Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-06 23:22
In december een Meta Quest 3 gekocht bij Coolblue. Direct uit de doos een witte pixel geconstateerd tijdens het bootproces naast het blauwe Meta logo (dus in het blikveld). Witte pixel was duidelijk zichtbaar tegen donkere achtergronden. Keurig omgeruild bij Coolblue voor een nieuwe (topservice van Coolblue!).

Helaas had de nieuwe ook een witte pixel buiten het blikveld en een storende vastzittende pixel in het blikveld die alleen te zien was tegen lichte achtergronden. De productiedatum van deze was oktober 2023. Wederom zonder problemen omgeruild bij Coolblue.

Mijn derde Quest 3 (ook productiedatum oktober 2023) heeft echter meerdere kleine witte pixels te zien bij donkere achtergronden. Met name tijdens het opstarten of als je het toestel uitzet en aan de laadkabel hangt. Het lijkt een beetje op sterren aan de hemel. Echter de witte pixels zitten buiten het blikveld en je moet er echt bewust naar zoeken anders merk je ze niet op.

Probleem is alleen dat ik zeer perfectionistisch ben en weet dat de dode pixeltjes er zitten. Ik moet daar de hele tijd aan denken wat het gebruiksgenot enigszins wegneemt. Een collega van mij heeft ook een Quest 3 gekocht bij Coolblue met productiedatum september 2023. Bij hem hem ik in de gauwigheid geen defecte pixels kunnen waarnemen.

Ik ben bang dat als ik weer ga omruilen bij Coolblue ik een bril ga terugkrijgen met wederom dode pixels die misschien wél in het blikveld zitten. Bovendien vraag ik me af of ik binnen de 30 dagen wel ongelimiteerd kan blijven omruilen, immers Coolblue kan de brillen niet meer als nieuw verkopen.

Op Reddit staat het vol met klachten over dode pilxels bij de Quest 3. Er is zelfs iemand bij die 7x (!!) heeft moeten omnruilen bij Bestbuy om uiteindeljk een bril zonder dode pixels te vinden.

Wie heeft nog meer last van dode pixels...? --> het beste te zien wanneer je de Quest 3 uitzet, aan de lader hangt en een keer op de aan/uit knop drukt zodat de achtergrondverlichting aan springt. Of deze link in de Meta browser starten: https://lcdtech.info/en/tests/dead.pixel.htm en de zwarte achtergrond op volledig scherm zetten.
Probeer dan niet te zeer vooruit te kijken, maar kijk langzaam om je heen naar de randen van het scherm en focus op kleine witte stipjes.

Alvast bedankt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:46

D4NG3R

kiwi

:)

Eieren voor je geld kiezen, ontbind de aankoop en orienteer je naar een andere headset welke deze problemen niet heeft.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Ik hou van deze headset en zou geen andere willen! Middels deze topic probeer ik te achterhalen hoe wijdverspreid het probleem in Nederland is zodat ik een inschattig kan maken of nog een keer omruilen het risico waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:59
tploumen schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:58:
Op Reddit staat het vol met klachten over dode pilxels bij de Quest 3. Er is zelfs iemand bij die 7x (!!) heeft moeten omnruilen bij Bestbuy om uiteindeljk een bril zonder dode pixels te vinden.
Dit, en het feit dat je nu zelf al hebt ervaren dat 2 van je 3 exemplaren storende dode pixels hebben, is denk ik je antwoord. De kans dat je weer een exemplaar ontvangt dat niet aan je eisen voldoet lijkt groter dan dat je wel een goede gaat ontvangen. De vraag is of je die gok zelf wilt nemen.

Kun je niet contact opnemen met Coolblue om tot een goede oplossing te komen of vragen wat zij aanraden? Misschien in een winkel langs komen en een exemplaar testen voordat je 'm meeneemt? Koop ontbinden en later opnieuw aanschaffen en hopen dat je een andere productiedatum ontvangt met minder dode pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Dankjulliewel voor de reacties. Coolbluewinkel is helaas ver uit de buurt.

Hebben jullie zelf ook dode pixeltjes opgemerkt...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:15
Ik heb ongeveer 6 maanden geleden 2 quest 3 headsets gehad (ook van coolblue) beide dode pixelvrij, een had echter een defecte microfoon, dus die omgeruild. Ik meen dat de dode pixels bij de eerste batch meer voorkwam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:06
tploumen schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:58:
Probleem is alleen dat ik zeer perfectionistisch ben en weet dat de dode pixeltjes er zitten. Ik moet daar de hele tijd aan denken wat het gebruiksgenot enigszins wegneemt.

Wie heeft nog meer last van dode pixels...? --> het beste te zien wanneer je de Quest 3 uitzet, aan de lader hangt en een keer op de aan/uit knop drukt zodat de achtergrondverlichting aan springt. Of deze link in de Meta browser starten: https://lcdtech.info/en/tests/dead.pixel.htm en de zwarte achtergrond op volledig scherm zetten.
Probeer dan niet te zeer vooruit te kijken, maar kijk langzaam om je heen naar de randen van het scherm en focus op kleine witte stipjes.
Ik heb geen advies voor je, maar ik moet wel een klein beetje lachen om de combinatie van het apparaat eigenlijk niet meer willen/kunnen gebruiken als je eenmaal de dode pixel ziet en vervolgens uitleggen hoe iedereen ze zelf kan vinden :)
Ik ga de link maar niet volgen op mijn Q3, straks vind ik er ook een ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
itsjohan schreef op zondag 21 januari 2024 @ 17:58:
[...]

