Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
90 procent game PC op 1440p, vooral shooters en recent vooral tarkov wat vrij CPU-intensief is
er is wat budget over dus vandaar een upgrade
Wat mag het systeem gaan kosten?
prijs voor componenten liefst zo dicht mogelijk bij 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
3080 rtx en ssd / hd (oa de samsung 990 pro en de 970 evo)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
nood aan : case - voeding - mobo - geheugen - cpu cooler
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
goede koelprestaties en stilte is vrij belangrijk want staat in leefruimte
Ga je overklokken?
waarschijnlijk alleen als dat echt zinvol is bij de gekozen cpu
Wat verwacht je van ons?
heb reeds onderstaand lijstje samengesteld
1) cpu lijkt zowat overal consensus te zijn
2) mobo had ik eerste een b650E (https://tweakers.net/pric...650e-pg-riptide-wifi.html) maar de E component lijkt me komende jaren nog niet relevant vs de meerkost. Idee is wel de 3080 te upgraden naar een 5xxx equivalent binnen jaartje maar zelfs dan ?
3) betere suggestie voor case voor minder geld mag altijd maar daar nog niet erg veel recente research naar gedaan. Ik heb nog een aantal 120mm case fans beschikbaar om extra te installeren
4) 32 gb 6000 expo ram, lang getwijfeld aan 64 maar ook dat lijkt me voor een vooral game pc ook nog tijd overkill. Eventuele alternatieven die goedkoper zijn met gelijke prestaties? RGB niet zo belangrijk
5) cooler aan 40 euro via amazon, lijkt goede prijs/kwaliteit
6) voeding : ook hier betere alternatieven ?
huidige kost is 1010+40 voor cpu cooler (en iets duurder indien allemaal in 1 winkel wat voorkeur heeft) dus als ik ergens kan besparen richting 1000 euro totaal zonder echt in te boeten , graag
90 procent game PC op 1440p, vooral shooters en recent vooral tarkov wat vrij CPU-intensief is
er is wat budget over dus vandaar een upgrade
Wat mag het systeem gaan kosten?
prijs voor componenten liefst zo dicht mogelijk bij 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
3080 rtx en ssd / hd (oa de samsung 990 pro en de 970 evo)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
nood aan : case - voeding - mobo - geheugen - cpu cooler
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
goede koelprestaties en stilte is vrij belangrijk want staat in leefruimte
Ga je overklokken?
waarschijnlijk alleen als dat echt zinvol is bij de gekozen cpu
Wat verwacht je van ons?
heb reeds onderstaand lijstje samengesteld
1) cpu lijkt zowat overal consensus te zijn
2) mobo had ik eerste een b650E (https://tweakers.net/pric...650e-pg-riptide-wifi.html) maar de E component lijkt me komende jaren nog niet relevant vs de meerkost. Idee is wel de 3080 te upgraden naar een 5xxx equivalent binnen jaartje maar zelfs dan ?
3) betere suggestie voor case voor minder geld mag altijd maar daar nog niet erg veel recente research naar gedaan. Ik heb nog een aantal 120mm case fans beschikbaar om extra te installeren
4) 32 gb 6000 expo ram, lang getwijfeld aan 64 maar ook dat lijkt me voor een vooral game pc ook nog tijd overkill. Eventuele alternatieven die goedkoper zijn met gelijke prestaties? RGB niet zo belangrijk
5) cooler aan 40 euro via amazon, lijkt goede prijs/kwaliteit
6) voeding : ook hier betere alternatieven ?
huidige kost is 1010+40 voor cpu cooler (en iets duurder indien allemaal in 1 winkel wat voorkeur heeft) dus als ik ergens kan besparen richting 1000 euro totaal zonder echt in te boeten , graag
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Moederborden | MSI B650 Gaming Plus WiFi | € 178,97 | € 178,97 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Shadow Base 800 Zwart | € 137,49 | € 137,49 |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N | € 128,90 | € 128,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 12 850W | € 165,64 | € 165,64 |
| Totaal | € 1.010,- | |||