, daar dan aftakken in 50mm

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
dankje,
Makrolon schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:46:
Ik zou met 75mm naar badkamer gaan, daar dan aftakken in 50mm
i.v.m. de afvoer van de douche? gewoon zodat het water sneller kan afvoeren?

en hebben jullie nog advies over de doorloopputten? Het lijken er zo wel veel. Is dit nodig?

[ Voor 55% gewijzigd door grasmaaier op 22-01-2024 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-09 21:36
Buitenriolering: Altijd diameter 125mm gebruiken. Terugslagkleppen: Nooit doen. Dat is zo onderhoudgevoelig. Inspectieputten: PK315mm gebruiken. Regenwater: Eigenlijk niet meer op het riool zetten. Ook niet als ontluchting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:59

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Die doorloopputten kunnen geen kwaad en maakt het makkelijker om te reinigen. Als je bochten maakt met 2x45° kun je daar ook doorspuiten, geen probleem dus. Dan enkel op de uiteinden van een streng.

Een douche heeft in principe genoeg aan 40mm pijpjes, maar 50 is wel "veilig" als je de sproeier maximaal zet. En verstopt minder snel dan 40.

Verder zou je vanuit de WC inderdaad 125mm kunnen gebruiken (ook alles met 45° bochten waar je een hoek om gaat). Niet noodzakelijk.

Vanuit de keuken zou ik zelf ook 75mm durven gebruiken: daar is normaal gesproken 40mm al voldoende, 50 voor de "marge" maar die laat zich minder makkelijk ontstoppen. 110 is dan prima om buiten aan te sluiten, maar als je toch na de WC gaat upgraden naar 125... waarom niet meteen alles?

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
RonnieKo schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:15:
Buitenriolering: Altijd diameter 125mm gebruiken. Terugslagkleppen: Nooit doen. Dat is zo onderhoudgevoelig. Inspectieputten: PK315mm gebruiken. Regenwater: Eigenlijk niet meer op het riool zetten. Ook niet als ontluchting.
Die dingen kosten zomaar 300 euro per stuk. Ik had er vier ingetekend. Dat wordt nogal kostbaar.

Dit is een tijdelijke situatie. Wanneer de units weg gaan verwijdering de riolering ook weer.

Heb je in dat geval een ander advies voor de inspectieputten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
Ja, neem dan een standaard ontstoppingsstuk. Deze dan even bovengronds markeren waar deze zit. Dan kan je hem snel opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
Ja, die lijken me prima.

Ik las dat je ontraden om ontluchting via de regenwaterafvoer te doen.

Maar hoe regel ik dat dan? Een aparte buis omhoog langs de woonunit?

Is er trouwens nog bevriezingsgevaar?
Aangezien de afvoer vanuit de grond omhoog gaat en de units een stuk boven de grond staan. Gewoon inpakken met isolatie dan?

[ Voor 32% gewijzigd door grasmaaier op 22-01-2024 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

grasmaaier schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:31:
Ja, die lijken me prima.

Ik las dat je ontraden om ontluchting via de regenwaterafvoer te doen.

Maar hoe regel ik dat dan? Een aparte buis omhoog langs de woonunit?

Is er trouwens nog bevriezingsgevaar?
Aangezien de afvoer vanuit de grond omhoog gaat en de units een stuk boven de grond staan. Gewoon inpakken met isolatie dan?
Ik heb zelf ook een tijdelijke woonunit gehad en deels bovengronds (meter of 5) riool gehad van 110. Nooit problemen gehad met bevriezing. En anders is het zo gemaakt bovengronds natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
dit zou dan een prima ontstoppingsstuk zijn? gewoon vier maal op de ingetekende posities?

Waarom wordt deze niet aan beide zijden verlijmt?

Ik was in principe van plan om alle pvc te lijmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LX6GFgyNN5HuuinO8SJfjhLRYYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4MPI3zA2R6zzXEDu2Q2S8XCc.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand nog ideeën voor de ontluchting?

Waarom zou ik het niet op één of twee plekken op de waterafvoer aansluiten?