Ik heb geen advies voor je, maar ik moet wel een klein beetje lachen om de combinatie van het apparaat eigenlijk niet meer willen/kunnen gebruiken als je eenmaal de dode pixel ziet en vervolgens uitleggen hoe iedereen ze zelf kan vinden :)
Ik ga de link maar niet volgen op mijn Q3, straks vind ik er ook een ;)
Bij de 1e headset was de witte pixel overduidelijk zichtbaar tijdens het opstarten. Deze zat namelijk in het midden van de lens. Je schrikt je wezenloos als dit gebeurt terwijl het toestel net uit de doos komt. Je gaat vervolgens onderzoek doen op internet en komt (met name via Reddit) honderden soortgelijke berichten tegen. Gevolg is dat je als perfectionist zijnde gefocust wordt op dit soort artifacten waar de doorsnee gebruiker gewoon "doorheen kijkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:29
tploumen schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:20:
[...]

Bij de 1e headset was de witte pixel overduidelijk zichtbaar tijdens het opstarten. Deze zat namelijk in het midden van de lens. Je schrikt je wezenloos als dit gebeurt terwijl het toestel net uit de doos komt. Je gaat vervolgens onderzoek doen op internet en komt (met name via Reddit) honderden soortgelijke berichten tegen. Gevolg is dat je als perfectionist zijnde gefocust wordt op dit soort artifacten waar de doorsnee gebruiker gewoon "doorheen kijkt".
Dan is dit product (met blijkbaar zeer matige kwaliteit) op dit moment niet voor jou geschikt. Je zegt wel dat je ervan houdt maar je kunt of wilt de nadelen niet accepteren. Kortom, je houdt niet van het product.

Je verergert het zelfs door de ervaring voor jezelf (en anderen) te verkloten door actief te testen op potentieel onbelangrijke aspecten.

De enige oplossing is om het niet te kopen (ontbinden) of met een verkoper af te spreken dat een perfect exemplaar geleverd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tploumen
Rukapul schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:37:
[...]

Dan is dit product (met blijkbaar zeer matige kwaliteit) op dit moment niet voor jou geschikt. Je zegt wel dat je ervan houdt maar je kunt of wilt de nadelen niet accepteren. Kortom, je houdt niet van het product.

Je verergert het zelfs door de ervaring voor jezelf (en anderen) te verkloten door actief te testen op potentieel onbelangrijke aspecten.

De enige oplossing is om het niet te kopen (ontbinden) of met een verkoper af te spreken dat een perfect exemplaar geleverd wordt.
De ervaring voor anderen verkloten is het laatste wat ik wil. Mijn verwachting was dat op een forum als Tweakers soortgelijke mensen te vinden zijn die graag testen. Wil je het risico op het vinden van dode pixels niet lopen, dan gewoon niet testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:06
Ha, nou mijn reactie was niet zo serieus bedoeld hoor; het is vooral jammer voor jou dat het je spelplezier bederft maar ik kan me goed voorstellen dat als je je eenmaal aan zoiets stoort dat je het ook niet meer niet kunt zien.
Ik denk dat het vooral een afweging is: vind je het de moeite waard om nogmaals (of potentieel nog meer dan 1x) te ruilen en de mogelijke discussie met de webshop aan te gaan als die komt of gooi je de handdoek in de ring en ga je voor een ander product. Het kan ook helpen om voor jezelf een grens te trekken; bv ik doe nog 1 poging en als het dan weer niet goed is dan geef ik het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:54
tploumen schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:49:
[...]

De ervaring voor anderen verkloten is het laatste wat ik wil. Mijn verwachting was dat op een forum als Tweakers soortgelijke mensen te vinden zijn die graag testen. Wil je het risico op het vinden van dode pixels niet lopen, dan gewoon niet testen.
Dat jij anderen hun ervaring zou verkloten is ook gewoon een belachelijke uitspraak die nergens op slaat. Dode pixels is iets dat ook monitoren lange tijd heeft parten gespeeld.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Dit is de beste standalone headset die momenteel op de markt is, dus er is helaas geen alternatief.

De ervaring is overall geweldig, met een kleine smet erop.

Ik zou in ieder geval niet zonder Q3 willen. Dus de koop ontbinden is ook geen optie.

Blijft over: de kleine artifacten accepteren, of toch het risico aangaan en opnieuw ruilen en hopen dat ik headset krijg zoals die van mijn collega (wetende dat het ook slechter af kan lopen).

[ Voor 4% gewijzigd door tploumen op 21-01-2024 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-06 15:30
Mijn Quest 3, gekocht direct via Meta zelf, heeft geen dode pixels, heb die site toen ook gebruikt om dit te bevestigen. Niet alles hoeft perfect, maar dode pixels accepteer ik niet in een VR headset.

Wat af en toe wel gebeurt sinds een van de laatste firmware updates, is dat je tijdelijke artifacts krijgt, vallen mij wel wat op, maar omdat het een software ding is hoop ik dat het wel weer goed komt.
Meta lijkt de GPU net even te ver te pushen, hadden ze bij de Q2 ook, maar is sinds kort daar opgelost.

Ik zou mijn Quest 3, hoe gaaf ik het apparaat ook vind, altijd terug blijven sturen als er een dode pixel in zit, dat kan wat mij betreft echt niet in een VR headset.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:44
tploumen schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:39:
Dit is de beste standalone headset die momenteel op de markt is, dus er is helaas geen alternatief.
Koop toch ontbinden en ergens ander halen, met de hoop op een betere batch?

