Alternatief Google Domains mailhosting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31

J-P

Syntax erro....

Topicstarter
Mijn vraag
Ik gebruik nu al enkele jaren tevreden Google Domains om met weinig kosten mails te ontvangen en verzenden op mijn eigen domein. Door de overname van Google Domains door Square Space vraag ik me af wat ik nu het beste kan doen.

In feite heb ik nu alleen een domein bij Google Domains, en dmv de mail doorstuur functie en instellingen in Gmail kan ik mails ontvangen en verzenden met het custom domain terwijl ik gebruik blijf maken van Gmail.
Dit alles kost me dus alleen de domein registratie.
Ik heb ook een gratis site bij Google, maar die wordt eigenlijk niet/ nauwelijks gebruikt.

Het belangrijkste wat ik wil behouden is de mogelijkheid om te kunnen mailen (met meerdere aliassen) met mijn eigen domein. Nu is dat gekoppeld met Gmail, maar ik zou het niet erg vinden om minder afhankelijk te zijn van Google en in de toekomst bijvoorbeeld protonmail gebruik als mailclient.
De mail functionaliteit die ik bedoel zijn:
  • Meerdere mail adressen (die gekoppeld zijn met verschillende Gmail adressen)
  • een catch all adres
Daarnaast vind ik het geen probleem om meer te betalen, maar ik wil voorkomen dat ik bij bijvoorbeeld Square Space ene pakket moet afnemen wat overkill is voor simpelweg wat mailtjes versturen.

Wat ik gevonden heb is voornamelijk voor de Amerikaanse markt bedoeld en/of voor kleine bedrijven die een webshop willen.
Daarnaast zie ik veel bedrijven waar je kan hosten en veel bedrijven waar je kan mailen. Maar ik heb geen clou wat nu verstandig is in mijn situatie.

ik hoop dat een Tweaker mij in de juiste richting/ dienst kan wijzen.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Topicstarter
Niemand met advies hierover?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:53
Qua mail zou ik atlijd Microsoft 365 aanraden.
Uitstekend spamfilter, genoeg medestanders als je support nodig hebt en opzich niet heel prijzig.

Ik maak prive gebruik van een Business Basic abonnement.
https://www.microsoft.com...rosoft-365-business-basic

Voor elk emailadres waarmee je UIT wil mailen, heb je wel een aparte licentie nodig.
Je kan voor inkomend wel aliassen aanmaken, maar die komen dan wel in 1 mailbox (die van de hoofduser waar de aliassen onder aangemaakt zijn).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Heb je mijn recente topic al gelezen? Hierin heb ik het ook over domeinnamen en email hosting. Misschien is dat een alternatief voor je? Met Cloudflare (email routing) kun je ook mails doorsturen naar bijvoorbeeld Gmail. Maar omdat je ook wilt mailen vanaf je custom domein kun je beter kijken naar MXroute oid.

[ Voor 11% gewijzigd door PerlinNoise op 31-01-2024 12:24 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-09 10:06

jurroen

Security en privacy geek

Ruben279 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:03:
Qua mail zou ik atlijd Microsoft 365 aanraden.
Uitstekend spamfilter, genoeg medestanders als je support nodig hebt en opzich niet heel prijzig.
Maar waarom? Het is zes dollar per maand, per mailbox. Bij een beetje een fatsoenlijke webhoster heb je voor dat bedrag eenzelfde opslaghoeveelheid, onder te verdelen in een zeer hoog tot onbeperkt aantal mailboxen.

En medestanders heb je nodig als je er met support niet uitkomt. "Wij tegen de grote boze wolf". Kun je beter zorgen dat je niet in die situatie beland.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Topicstarter
PerlinNoise schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:19:
Heb je mijn recente topic al gelezen? Hierin heb ik het ook over domeinnamen en email hosting. Misschien is dat een alternatief voor je? Met Cloudflare (email routing) kun je ook mails doorsturen naar bijvoorbeeld Gmail. Maar omdat je ook wilt mailen vanaf je custom domein kun je beter kijken naar MXroute oid.
Indrukwekkend topic, wel een beetje overkill voor mijn situatie. Ik wil gewoon makkelijk mails ontvangen en versturen en misschien een één pagina website.
jurroen schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 23:43:
[...]

Maar waarom? Het is zes dollar per maand, per mailbox. Bij een beetje een fatsoenlijke webhoster heb je voor dat bedrag eenzelfde opslaghoeveelheid, onder te verdelen in een zeer hoog tot onbeperkt aantal mailboxen.

En medestanders heb je nodig als je er met support niet uitkomt. "Wij tegen de grote boze wolf". Kun je beter zorgen dat je niet in die situatie beland.
Heb je betere ervaringen met andere mailhosters? Welke beveel jij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:53
jurroen schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 23:43:
[...]

Maar hebben die ook een spamfilter dat zo goed is?
Heb al bij een paar verschillende clubs gezeten, maar elke keer was er wel iets.
MS365 vind ik lekker to the point, maar in vergelijking met de hosters wel een beetje prijzig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

J-P schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:51:
[...]

Heb je betere ervaringen met andere mailhosters? Welke beveel jij aan?
Ik heb gigantisch goede ervaringen met mijzelf als mailhoster :+

Maar serieus: een partij als mijn.host kan ik zéker aanraden. Pak een hostingpakketje met de gewenste opslag en je hebt veel meer flexibiliteit hoe je die onderverdeeld. Die gasten weten wat ze doen en zijn geen deel van de grote maffia (TWS/TB/GO etc). Betrouwbare email en goede support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Topicstarter
jurroen schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 00:28:
[...]

Ik heb gigantisch goede ervaringen met mijzelf als mailhoster :+

Maar serieus: een partij als mijn.host kan ik zéker aanraden. Pak een hostingpakketje met de gewenste opslag en je hebt veel meer flexibiliteit hoe je die onderverdeeld. Die gasten weten wat ze doen en zijn geen deel van de grote maffia (TWS/TB/GO etc). Betrouwbare email en goede support.
Mijn.host kende ik niet. Ziet er goed uit, ga ik me verder in verdiepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

J-P schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:12:
[...]
Mijn.host kende ik niet. Ziet er goed uit, ga ik me verder in verdiepen.
Ik zit zelf ook in de infra/cloud/hostingwereld. Ik heb zelf geen relatie of verband met mijn.host - maar ben enorm bekend met de technieken voor shared hosting. Een kennis heeft een website bij ze staan en vroeg om wat hulp met de inhoudelijke website.

Daardoor weet ik voor een behoorlijk groot stuk wel hoe ze het hebben ingericht. Vanuit die kennis ook contact met ze opgenomen met een vraag, 's avonds en had redelijk snel een goed antwoord.

Waarom ik ze zou aanraden desondanks dat ik er geen ervaring mee heb is de techniek en implementatie (DirectAdmin, CloudLinux, LVE/CageFS, Mailchannels etc) maar ook dat ze volledig onafhankelijk zijn - wat tegenwoordig zeldzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

Oh en toevoeging: een bestaande mailbox kun je prima overhevelen met imapsync. Een heel handig tooltje. Wellicht heeft mijn.host een (grafische) interface ervoor in DirectAdmin, afhankelijk van hun licentie (is exclusief voor Pro Pack). En zo niet kun je het ook heel makkelijk via de CLI gebruiken.

Pagina: 1