Aansluiten kabel patchpaneel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05 17:05
Mijn vraag

Ik heb een nieuwe kabel getrokken tussen m'n (buiten, Poe) bewakingscamera. De nieuwe kabel is cat6. Aan de camera-zijde heb ik de rj45 laten zitten. De andere kant heb ik de rj45 afgeknipt vanwege doorvoer door mantelpijp en muur.

Ik ga de kabel op een patchpaneel aansluiten. My first patchpaneel...

Het patchpaneel laat in de handleiding een verschil zien tussen cat5e en cat6 EN een verschil tussen A en B methode.
Ik weet dat zolang beide zijden vd utp kabel gelijk zijn het netwerk zal werken.

Hoe zie ik wat de juiste aansluitvolgorde is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvjHjKYsckKrHxfX-Mjj7rz5kQ4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/lhvII8jXK6ygOY4CWLb1kcNT.gif?f=user_large

Wisdom has been chasing you, but you have always been faster..

Beste antwoord (via Jan Smit op 21-01-2024 20:39)

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:26

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

Jan Smit schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:31:
Ik weet dat zolang beide zijden vd utp kabel gelijk zijn het netwerk zal werken.
Hier geef je zelf het antwoord al... (of had je nog een bevestiging nodig?)
Kijk naar het stekkertje aan de kant van de camera, pin 1 is hoogstwaarschijnlijk wit-oranje (net als bij het afgeknipte stekkertje als het een straight-kabel was), dus op het patchpanel moet pin 1 dan ook wit-oranje zijn, optie B dus.

An unbreakable toy is useful to break other toys

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-05 15:14
Over het algemeen maken we altijd gebruik van 568B. Als je dat overal aanhoud, zit het meestal wel goed. Zorg wel dat je na het maken van de kabels even een kabeltester erop zet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 20:43
Hier is de B-variant gebruikelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:05
E - Jay schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:33:
Hier is de B-variant gebruikelijk

Uiteraard B.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:26

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

Jan Smit schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:31:
Hier geef je zelf het antwoord al... (of had je nog een bevestiging nodig?)
Kijk naar het stekkertje aan de kant van de camera, pin 1 is hoogstwaarschijnlijk wit-oranje (net als bij het afgeknipte stekkertje als het een straight-kabel was), dus op het patchpanel moet pin 1 dan ook wit-oranje zijn, optie B dus.

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:26
Een prefab-kabel met stekkers is hoogstwaarschijnlijk een gevlochte kabel, beter zet je er weer een nieuwe stekker aan dan deze in een lsa-strook te proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:45
hcQd schreef op zondag 21 januari 2024 @ 21:54:
Een prefab-kabel met stekkers is hoogstwaarschijnlijk een gevlochte kabel, beter zet je er weer een nieuwe stekker aan dan deze in een lsa-strook te proppen.
grote kans is TS zn prefab kabel AWG26-27-28 en ongeschikt voor LSA strook ... die zijn vaak alleen maar geschikt voor AWG 22-23-24
ook zou je standaard 8P8C stekker geschikt moeten zijn voor AWG26 & soepel :-)

Ik zei het al vaker.. prefab kabels mag je NIET knippen..
(om toch maar wat informatief en behulpzaam te zijn.. er bestaan toolless male connectoren die wel tot AWG26 accepteren)

En sinds tijden maakt het niet meer uit of regulier (TIE/EIA 568B) of crossed ( TIE/EIA 568A) aansluit, dat snapt je switch normaliter zelf wel ... gemakkelijkshalve is het wel zo dat we in europa allemaal de B versie aanhouden .. aan beide kanten

[ Voor 4% gewijzigd door ijske op 21-01-2024 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:34
ijske schreef op zondag 21 januari 2024 @ 22:51:
[...]

grote kans is TS zn prefab kabel AWG26-27-28 en ongeschikt voor LSA strook ... die zijn vaak alleen maar geschikt voor AWG 22-23-24
ook zou je standaard 8P8C stekker geschikt moeten zijn voor AWG26 & soepel :-)
Maar als het half stug is en je de VBR16-18 gebruikt dan kan de LSA strook echt wel de prefab ronding maken toch?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05 17:05
De kabel bekijken kan veel opleveren, blijkt nu.
De volgorde is 568B en AWG 24, volgens de opdruk van de kabel.
Die krijg ik vast wel in dat patchpaneeltje geklikt; tenminste, dat ga ik vanavond of morgen proberen.

Wisdom has been chasing you, but you have always been faster..

Pagina: 1