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tploumen
Besloten dat ik toch nog een keer ga ruilen bij Coolblue. Ik weet dat de Q3 anderhalve week niet op voorraad is geweest bij Coolblue, dus ik ga er stiekem vanuit dat mijn volgende uit een batch later dan oktober 2023 komt.

Dank voor jullie inzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mijn van Coolblue heeft geen duidelijk dode / hot pixels. Ik ga niet specifiek testen of ik er één kan vinden, alleen maar risico dat ik me eraan ga irriteren als ik weet dat hij er zit, terwijl ik nu niks weet. Wel niet verwaarloosbare mura, maar ook daar zijn de meningen over verdeeld of elke headset het gewoon heeft en sommige mensen het niet opvalt, of dat helft van de headsets niet heeft en andere wel.

Overigens weet ik niet of het dezelfde is, maar eentje op Reddit die aan zijn 7de headset toe was en die weer wilde ruilen, had ook al 3 LG TVs, meerdere Razer laptops en nog een ander apparaat al meerdere gehad, en dat waren puur de recente aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qub1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05 00:52
Toevallig heb ik afgelopen weken dezelfde ervaring gehad, ik had begin januari een Quest 3 besteld bij Coolblue maar deze had helaas dode pixel(s) in de buurt van het midden van de linker lens. Coolblue heeft hem netjes geruild voor een nieuwe welke gelukkig geen dode pixels heeft, en ik ben ook zeer tevreden met de klantenservice van Coolblue. Het model dat ik had besteld (de 512 GB versie) was ook tijdelijk niet meer op voorraad dus ik vermoed dat de nieuwe uit een nieuwe batch komt. Is het nieuwe model van jou ook zonder defecten OP? Dan zou het inderdaad goed kunnen dat het een slechte batch was.

Wel had de nieuwe Quest een ander probleem met de controller, waarbij de linker joystick niet goed gekalibreerd was. Deze stond wel met 110 graden verkeerd gedraaid, waardoor ik bijvoorbeeld in VR chat compleet de andere kant op ging als ik bewoog. Gelukkig was dat in de instellingen te kalibreren dus uiteindelijk heb ik toch een goed werkend product dus ik ben blij. Maar Meta mag wel wat doen aan de kwaliteitschecks van wat ik overal lees, ik vind het niet heel netjes dat ze zo eigenlijk die kosten door schuiven naar de leveranciers die deze producten verkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Qub1 op 28-01-2024 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tploumen
Qub1 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:46:
Toevallig heb ik afgelopen weken dezelfde ervaring gehad, ik had begin januari een Quest 3 besteld bij Coolblue maar deze had helaas dode pixel(s) in de buurt van het midden van de linker lens. Coolblue heeft hem netjes geruild voor een nieuwe welke gelukkig geen dode pixels heeft, en ik ben ook zeer tevreden met de klantenservice van Coolblue. Het model dat ik had besteld (de 512 GB versie) was ook tijdelijk niet meer op voorraad dus ik vermoed dat de nieuwe uit een nieuwe batch komt. Is het nieuwe model van jou ook zonder defecten OP? Dan zou het inderdaad goed kunnen dat het een slechte batch was.

Wel had de nieuwe Quest een ander probleem met de controller, waarbij de linker joystick niet goed gekalibreerd was. Deze stond wel met 110 graden verkeerd gedraaid, waardoor ik bijvoorbeeld in VR chat compleet de andere kant op ging als ik bewoog. Gelukkig was dat in de instellingen te kalibreren dus uiteindelijk heb ik toch een goed werkend product dus ik ben blij. Maar Meta mag wel wat doen aan de kwaliteitschecks van wat ik overal lees, ik vind het niet heel netjes dat ze zo eigenlijk die kosten door schuiven naar de leveranciers die deze producten verkopen.
Op het moment dat ik hem wilde omruilen was het 128 GB model weer niet op voorraad. Maar goed ik heb nog 2 weken totdat de 30 "proef" dagen erop zitten. Ik hou je op de hoogte.

Trouwens het kan ook zomaar zijn dat Coolblue de brillen terug stuurt naar Meta zodat ze geen kosten maken. Ik hoop het, want Coolblue is echt een top webshop die je dit gedoe niet gunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qub1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05 00:52
tploumen schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:13:
[...]

Op het moment dat ik hem wilde omruilen was het 128 GB model weer niet op voorraad. Maar goed ik heb nog 2 weken totdat de 30 "proef" dagen erop zitten. Ik hou je op de hoogte.

Trouwens het kan ook zomaar zijn dat Coolblue de brillen terug stuurt naar Meta zodat ze geen kosten maken. Ik hoop het, want Coolblue is echt een top webshop die je dit gedoe niet gunt.
Ah, ik zie inderdaad dat ze nu niet meer het 128 GB model op voorraad hebben, maar ik neem aan dat ze het wel weer binnen 2 weken op voorraad zullen hebben :)
Ik ben benieuwd naar het resultaat, hopelijk ontvang je met de nieuwe levering ook een Quest zonder dode pixels! Helaas zijn dode pixels zo'n ding waarvan zodra je ze eenmaal hebt gezien je er elke keer op gaat letten als je iets kijkt (ten minste, in mijn ervaring). En nou heeft mijn 4K monitor volgens mij ook wel een paar dode pixels, maar dat apparaat heb ik gelukkig niet op centimeters afstand aan mijn gezicht hangen met een lens er tussen in, dus die moet ik echt zoeken om ze te zien. Maar op de Quest 3 zijn dode pixels erg zichtbaar helaas, en helemaal als ze in de buurt van het midden van het scherm zitten.

