Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 14:55
EDIT: Probleem lijkt zich inmiddels te hebben opgelost, wat het ook was, verbouwing is ook zo goed als over intussen.

Hallo,

Ik kom hier normaal niet, maar hopelijk kan ik mijn vraag hier kwijt :).

Het kantoor waar ik werk wordt momenteel verbouwd. Eerst waren er enkele LED lampen in de kantine en alle kantoren voorzien van ouderwetse TL-verlichting. Intussen zijn het allemaal LED lichtbakken in een systeemplafond.

Ik weet het type niet, en kan er ook zo snel geen via google vinden, maar het lijkt veel op deze lichtbakken (Marktplaats link, enige gelijkwaardige foto's die ik kon vinden, maar het gaat om soortgelijke bak met 4 stroken ledverlichting).

Nu is het zo dat ik geregeld in mijn ooghoeken zie dat de verlichting licht knippert. Een effect wat je vroegâh (?) wel eens zag gebeuren als de koelkast aansloeg, maar dan bijna met een bepaald patroon (om de 1 seconden een knippering, en op een willekeurig moment lijkt het weer te stoppen. Net zo willekeurig als het lijkt op te treden.
Het knipperen is dus niet opzichtig, maar als je er op let (...) dan valt het op.

Een gloeilamp in de keuken knippert ook (daar zat een LED lamp in die nog erger knipperde, dus die hadden we vervangen).

Nu is de grootste verandering dus dat de TL-bakken zijn vervangen door LED verlichting (4-6 bakken per kantoorruimte, voor een totaal van iets van 40-50 van dat soort bakken.. Kan dit een bepaalde verstoring opleveren die deze effecten veroorzaakt?

Edit, ik zie het nu gebeuren en probeerde het te filmen, maar het valt niet op op de camera. Of ik moet het echt goed bestuderen, maar knippert om de seconden (aldus de 'ticks' die ik roep als ik het film), en dan is het weer ongeveer een halve minuut stabiel en dan knippert het weer een tijdje (ook iets van 0-30 seconden).

Het is echt heel subtiel die flikkering, maar valt voor mij wel op. Een collega ook overigens, dus het ligt niet aan mij :P

[ Voor 15% gewijzigd door BLACKfm op 29-01-2024 09:47 ]