Hoe zou ik dit anders moet realiseren?

[ Voor 65% gewijzigd door grasmaaier op 24-01-2024 09:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 10:07
grasmaaier schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:05:
dit zou dan een prima ontstoppingsstuk zijn? gewoon vier maal op de ingetekende posities?

Ik was in principe van plan om alle pvc te lijmen.

[Afbeelding]

Heeft iemand nog ideeën voor de ontluchting?

Waarom zou ik het niet op één of twee plekken op de waterafvoer aansluiten?

Hoe zou ik dit anders moet realiseren?
Ja die zijn prima idd. Die stukken met die rubbers hoef je nooit te lijmen. Die zitten muurvast. Je hebt daar ook speciale vaseline voor bij de bouwmarkt om het in elkaar te krijgen.

Je hoeft enkel stukken zonder die rubbers te lijmen, ik zou zelf altijd voor de rubber variant gaan. Die PVC voelt ook gewoon iets degelijker aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 10:07
Op de tekening ga je overigens ook 90 graden de hoek om, DOE DAT NOOIT!

Pak 2 bochten van 45 graden en doe er nog een recht stuk tussen. Anders haal je de snelheid uit je stront en dat is vragen om problemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:08

Consigliere

Engineer

Aan je schets te zien is het buiten riolering?!

WC aansluiting ø110( in woonhuis met kleine spoeling (2 tot 4 liter) kan het ø90 zijn. heb je een oudere wc dan sowieso ø110
(Badkamer)(Douche ø50 eerste 3 meter) en Wastafel(eerste 3 meter ø50) samen ø75
(Keuken)Wasbak(ø50 de eerste 3 meter) in de keuken en vaatwasser(ø50 eerste 3 meter)?! samenø75
Deze allemaal aangesloten op het buitenriool die je met 2mm de meter op afschot legt. heb je met een ø110 genoeg.
Dit hoeft niet belucht te worden. want er zitten als het goed is bij de standleidingen van WC op de begane grond en of 1e verdieping al een ontluchtingsleiding.
Je kunt ontstoppingstukken meenemen als je wilt. is niet perse nodig. alleen lastig mocht het ooit verstopt raken.
Je kunt ook ( zie links op jou tekening) keuken vaatwasser daar ga je ø110 naar "beneden" voordat je "rechtsaf" gaat.. dan i.p.v. 2 45 bochten een T-stuk pakken met schroefdop en stukje buis. dan creëer je hetzelfde en is ook toegestaan
Arvado schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:47:
Op de tekening ga je overigens ook 90 graden de hoek om, DOE DAT NOOIT!

Pak 2 bochten van 45 graden en doe er nog een recht stuk tussen. Anders haal je de snelheid uit je stront en dat is vragen om problemen.
90 is niet eens toegestaan volgens de norm.
2x 45graden mof spie is goed. dat stuk ertussen moet minimaal 250mm zijn en alleen bij standleidingen .. van verticaal naar horizontaal
grasmaaier schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:05:

[Afbeelding]
omdat dit rubber manchet verbindingen zijn hoeft het niet verlijmt te worden.
of als je een lijmsok gebruikt aan de onderkant van het plaatje. dan wel.

[ Voor 35% gewijzigd door Consigliere op 24-01-2024 13:29 ]

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WBNL20
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-07 17:42
110mm binnen voor WC, buiten alles 125mm (huis-tuin, keuken toepassingen), werk zoveel mogelijk zonder 90 graden bochten maar met 2x45

[ Voor 14% gewijzigd door WBNL20 op 24-01-2024 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
Consigliere schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:22:
omdat dit rubber manchet verbindingen zijn hoeft het niet verlijmt te worden.
of als je een lijmsok gebruikt aan de onderkant van het plaatje. dan wel.
Dat begrijp ik inderdaad. Ik vraag me af waarom ik enkel met rubber mancet verbindingen zag. En niet met beide zijde lijmverbinding.

Verder weet ik inderdaad dat ik geen scherpe hoeken moet maken. gewoon een flauwe bocht.