Ik hoop inderdaad ook dat ze geen extra kosten maken voor retours, ik weet wel dat Meta zelf ook retours accepteert voor dode pixels (alhoewel van wat ik begrijp het proces iets ingewikkelder is dan bij Coolblue) dus hopelijk geld dat ook voor leveranciers.

• RonnnL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-06 17:16
tploumen schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:13:
[...]
Maar goed ik heb nog 2 weken totdat de 30 "proef" dagen erop zitten.
[...]
Beetje off-topic, maar zijn er eigenlijk shops waar je een 'gebruikte' Quest kunt proefdraaien voordat je 'm definitief koopt? Of winkellocaties waar dat je op je gemak een uurtje kunt pielen? Ik twijfel over aanschaf, maar vind dit typisch een product dat ik eerst wil ervaren voordat ik het koop, en dat proefdraaien hoeft natuurlijk niet met een splinternieuwe.

Die proefperiode bij onlinewinkelen is als consument fijn, maar ik vind het altijd zonde om zaken die nieuw uit de verpakking zijn terug te sturen. Dan heeft een webshop verlies doordat ze 'm als retourproduct aan moeten bieden. Het lukt mij tenminste nooit om alle beschermplasticjes, kabelbindertjes etc. exact als nieuw terug te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Update: vandaag bril nummer 4 ontvangen. Productiedatum januari 2024. Geen witte pixels kunnen detecteren. Dus ik euforie. Totdat bij de eerste de beste Youtube video er een zwarte speldenprik midden in mijn blikveld zit (een dode pixel dus). Denk je alle pixelproblemen gehad te hebben.

Ik beraad me nog wat ik hiermee doe. Er zijn mensen met geen enkel pixelprobleem waaronder mijn collega. Zijn bril heb ik grondig getest. Dit laat me niet los. In de tijd dat ik mijn bril kwijt was tijdens het omruilproces heb ik geleerd dat ik niet zonder de Quest 3 kan.

Ik voel me in elk geval zeer bezwaard weer te moeten omruilen bij Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
tploumen schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:35:
Update: vandaag bril nummer 4 ontvangen. Productiedatum januari 2024. Geen witte pixels kunnen detecteren. Dus ik euforie. Totdat bij de eerste de beste Youtube video er een zwarte speldenprik midden in mijn blikveld zit (een dode pixel dus). Denk je alle pixelproblemen gehad te hebben.

Ik beraad me nog wat ik hiermee doe. Er zijn mensen met geen enkel pixelprobleem waaronder mijn collega. Zijn bril heb ik grondig getest. Dit laat me niet los. In de tijd dat ik mijn bril kwijt was tijdens het omruilproces heb ik geleerd dat ik niet zonder de Quest 3 kan.

Ik voel me in elk geval zeer bezwaard weer te moeten omruilen bij Coolblue.
Wel heel bizar, ik ken twee andere mensen met een Q3 en mijzelf dus, allen geen problemen en we hebben gezocht met pixel websites e.d.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tploumen
Misschien dat ik me over deze dode zwarte pixel uiteindelijk heen kan gaan zetten. Deze is voor 99% perfect. Ben blij dat ik eindelijk van die verdomde witte pixels verlost ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-06 20:40
Voor mijn zoontje onder de kerstboom een quest 3 gegeven, het 512gb model. Gekocht bij alternate.

Geen echte dode pixels, maar als ik mijzelf heel goed focus zie ik er op molecuul niveau misschien drie, maar echt heel klein en alleen bij het opstarten.

Bij filmpjes games en whatsoever zie je niks.

Ik ben ook perfectionistisch, maar ben ook van mening dat je dit bijna bij alle brillen in bepaalde mate heb. Het is belachelijk maar we hebben er geen last van, althans zoonlief zeker niet maar ik weet dat er zit bij het opstarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tploumen
Headset nummer 5 zonder defecte pixels!!! :-) Kan het zelf nog niet echt geloven haha. De aanhouder wint. En alle lof aan Coolblue. Die hebben toch maar iedere keer alles zeer correct zonder enige vraag omgeruild binnen 1 dag. Wat een toppers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Te vroeg gejuicht: toch een defecte pixel tegengekomen. Ik zou het willen omschrijven als een soort van steenslag / sterretje in de ruit (zwart putje met daaromheen een soort van bolling). Het heeft 2 dagen geduurd eer ik het doorhad. Daarmee is nummer 5 mijn beste unit tot nu toe. Ik ben bang dat ik te gefocust ben op "artefacten".

Nu komt het bizarre. Ik heb nog een Quest 2, die ik voor ik op de hoogte was van dode pixels (dankzij Reddit) 2 jaar lang met veel plezier gebruikt hebt. Ik heb ook op die unit maar eens een dode pixel test gedaan via https://lcdtech.info/en/tests/dead.pixel.htm. En wat blijkt...?? Ik heb daar midden in het blikveld een veel grotere zwarte dode pixel zitten (de pixels op de Quest 2 zijn groter dan bij de Quest 3) en die is me in 2 jaar tijd niet opgevallen (waarschijnlijk omdat ik toen onwetend was).

