Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eno Mc Master
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-07-2024
Beste,

Ik kocht even geleden de Google chromecast 4K met afstandsbediening zodat ik mijn digibox kon buitengooien. Ik merkte al snel dat het beeld (zowel via rechtstreeks casten, als via de app op de chromecast) vaak haperde.

Aan mijn internetverbinding kan het niet liggen, gezien ik Fiber in huis heb. Bij het testen van mijn internetverbinding via wifi kom ik aan 681,9 Mbps download- en 446,4 Mbps uploadsnelheid.

Vreemd is dat het beeld niet altijd hapert, maar wel vaker 's avonds en dan is het echt niet om aan te zien. Ik heb dan vanalles geprobeerd. Eerst heb ik een speciale stekker gekocht via google, waarbij je je chromecast met een vaste internetkabel kan aansluiten. Echter bleef het beeld haperen. Daarna kocht ik de chromecast opnieuw, maar dan de HD-versie, en niet de 4K versie.
Ik heb het gevoel dat het beeld bij deze HD versie net iets minder hapert.

Ik dacht dat het misschien lag aan het feit dat ik het verdiep hierboven een wifi-versterker heb staan, dus trok ik die uit, maar ik kan niet zeggen of dat echt veel geholpen heeft.

Misschien ligt het aan het feit dat ik in een rijhuis woon en hier rondom rond erg veel wifi signalen zijn?

Misschien ligt het aan mijn televisie, maar dat denk ik niet. Mijn televisie is een LG 49UH850V en die ondersteunt 4K en ultra HD. Daarnaast hapert het beeld niet als ik naar Netflix (of eender andere streaminapp) kijk via de app die rechtstreeks op de televisie staat.

Vandaag nam ik mijn chromecast HD mee naar mijn ouders en installeerde ik hem daar, terwijl de internetsnelheden bij mijn ouders ruim 7 keer trager zijn, haperde het beeld niet.

Zit dus een beetje met de handen in het haar! Enige tips, tricks, raad zouden heel erg welgekomen zijn.

Alvast bedankt voor de moeite!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft niets met computerhardware te maken. Schopje naar TPM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Eno Mc Master schreef op zondag 21 januari 2024 @ 17:45:
Beste,

Ik kocht even geleden de Google chromecast 4K met afstandsbediening zodat ik mijn digibox kon buitengooien. Ik merkte al snel dat het beeld (zowel via rechtstreeks casten, als via de app op de chromecast) vaak haperde.

Aan mijn internetverbinding kan het niet liggen, gezien ik Fiber in huis heb. Bij het testen van mijn internetverbinding via wifi kom ik aan 681,9 Mbps download- en 446,4 Mbps uploadsnelheid.

Vreemd is dat het beeld niet altijd hapert, maar wel vaker 's avonds en dan is het echt niet om aan te zien. Ik heb dan vanalles geprobeerd. Eerst heb ik een speciale stekker gekocht via google, waarbij je je chromecast met een vaste internetkabel kan aansluiten. Echter bleef het beeld haperen. Daarna kocht ik de chromecast opnieuw, maar dan de HD-versie, en niet de 4K versie.
Ik heb het gevoel dat het beeld bij deze HD versie net iets minder hapert.

Ik dacht dat het misschien lag aan het feit dat ik het verdiep hierboven een wifi-versterker heb staan, dus trok ik die uit, maar ik kan niet zeggen of dat echt veel geholpen heeft.

Misschien ligt het aan het feit dat ik in een rijhuis woon en hier rondom rond erg veel wifi signalen zijn?

Misschien ligt het aan mijn televisie, maar dat denk ik niet. Mijn televisie is een LG 49UH850V en die ondersteunt 4K en ultra HD. Daarnaast hapert het beeld niet als ik naar Netflix (of eender andere streaminapp) kijk via de app die rechtstreeks op de televisie staat.

Vandaag nam ik mijn chromecast HD mee naar mijn ouders en installeerde ik hem daar, terwijl de internetsnelheden bij mijn ouders ruim 7 keer trager zijn, haperde het beeld niet.

Zit dus een beetje met de handen in het haar! Enige tips, tricks, raad zouden heel erg welgekomen zijn.

Alvast bedankt voor de moeite!
hier de oplossing, sommige tv's hebben er last van
https://www.reddit.com/r/...eo_stuttering_smoothness/

wel even vertalen naar nederlands heeft met hardware overlay te maken

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je de Chromecast in de instellingen wel op 50 Hz gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 13:53
Probeer eens een andere/betere hdmi kabel

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 15:16
charleychui schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:17:
Probeer eens een andere/betere hdmi kabel
Ik gok dat er geen hdmi kabel te vervangen is. Een Chromecast 4K plug je meestal direct in de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 13:53
Groentjuh schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:26:
[...]

Ik gok dat er geen hdmi kabel te vervangen is. Een Chromecast 4K plug je meestal direct in de TV.
Ja dat is natuurlijk logisch, echter wat ik bedoel is om de chromecast eens te verplaatsen, misschien last van interference oid, dus even met een hdmi kabel op een andere plek plaatsen

charleyr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Niet goed gelezen dus wat ik hier bovenschrijf

Ligt niet aan het internet en ook niet aan de TV gewoon het filmpje wat ik in de link heb staan uitvoeren en hardware overlay uitschakelen inschakelen en je bent het gestutter kwijt

Is het nou zo moeilijk om iets uit te voeren geef jullie de tip, maar gaan gewoon verder zoeken in het internet signaal

de oplossing met google chromecast stutteren staat vol met het zelfde probleem die iedereen heeft met deze oplossing

Het komt door de laatste update die google voor de chromecast had en daar zit een bug in dus gewoon uitschakelen en je bent er van af

[ Voor 12% gewijzigd door MiskentTalent op 26-01-2024 12:22 ]

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eno Mc Master
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-07-2024
MiskentTalent schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:51:
[...]

hier de oplossing, sommige tv's hebben er last van
https://www.reddit.com/r/...eo_stuttering_smoothness/

wel even vertalen naar nederlands heeft met hardware overlay te maken
Gisteren geprobeerd en het is al een heel pak beter. Ondertussen ook op een forumpost van Google zelf gestoten waar Google aangeeft dat het hun eigen fout is en dat ze naar oplossingen zoeken. Ondertussen zijn ze al sinds november 2023 bezig, maar deze bug blijkt erg hardnekkig te zijn.
Zelf zeggen ze dat ze het probleem al bij veel mensen hebben verholpen met een nieuwe update, maar aan de reacties op het forum te zien zijn er nog erg veel mensen die er last van ondervinden.

Anyway, heel erg bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakaloko
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02-2024
Heb precies hetzelfde probleem. Aanpassingen in de developer options geeft inderdaad een beter resultaat maar het blijft achter op de kwaliteit van de streams als ik ze direct via de apps op de TV afspeel.
Zo'n beetje elke setting en HDMI poort geprobeerd.

Jammer want het is een leuk apparaatje met veel mogelijkheden. Ik heb hem retour gestuurd.
Pagina: 1