Ik wil mijn macbook op netsroom zetten ipv accu (laadt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kossie
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14-03 13:49
Mijn vraag
Mijn accu laadt nauwelijks op van mijn macbook pro (2017) ik wil graag op netstroom maar hij valt uit wanneer de accu helemaal leeg is. Ondanks dat de oplader eraan zit. Ik heb de batterijbeheer uitgezet maar dat helpt niet. Hoe kan ik op netstroom werken? alvast dank voor de reactie

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
batterijbeheer uitgezet.. in de hoop dat hij dan automatisch op netstroom zou werken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 23:17

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

was dat niet iets van 5sec de power knop ingedrukt houden?

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kossie
Nee helaas..
er moet toch een manier zijn om op netstroom te werken ipv op de accu? Ik kan het nergens vinden op internet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:41
Wat zegt Apple hierover als je ze belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kossie
Ik ga morgen naar de Applestore maar wil eerst kijken of ik hier waardevolle tips krijg waarmee ik verder kan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:41
Wat jij batterijbeheer noemt is waarschijnlijk 'battery health management', dat zorgt er voor dat je accu langer meegaat, maar dat is in dit geval niet meer zo'n issue gok ik. Het zorgt er in ieder geval niet voor dat je de accu anders of niet gaat gebruiken.

Alle support artikelen en andere bronnen geven aan dat je gewoon de adapter aan je MacBook kan laten zitten, dat deze dan automatisch zorgt dat de stroom op de juiste plek terecht komt. Ik lees ook dat je een MacBook met dode accu theoretisch gewoon zou moeten kunnen blijven gebruiken met een netsnoer er aan. Het feit dat jouw MacBook uitvalt doet mij denken dat er meer mis is dan alleen maar een stukke accu. Misschien is het laadcircuit of de accu-management op je mainboard wel stuk. Probeer dit eens en kijk wat er uit komt: https://support.apple.com/nl-nl/102550

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:09

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je accu zelfs bij een aangesloten voeding leegloopt is je voeding ook niet in orde.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-06 23:04
Als je adapter een lampje heeft, brandt deze wanneer je 'm aansluit?

Met een verbruiksmeter zou je kunnen kijken of de adapter uberhaupt stroom verbruikt wanneer aangesloten op de laptop.

Als laatste zou je in een Apple winkel kunnen vragen of je laptop even aan hun lader mag, werkt dat wel dan is het een defect in je lader of kabel.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osx
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-02 12:29

osx

Heb je wel de originele lader in gebruik? Ze lijken allemaal op elkaar, maar zijn niet hetzelfde qua uitgangsvermogen. Voor macbookpro's uit 2017 varieerde de meegeleverde lader tussen 61 en 87 watt afhankelijk van het model.

Heb je een zware MacBook Pro uitvoering, dan zal die niet op een lichte adapter werken en de batterij leegtrekken bij gebruik. Accu laadt dan alleen op als computer in slaap of uit is. En in gebruik valt ie al snel uit.

Het lijkt dan of de accu stuk is, maar het probleem is dus dat je lader te licht is.

Apple drukt in lichte belettering de specificaties op de lader. Kijk wat je hebt, zoek op bijvoorbeeld everymac.com je laptop adv het serienummer op en kijk daar welke adapter de laptop eigenlijk nodig heeft. Of vraag het na bij geautoriseerde service providers.
Pagina: 1