Conclusie: ik ben bang dat elke Meta Quest wel een of meerdere dode pixels heeft. Het valt de doorsnee gebruiker gewoonweg niet op omdat hij niet weet waar hij op moet letten. Ik denk dat het dan ook weinig zinvol is wederom te gaan ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Weet je zeker dat het niet iets is met jouw ogen en het niet aan de Quest ligt? Ik heb die test uitgevoerd en twee anderen ernaar laten kijken, echt nul problemen.
Twee andere personen, die waar ik zelf niet naartoe ben geweest om het zelf te zien, hebben het op hun Quests ook gedraaid, geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Koldur schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:46:
Weet je zeker dat het niet iets is met jouw ogen en het niet aan de Quest ligt? Ik heb die test uitgevoerd en twee anderen ernaar laten kijken, echt nul problemen.
Twee andere personen, die waar ik zelf niet naartoe ben geweest om het zelf te zien, hebben het op hun Quests ook gedraaid, geen problemen.
Nee er is absoluut niks mis met mijn ogen. Heb voor een medische keuring mijn ogen moeten laten testen en behaalde daarmee de hoogst mogelijke score. Bovendien zijn de artefacten die ik gevonden heb telkens anders en op andere plekken.

Geef me een dag jouw bril en ik vind er vast ook één of meerdere. De Quest 3 heeft 4.557.312 pixels die door de Pancake lenzen worden uitvergroot. Ik denk dat de kans groter is dat je een bril krijgt waarbij 1 of meerdere pixels defect zijn dan dat je een 100% defect vrije hebt. De kloterij is gewoon dat ik weet waar ik op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
tploumen schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:24:
[...]

Nee er is absoluut niks mis met mijn ogen. Heb voor een medische keuring mijn ogen moeten laten testen en behaalde daarmee de hoogst mogelijke score. Bovendien zijn de artefacten die ik gevonden heb telkens anders en op andere plekken.

Geef me een dag jouw bril en ik vind er vast ook één of meerdere. De Quest 3 heeft 4.557.312 pixels die door de Pancake lenzen worden uitvergroot. Ik denk dat de kans groter is dat je een bril krijgt waarbij 1 of meerdere pixels defect zijn dan dat je een 100% defect vrije hebt. De kloterij is gewoon dat ik weet waar ik op moet letten.
Ik ben er ook eentje die altijd alles ziet, waar anderen dat niet zien, maar hier dus echt niet van toepassing en weet ook waar ik op moet letten.
Artefacten op steeds andere plekken is iets wat ik sinds de latere updates wel heb gezien, dat komt omdat ze de GPU te ver aan het pushen zijn en daardoor af en toe wat rare dingen laten zien. Maar dat neem ik alleen waar in spellen en niet in die test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Het zijn 100% zeker defecte pixels die ik bij mijn units heb waargenomen. Geen problemen met de GPU. Ik ben blij dat jij een van de gelukkigen bent die nog geen pixeldefect heeft waargenomen. Hopelijk blijft dat zo :)

[ Voor 8% gewijzigd door tploumen op 25-02-2024 21:54 ]

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-06 22:05
En hoe is dit afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Unit nummer 6 inmiddels. Nog geen defecte pixels kunnen waarnemen. Wat ik wel waarneem zijn lichte diagonale vegen (strepen). Het lijkt een beetje op vegen met zand. Met name op de linker lens. Volgens mij is dit Mura. En nee, dit is geen screendoor effect.

Ik twijfel nu of mijn eerdere units dit ook hadden.

[ Voor 7% gewijzigd door tploumen op 01-03-2024 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnnL
Als je blijft zoeken naar tekortkomingen, zul je dat bij élke beeldschermtechniek zien (VR of geen VR). Afwijkende pixels, strepen, IPS-glow, wisselende kijkhoeken, backlight-bleeding, mura, OLED vlekkerigheid, etc. Al die schermtechnieken hebben hun voors en tegens. En bij VR valt dat waarschijnlijk nogeens veel meer op ook.

Ik ben bang dat je een kwaliteit verwacht die simpelweg nog niet consistent te leveren is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
De mura die ik heb is echt onacceptabel. Diverse tests gedaan en het voelt gewoon alsof je door een bril kijkt met stof op de lenzen. Ben wel na een week nog steeds geen dode pixel tegengekomen. Het kan dus kennelijk wel.

Ik ga dan ook wederom ruilen zodra de Quest 3 weer op voorraad is.

Mijn theorie is dat er bezuinigd is door Meta op kwaliteit van het materiaal en kwaliteitscontrole om zo de bril voor € 550,- te kunnen aanbieden.

Waarom denk ik dat...? Ik ben nog nooit schermproblemen tegengekomen bij Samsung, Apple of LG (smartphones, laptops, TV's). Deze bedrijven hanteren kennelijk een striktere kwaliteitscontrole en gebruiken betere materialen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tploumen
Update: na bril nummer 7 (productiedatum februari 2024) te hebben uitgepakt heb ik geen vage diagonale strepen meer (dirty screen effect / mura) maar wel weer mijn aanvankelijke probleem terug: namelijk enkele defecte witte pixels die te zien zijn op donkere achtergronden. Dit terwijl ik 3 brillen op rij heb gehad waarbij dit probleem niet speelde maar er telkens een ander pixel gerelateerd probleem was.

Ik hou de site van Coolblue dagelijks in de gaten en zie gelukkig dat er geen tweede kans Quest 3's worden aangeboden. Daarmee hoop ik dat alles rechtstreeks terug gaat naar Meta en dat zij voor de kosten opdraaien. Ik vraag me echt af of er überhaupt aan kwaliteitscontrole wordt gedaan bij Meta of dat deze volledig is wegbezuinigd.

