Sinds september de sleutel gekregen van ons huis, inmiddels in twijfel om zonnepanelen op onze garage te laten plaatsen.
De kennis van dit alles is echt 0, of sterker nog -100. ik heb er echt geen verstand van en dus ook echt geen idee wat ik moet kiezen qua materiaal en of ik überhaupt wel panelen moet nemen.
Het dak waar wij ze zouden willen laten plaatsen is een plat dak, dit dak heeft een net nieuw bitumen dakbedekking, ik ga er verder wel vanuit dat het dak ook stevig genoeg is voor een X aantal panelen.:fill(white):strip_exif()/f/image/lWHAENym45nGFgFz0yFhIzmB.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/wUZJaoYfJyH1vpV6BUGUE0ow.png?f=user_large)
Ik schat het jaar verbruik op 3500 kWh.:strip_exif()/f/image/ermOZmDWOe7gIaVvuElG5jz3.gif?f=fotoalbum_large)
Dit is mijn huidige meterkast, is dit voldoende?
Er is geen plan om op korte termijn een elektrische auto , warmte pomp te plaatsen, de huidige situatie zal voorlopig de situatie zijn.
Hopelijk is dit enige informatie waarmee jullie mij kunnen helpen met het maken van de juiste keuze!
De kennis van dit alles is echt 0, of sterker nog -100. ik heb er echt geen verstand van en dus ook echt geen idee wat ik moet kiezen qua materiaal en of ik überhaupt wel panelen moet nemen.
Het dak waar wij ze zouden willen laten plaatsen is een plat dak, dit dak heeft een net nieuw bitumen dakbedekking, ik ga er verder wel vanuit dat het dak ook stevig genoeg is voor een X aantal panelen.
Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/lWHAENym45nGFgFz0yFhIzmB.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/wUZJaoYfJyH1vpV6BUGUE0ow.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
De afmetingen van het dak zijn ongeveer 11 bij 3,5/4 meterSchaduw
Zoals je ziet staat er een boom aan de zuid kant , deze kan wel enige schaduw over het dak gevenJaarverbruik
Omdat we in september pas hier zijn gaan wonen weten we het totale jaarverbruik nog niet. We hebben in de woonkamer een pelletkachel en in de badkamer een elektrische vloerverwarming, deze staat natuurlijk in de winter aan en daardoor schiet het verbruik omhoog. Verder zijn er geen grote energie verbruikers zoals elektrische auto, warmtepomp oid.Ik schat het jaar verbruik op 3500 kWh.
Huidige elektriciteitsaansluiting
:strip_exif()/f/image/ermOZmDWOe7gIaVvuElG5jz3.gif?f=fotoalbum_large)
Dit is mijn huidige meterkast, is dit voldoende?
Budget en doel
Budget max 6000 euro, met als doel om de maandelijkse kosten omlaag te krijgen.Er is geen plan om op korte termijn een elektrische auto , warmte pomp te plaatsen, de huidige situatie zal voorlopig de situatie zijn.
Wie gaat het project uitvoeren
Er zijn nog geen offertes aangevraagd, ook omdat de mensen direct langs willen komen om te kijken. Dit wil ik de mensen nog niet aandoen omdat we er nog helemaal niet zeker van zijn of we het überhaupt wel willen.Bijhouden van data
De data wil ik bijhouden via een app, wel hangt er al een Homewizard P1 om het stroom bij te houden, dit zou dan ook voor de zonnepanelen gebruikt gaan worden.Reeds verkregen offertes
Nog geenRegio
Regio Helmond/ Eindhoven. Aanraders qua aanbieders/installateurs uit deze regio zijn zeker welkom!!!Hopelijk is dit enige informatie waarmee jullie mij kunnen helpen met het maken van de juiste keuze!
[ Voor 15% gewijzigd door Dirk0s op 21-01-2024 17:47 ]