Allemaal bedankt voor de hulp! Ik ga er mee verder en als ik weer vragen heb kom ik er op terug! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Toch nog even nieuwsgierig , waarom maak je zoveel ontstoppingsstukken ?

als het verstopt is dan graven ze hem eenvoudig op of bovengronds , boren er een gat in voor de mollie en klaar. Ze plakken een pvc stuk er weer op, zand erop en done.

Als het tijdelijk is wil je er toch juist zo min mogelijk tijd en geld aan besteden ?

Ik heb nu in de definitieve situatie geen ontstoppingsstuk. Als er wat is kunnen ze altijd via de regenpijpen erbij

[ Voor 15% gewijzigd door Waypoint op 24-01-2024 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
Waypoint schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:56:
Ik heb nu in de definitieve situatie geen ontstoppingsstuk. Als er wat is kunnen ze altijd via de regenpijpen erbij
Dan mogen ze vaak alsnog aan het graven. Een regenpijp is niet altijd even handig om te gebruiken bij het doorspuiten. Een ontstoppingsstuk geeft vaak wat meer ruimte om de slang er doorheen te voeren. Daarnaast je bij het spuiten het water juist afvoeren naar het riool. Niet naar boven sturen of riool in huis sturen. Dan bestaat de mogelijkheid dat het water ergens anders naar boven komt.

De gemeente plaatst ook niet voor niets een ontstoppingsstuk of een inspectieput (PK315 of PE600) op de erfgrens. Bij problemen mogen de bewoners dan die als eerste opgraven. Als het ding volstaat is het een probleem voor de gemeente en mogen zij het oplossen. Als het ding leeg staat is het probleem voor de bewoners en mogen zij het zelf oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
Nog een vraag.

Wat zou een handige afstand zijn voor de hoofdriolering die ik om de woonunit heen leg? De afstand van de afvoer tot aan de woonunit. Bijvoorbeeld 0,5 m afstand? Of dichterbij?

In verband met het gemakkelijk aansluiten van de binnenriolering. Daar komen bochtjes bij moet allemaal niet scherp etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Consigliere

Consigliere

Engineer

grasmaaier schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:17:
Nog een vraag.

Wat zou een handige afstand zijn voor de hoofdriolering die ik om de woonunit heen leg? De afstand van de afvoer tot aan de woonunit. Bijvoorbeeld 0,5 m afstand? Of dichterbij?

In verband met het gemakkelijk aansluiten van de binnenriolering. Daar komen bochtjes bij moet allemaal niet scherp etc.
Ik zou sowieso "polder"expansie stukken gebruiken of flex aansluitingen vanuit huis op buiten riool ivm verzakkingen.
leg deze dan minimaal 750mm uit de gevel je hoofdriool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
dankje, ik zal dat even uitzoeken.

Het gaat wel om een tijdelijke woonunit, niet om een woning. In het geval dat nog verschil zou maken. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Consigliere

Consigliere

Engineer

grasmaaier schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:37:
dankje, ik zal dat even uitzoeken.

Het gaat wel om een tijdelijke woonunit, niet om een woning. In het geval dat nog verschil zou maken. :D
rottig als het toch verzakt en je dan de stront in je gootsteen krijgt haha

Maar van mij moet niets :)
en als het toch tijdelijk is..
alles ø125 maken haha .. totdat het toch definitiever blijkt te zijn en je dan met de "gebakken peren" blijkt te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
Er schieten mij toch nog een paar vragen te binnen.

Is er ook eenvoudig gereedschap dat het percentage afschot aangeeft? Iets dat ik op de riolering leg en waarvan ik kan aflezen wat het afschot is? Ik heb gezocht maar kom alleen op lasers uit.

Of moet ik onderstaande principe hanteren:

Hoe bepaal je dat nu, dat afschot?
Eerst leg je twee stenen neer, waterpas ten opzichte van elkaar. Een derde steen, leg je ook weer waterpas ten opzichte van de andere stenen. Daar is een touwtje overheen gespannen, deze ligt nu nog waterpas. Daar gaan we straks de kantopsluiting langs ingraven. Maar dit moet natuurlijk die afschot nog krijgen.