Om moedeloos van te worden. Maar goed, de aanhouder wint dus ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het verbaasd mij dat je brillen zonder Mura hebt gehad, gezien het idee van iig een hoop op r/OculusQuest is dat mura gewoon onderdeel is van de fabricage van de lenzen. Mijne heeft iig ook mura, en die van heel veel andere ook, in een poll zei 50% het te hebben, en van de overgebleven 50% zullen er genoeg zijn die het ook hebben maar het niet opmerken. Echt dode pixels in beeld zijn één ding, maar dat je wat mura hebt zeker bij heldere situaties is iets wat niet zozeer een defect is, maar er een beetje bij hoort deze generaties denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Sissors schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:31:
Het verbaasd mij dat je brillen zonder Mura hebt gehad, gezien het idee van iig een hoop op r/OculusQuest is dat mura gewoon onderdeel is van de fabricage van de lenzen. Mijne heeft iig ook mura, en die van heel veel andere ook, in een poll zei 50% het te hebben, en van de overgebleven 50% zullen er genoeg zijn die het ook hebben maar het niet opmerken. Echt dode pixels in beeld zijn één ding, maar dat je wat mura hebt zeker bij heldere situaties is iets wat niet zozeer een defect is, maar er een beetje bij hoort deze generaties denk ik.
Die poll op Reddit ken ik inderdaad. Iedere bril die ik gehad heb had Mura (eigenlijk Dirty Screen Effect). Dat is voor mij geen probleem. Alleen bril nummer 6 had "onderbroken" mura met diagonale strepen. Dat is echt onacceptabel.

Eigenlijk ben ik op dit moment zo moedeloos geworden dat ik twijfel het bijltje erbij neer te gooien. Het is geen pretje iedere keer om te moeten ruilen. Mijn drang naar perfectie en realiteitszin zijn in gevecht met elkaar. Gelukkig heb ik nog 29 dagen om te bepalen wat de overhand krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Laat maar: tevens zojuist een clusterje zwarte dode pixels ontdekt bij het kijken van een film in de rechter benedenhoek van de rechterlens. Wat een flut zeg. Gaat morgen dus retour voor nummer 8.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RonnnL
Ik mag hopen dat de webshop dan een keer eenzijdig de koop ontbindt. Blijkbaar verwacht je een kwaliteit die nog niet (of niet consistent) leverbaar is. Ik zou je als webshop het geld terugstorten en daarmee klaar. Scheelt een hoop zinloos transport en mogelijk e-waste (hoewel ik denk dat je retouren gewoon terug de verkoop ingaan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Er zijn zelfs mensen die nog vaker hebben moeten omruilen om uiteindelijk een defectvrij exemplaar te vinden. Die zijn er dus wel. Een collega van mij heeft ook een defectvrij exemplaar.
Ik durf te wedden dat meer dan 70% defecten heeft maar dat die niet ontdekt worden door de onwetende gebruiker. Of als niet storend ervaren worden.

Vermoedelijk gaan de defectie exemplaren terug naar Meta en refurbishen zij deze. CB kost het dan niets.

Maar goed, we vallen in herhaling. Ik zal me wel melden zodra alles naar wens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06 19:01
Deze week een Quest 3 bij Coolblue besteld, helaas hot pixels zowel rechts als links. En het mechaniek van het knopje voor brildragers stuk. Echt jammer, want voor de rest is de VR-bril een vette ervaring.

Ik heb alles teruggestuurd voor teruggave aankoopbedrag. Zie te zijner tijd wel of een nieuwe poging me zint gezien de vele soortgelijke ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-06 09:07
Ik zal op zoek gaan naar 2ehandse zonder de dode pixels. Eventueel op locatie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-06 16:57
tploumen schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:53:
Maar goed, we vallen in herhaling. Ik zal me wel melden zodra alles naar wens is.
We zijn een tijdje verder. Ben benieuwd of je inmiddels wel geslaagd bent voor een 100% exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekemoeroetoe
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 16:34
Ik gebruik even dit topic i.p.v. een nieuwe aan te maken, blijft dit onderwerp wat gebundeld.
Ik ben sinds gister ook eigenaar van een Quest 3 (512gb). Zoals helaas te verwachten blijkt, inclusief een dode of vastzittende pixel. Bij mij zit hij grofweg in het midden van het rechter scherm. Valt deels in de binocular overlap en hij viel me daardoor ook pas na een paar uur op toen ik in DCS wat rondkeek (gek stofpuntje tegen een bewolkte lucht).

Dat is ook ongeveer het enige scenario waar ik de pixel mogelijk zie, maar zelfs dan lang niet altijd. Echter, eenmaal dat je weet dat hij er zit ga je er automatisch op letten. Bij pixel testen ook, na ontzettend zoeken, enkel zichtbaar op groene, gele, lichtblauwe of witte achtergrond. Overige kleuren (inclusief normaal blauw) niet te spotten.

Verder geen gekke dingen m.i., beide schermen zijn even fel, geen overdreven mura, geen ongelijke vignettering, geen hot/witte pixels etc. Dus ergens denk ik als ik de berichten zo lees, dat ik nieteens een heel gek exemplaar heb.

Productiedatum van de headset 11/2024.

Nu de adviesvraag: Headset terugsturen en hopen dat een nieuwe beter is, of heb ik al een goed exemplaar en kan ik beter leren leven met 1 pixeltje die ik sporadisch zie? Ergens is een score van 1 op ~9.000.000 pixels natuurlijk niet heel raar, maargoed, ik blijf in dat opzicht een pietlut... Ben vooral bang dat als ik retourneer, ik een ander exemplaar krijg met veel ergere problemen. Ander merk headset is ook geen optie i.v.m. software en/of prijs.