Het terras dat hier komt, wordt drie meter en we gaan een afschot aanleggen van 1 centimeter per meter. Dit betekent dus dat deze steen nog drie centimeter lager moet komen ten opzichte van de draad nu. Nu gaat deze draad strak over de steen, de twee andere stenen gaan weg en je hebt precies de schuinte die je wilt hebben. Nu ga je de kantopsluiting precies langs de lijn ingraven, het zandbed afvlakken, stenen leggen en dan ben je koopman.

Is er een argument om juist lange buizen (5m) of kortere buizen (3 of 4 m) te gebruiken?

En bij nader inziens dacht ik dat het misschien handig is om met manchetten te werken. Dan kan ik de riolering later verkopen ;) of met de units meegeven. het is toch zomaar iets van 40 m riolering, met al die bochten etc er bij. Of is riolering niet iets dat je doorverkoopt/ hergebruikt? :?

[ Voor 17% gewijzigd door grasmaaier op 30-01-2024 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorxWorx
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 02-08 01:02
grasmaaier schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:29:

Is er ook eenvoudig gereedschap dat het percentage afschot aangeeft? Iets dat ik op de riolering leg en waarvan ik kan aflezen wat het afschot is? Ik heb gezocht maar kom alleen op lasers uit.

Eerst leg je twee stenen neer, waterpas ten opzichte van elkaar. Een derde steen, leg je ook weer waterpas ten opzichte van de andere stenen. Daar is een touwtje overheen gespannen, deze ligt nu nog waterpas. Daar gaan we straks de kantopsluiting langs ingraven. Maar dit moet natuurlijk die afschot nog krijgen.

Het terras dat hier komt, wordt drie meter en we gaan een afschot aanleggen van 1 centimeter per meter. Dit betekent dus dat deze steen nog drie centimeter lager moet komen ten opzichte van de draad nu. Nu gaat deze draad strak over de steen, de twee andere stenen gaan weg en je hebt precies de schuinte die je wilt hebben. Nu ga je de kantopsluiting precies langs de lijn ingraven, het zandbed afvlakken, stenen leggen en dan ben je koopman.
De methode hierboven is vooral praktisch voor korte afstanden. Voor grotere afstanden kun je beter een slangwaterpas gebruiken (wet van de communicerende vaten). Daarmee creëer je een referentie level en vanaf dat level kun je meten hoeveel lager de riolering moet komen te liggen. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een slang met doorzichtige uiteinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consigliere

Consigliere

Engineer

TorxWorx schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:58:
[...]

De methode hierboven is vooral praktisch voor korte afstanden. Voor grotere afstanden kun je beter een slangwaterpas gebruiken (wet van de communicerende vaten). Daarmee creëer je een referentie level en vanaf dat level kun je meten hoeveel lager de riolering moet komen te liggen. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is een slang met doorzichtige uiteinden.
grasmaaier schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:29:

Is er een argument om juist lange buizen (5m) of kortere buizen (3 of 4 m) te gebruiken?

En bij nader inziens dacht ik dat het misschien handig is om met manchetten te werken. Dan kan ik de riolering later verkopen ;) of met de units meegeven. het is toch zomaar iets van 40 m riolering, met al die bochten etc er bij. Of is riolering niet iets dat je doorverkoopt/ hergebruikt? :?
manchet verbindingen zijn wel stuk duurder dan lijm. Maar je gedachtegang is wel goed.

Wat betreft afschot waterpas erop en belletje tegen het lijntje. moeilijker hoef je het niet te maken.
1 je hebt geen enorme lengte aan buis. 2 er zit stroming in door het water. 3 in een normaal woonhuis spoelt je drol ook niet in 1x naar het gemeente riool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
Ik ben mijn besellijstje aan het maken.

maar ik heb nog geen oplossing voor de beluchting. Omdat het om tijdelijke woonunits gaat is er geen standleiding.

Dus hoe zou ik de beluchting dan gaan regelen? Ik kan eventueel één of twee hemelwaterafvoeren op de riolering aansluiten. iedere unit heeft één of twee hemelwaterafvoeren. Misschien wil ik dat sowieso wel op een plek waar het water anders een probleem zou zijn.

Moet ik anders gewoon een buis langs de unit omhoog zetten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jo0El62OeVzgHVL70sK7t0XrjMw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v3t7RIt4Arnsh0Wfy4yZ7VIV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb alles nu op 125 mm gepland zoals geadviseerd op dit forum. Maar ik vraag mij af of ik het hele stuk naar de keuken, en het stuk naar de badkamer niet op 75 mm kan doen. Alleen naar de wc zou dan 125 lopen en naar de straat uiteraard. Omdat jullie dus aangeven dat keuken gezamelijk en badkamer gezamenlijk 75 is. Of geld dat alleen voor de riolering binnenshuis? Dus buiten sowieso standaard 125 mm?
Het scheelt een paar tientjes, dus niet heel belangrijk.

[ Voor 53% gewijzigd door grasmaaier op 04-02-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
Inmiddels heb ik de geulen overal gegraven.

In plaats van onderlangs ga ik bovenlangs bij de units.

Ik vraag mij nog steeds af of het principe van de 125 mm gewoon geldt voor buitenriolering en dat ik binnen bijvoorbeeld 75 mm voor de badkamer en keuken leg.

En ik vraag mij af hoe ik een T stuk plaats in een bestaande leiding. Op youttube zag ik filmpjes dat ze de buis verhitten met een brander zodat deze flexibel wordt. Maar zijn daar ook makkelijkere manieren voor?

Mijn buurman gaf aan dat dit verhitten heel lastig was en had het over een koppelstuk dat je kunt uitschuiven, maar dat ben ik nog nergens tegengekomen.

[ Voor 13% gewijzigd door grasmaaier op 10-02-2024 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

grasmaaier schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:05:
Inmiddels heb ik de geulen overal gegraven.

In plaats van onderlangs ga ik bovenlangs bij de units.

Ik vraag mij nog steeds af of het principe van de 125 mm gewoon geldt voor buitenriolering en dat ik binnen bijvoorbeeld 75 mm voor de badkamer en keuken leg.

En ik vraag mij af hoe ik een T stuk plaats in een bestaande leiding. Op youttube zag ik filmpjes dat ze de buis verhitten met een brander zodat deze flexibel wordt. Maar zijn daar ook makkelijkere manieren voor?

Mijn buurman gaf aan dat dit verhitten heel lastig was en had het over een koppelstuk dat je kunt uitschuiven, maar dat ben ik nog nergens tegengekomen.
Schuifmof is je antwoord.

Dus je zaagt er een stuk buis tussenuit. Die kort je in met de hoeveelheid die het T-stuk in neemt.
T-stuk op de bestaande buis.
Schuifmof volledig over het stukje buis en die in de andere kant van het T-stuk doen en dat zou dan precies voor je bestaande buis moeten eindigen.
Nu de schuifmof verschuiven tot waar de buizen bij elkaar komen.

Nu heb je een T-stuk er tussen gezet.

Verhitten is geen goed idee.

Schuifmof is het woord wat je zocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
Super! dat is inderdaad een mooie oplossing. Dankjewel

Even samenvattend:

linker zijde van het Tstuk schuif ik in de schuifmof Schuifmof gaat er volledig overheen. (die heeft rubbers)

rechter zijde van het Tstuk schuif over de bestaande 125 mm riolering en verlijm ik.

De schuifmof schuif ik vervolgens aan de linker zijde over de bestaande 125 mm riolering. (die heeft rubbers)

Klaar is kees? Een kind kan de was doen _/-\o_

Dan is het enkel een kwestie van goed afmeten hoe groot stuk ik eruit moet zagen!

https://pvcvoordeel.nl/pv...-lijm-x-spie-125-mm-prod/

https://pvcvoordeel.nl/pvc-overschuifmof-125-mm/

[ Voor 5% gewijzigd door grasmaaier op 10-02-2024 13:49 ]

Pagina: 1