Overigens is dat draadloze gamen i.c.m. pancake lenzen wel echt next level zeg :o Kom van een Reverb G2 af, en afgezien van comfort m.i. op alle fronten vooruitgang.

--- kleine edit ---
Ik begin me af te vragen in hoeverre het echt een dode pixel is. Net stand-alone nog weer eens geprobeerd, maar wat ik ook deed, ik kreeg de pixel niet zichtbaar. Wellicht een af-en-toe stuck pixel, of een airlink artefact? Voor RMA niet echt handig als het niet consequent aantoonbaar is.

[ Voor 10% gewijzigd door Koekemoeroetoe op 29-12-2024 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekemoeroetoe
Koekemoeroetoe schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:20:
Ik gebruik even dit topic i.p.v. een nieuwe aan te maken, blijft dit onderwerp wat gebundeld.
Ik ben sinds gister ook eigenaar van een Quest 3 (512gb). Zoals helaas te verwachten blijkt, inclusief een dode of vastzittende pixel. Bij mij zit hij grofweg in het midden van het rechter scherm. Valt deels in de binocular overlap en hij viel me daardoor ook pas na een paar uur op toen ik in DCS wat rondkeek (gek stofpuntje tegen een bewolkte lucht).

Dat is ook ongeveer het enige scenario waar ik de pixel mogelijk zie, maar zelfs dan lang niet altijd. Echter, eenmaal dat je weet dat hij er zit ga je er automatisch op letten. Bij pixel testen ook, na ontzettend zoeken, enkel zichtbaar op groene, gele, lichtblauwe of witte achtergrond. Overige kleuren (inclusief normaal blauw) niet te spotten.

Verder geen gekke dingen m.i., beide schermen zijn even fel, geen overdreven mura, geen ongelijke vignettering, geen hot/witte pixels etc. Dus ergens denk ik als ik de berichten zo lees, dat ik nieteens een heel gek exemplaar heb.

Productiedatum van de headset 11/2024.

Nu de adviesvraag: Headset terugsturen en hopen dat een nieuwe beter is, of heb ik al een goed exemplaar en kan ik beter leren leven met 1 pixeltje die ik sporadisch zie? Ergens is een score van 1 op ~9.000.000 pixels natuurlijk niet heel raar, maargoed, ik blijf in dat opzicht een pietlut... Ben vooral bang dat als ik retourneer, ik een ander exemplaar krijg met veel ergere problemen. Ander merk headset is ook geen optie i.v.m. software en/of prijs.

Overigens is dat draadloze gamen i.c.m. pancake lenzen wel echt next level zeg :o Kom van een Reverb G2 af, en afgezien van comfort m.i. op alle fronten vooruitgang.

--- kleine edit ---
Ik begin me af te vragen in hoeverre het echt een dode pixel is. Net stand-alone nog weer eens geprobeerd, maar wat ik ook deed, ik kreeg de pixel niet zichtbaar. Wellicht een af-en-toe stuck pixel, of een airlink artefact? Voor RMA niet echt handig als het niet consequent aantoonbaar is.
Nieuwe update: Blijkt toch echt een dode pixel, headset gaat terug. Intussen ook al een nieuwe ontvangen waar geen dode pixels of andere defecten zichtbaar zijn. Hooguit iets meer mura, maar ingame is het verschil niet te zien.

Uiteindelijk denk ik de enige juiste keuze. Toen ik eenmaal doorhad waar de dode pixel exact zat duurde het keer op keer slechts seconden voor ik hem weer gevonden had. Had eeuwig spijt gekregen als ik die headset gehouden had, want ik ben mentaal niet in staat om daar omheen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Akemi schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:23:
[...]

We zijn een tijdje verder. Ben benieuwd of je inmiddels wel geslaagd bent voor een 100% exemplaar?
Toch omgeruild voor nummer 8. En jawel hoor, deze had ook 1 defecte pixel. Uiteindelijk maar besloten deze te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekemoeroetoe
tploumen schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:34:
[...]

Toch omgeruild voor nummer 8. En jawel hoor, deze had ook 1 defecte pixel. Uiteindelijk maar besloten deze te houden.
In welke regio van het scherm zit die dode pixel? Kan me voorstellen dat het minder storend is als hij aan de rand van het scherm zit, maar blijft ergens raar natuurlijk dat Meta blijkbaar niet in staat is om consequent goede LCD's te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Ik begin mij af te vragen of het niet een afwijking in jouw oog is, ik heb vier Quest 3 headsets gezien en een dode pixel test gedaan, met alle kleuren en deze hadden allen 0 dode pixels. Beetje apart dat jij er geen hebt kunnen vinden en er altijd een pixel dood hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:45
Koldur schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:37:
Ik begin mij af te vragen of het niet een afwijking in jouw oog is, ik heb vier Quest 3 headsets gezien en een dode pixel test gedaan, met alle kleuren en deze hadden allen 0 dode pixels. Beetje apart dat jij er geen hebt kunnen vinden en er altijd een pixel dood hebt.
Slechte batch die allemaal bij CoolBlue zijn terechtgekomen is een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-06 13:14
Vraag me af of het mogelijk een rendering issue is, heb je meerdere apps geprobeerd of alleen een enkele; misschien helpt resetten en dan kijken of het zich verplaatst (kleine kans maar ja)

Als dat niet werkt zou je kunnen proberen https://www.jscreenfix.com/ te draaien in een browser, en die dan over die dode pixel te zetten kan een lazy pixel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Koekemoeroetoe schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:43:
[...]

In welke regio van het scherm zit die dode pixel? Kan me voorstellen dat het minder storend is als hij aan de rand van het scherm zit, maar blijft ergens raar natuurlijk dat Meta blijkbaar niet in staat is om consequent goede LCD's te laten maken.
Op 7 uur linker display wat meer aan de buitenkant circa 75% van het centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Koldur schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:37:
Nope, 100% zeker niet. Mijn ogen zijn voor een een medische selectie getest. Ik scoorde in de hoogste categorie.

Ik vrees dat je gewoon nog niks ontdekt hebt (houden zo). Met 4.557.312 pixels per oog zal er vast wel een of meerdere tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Saekerhett schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:44:
[...]

Slechte batch die allemaal bij CoolBlue zijn terechtgekomen is een mogelijkheid.
Kan Coolblue niks aan doen. Ik heb ze uit badges van iedere maand gehad. Komt ook voor bij Best Buy, Amazon of welke andere winkel dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
ilaurensnl schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:03:
Vraag me af of het mogelijk een rendering issue is, heb je meerdere apps geprobeerd of alleen een enkele; misschien helpt resetten en dan kijken of het zich verplaatst (kleine kans maar ja)

Als dat niet werkt zou je kunnen proberen https://www.jscreenfix.com/ te draaien in een browser, en die dan over die dode pixel te zetten kan een lazy pixel zijn.
110% zeker geen rendering issues. Zwart stipje is in alle apps zichtbaar. Pixels refreshers heb ik bij alle headsets meerdere keren gedraaid. Kan alleen helpen bij vastzittende pixels. Dood = dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
tploumen schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:21:
[...]

Nope, 100% zeker niet. Mijn ogen zijn voor een een medische selectie getest. Ik scoorde in de hoogste categorie.

Ik vrees dat je gewoon nog niks ontdekt hebt (houden zo). Met 4.557.312 pixels per oog zal er vast wel een of meerdere tussen zitten.
Ik heb 120% zicht en geen afwijkingen, ik sta bekend om dingen te zien in TVs, monitoren en weet ik het, wat niemand ziet.
Heb juist grondig gezocht en geen dode pixels. Meer kan ik er niet testen, ken geen andere mensen met een Quest 3, maar vier stuks echt zonder dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrny
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-04 22:41
Ik heb precies een maand geleden mijn eerste Quest 3 gekocht bij Coolblue. In totaal heb ik het 3x omgeruild voor een nieuwe vanwege death pixels.

Laatste headset heb ik ingeleverd en mijn geld teruggevraagd. Alle 4 headsets waren uit de 01/2025, batch. 1 van de 4 headsets had ook een vervelende Mura effect.

Nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Quest 3 is super goed maar de QC is bizar slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Dhrny schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:08:
Ik heb precies een maand geleden mijn eerste Quest 3 gekocht bij Coolblue. In totaal heb ik het 3x omgeruild voor een nieuwe vanwege death pixels.

Laatste headset heb ik ingeleverd en mijn geld teruggevraagd. Alle 4 headsets waren uit de 01/2025, batch. 1 van de 4 headsets had ook een vervelende Mura effect.

Nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Quest 3 is super goed maar de QC is bizar slecht.
Accepteren dat er geen enkele headset bestaat zonder dode pixels. Met meer dan 4 miljoen pixels per oog zitten er altijd wel een paar defecte tussen. Sommige mensen hebben de "gave" deze te ontdekken. Andere mensen denken dat ze deze gave ook hebben maar vinden ze gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrny
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-04 22:41
tploumen schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:33:
[...]

Accepteren dat er geen enkele headset bestaat zonder dode pixels. Met meer dan 4 miljoen pixels per oog zitten er altijd wel een paar defecte tussen. Sommige mensen hebben de "gave" deze te ontdekken. Andere mensen denken dat ze deze gave ook hebben maar vinden ze gelukkig niet.
Als de dode pixels niet in het midden zaten, had ik er nog over getwijfeld. Dode pixels op een monitor kan ik nog begrijpen maar zo op een scherm geplakt op je hoofd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Dhrny schreef op maandag 24 februari 2025 @ 23:28:
[...]

Als de dode pixels niet in het midden zaten, had ik er nog over getwijfeld. Dode pixels op een monitor kan ik nog begrijpen maar zo op een scherm geplakt op je hoofd..
Klopt, maar voor € 550,- kun je geen Apple of Samsung kwaliteit panels verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyeg
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-06 12:10
tploumen schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:07:
[...]

Klopt, maar voor € 550,- kun je geen Apple of Samsung kwaliteit panels verwachten.
Klopt maar je verwacht wel een product wat correct is.
Zelf wou ik gaan bestellen maar heb geen zin in gedoe met niet correct werkende headsets, vraag me af als ik naar de winkel van CB ga niet gelijk kan checken of lenzen goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tploumen
tommyeg schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 12:41:
[...]

Klopt maar je verwacht wel een product wat correct is.
Zelf wou ik gaan bestellen maar heb geen zin in gedoe met niet correct werkende headsets, vraag me af als ik naar de winkel van CB ga niet gelijk kan checken of lenzen goed zijn.
In het merendeel van mijn headsets heb ik ze pas 1 of 2 dagen later ontdekt. Maar heb je ze eenmaal ontdekt dan is het lastig ze "niet meer te zien". Op een gegeven moment ga je het accepteren en zet jouw mind zich eroverheen.
Pagina: 1