LG tv loopt vast, groen beeld, gaat uit en weer aan.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.248 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolimit89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-04-2024
Mijn vraag
Sinds een tijd heb ik problemen met mijn televisie. Deze loopt na een poosje vast, dan wordt het beeld soms groen of andere kleuren, gaat de tv-uitzending en even later weer aan. Echter doet hij dan vaak direct hetzelfde, en moet je hem handmatig een minuut uitlaten.

Het probleem wordt echter steeds erger, en komt vaker voor. Waar het eerder met Netflix (als app op tv, of YouTube of anderen, dagen goed ging is het nu vaak nog geen uur.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Ik lees dingen over het moederbord, maar is voor nu speculeren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
LG OLED 55CX3LA, Sonos ARC aangesloten (voor zover interessant).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Fabrieksinstellingen, ander stopcontact. Van allerlei settings n.a.v. het internet. Laatste updates volgens tv zelf.

Beste antwoord (via Nolimit89 op 21-03-2024 12:14)

• Beetje60
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-03-2024
Zelfde probleem hier, sinds 3 weken.
Gister is het moederboard vervangen.
LG Oled55CX6LA (model 2020? ) aangeschaft mei 2021.
Non-conformiteits beginsel is toegepast door reparateur: 47% korting op de reparatiekosten.
Geen probleem meer so far.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:09
Dit is main board of T-Con gerelateerd. Kan iets simpels zijn als een losse contact/ kabel of iets dat gecompliceerder is en een van de twee onderdelen vervangen dient te worden.

Je hebt recht op een goed werkend product, een TV in deze prijsklasse die binnen vier jaar defect is is non-conform en dient de verkoper dit kosteloos op te lossen d.m.v. reparatie of een vervangend gelijkwaardig product.

Meeste verkopers zullen moeilijk doen waardoor je er tijd en energie aan zult moeten besteden. Je kunt de TV ook zelf open schroeven, de kabels/ contacten checken en eventueel een nieuwe T-Con of main board plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Heb je een decoder aangesloten met HDMI om tv te kijken? Groen is vaak de kleur bij een slechte/kapotte HDMI kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmhh
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 29-09 12:56
Ik heb sinds een week het zelfde probleem. Met de kpn box kijk ik youtube en springt die soms naar groen beeld. Moet dan de voeding eraf halen daarna werk hij weer normaal

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Beetje60
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-03-2024
Zelfde probleem hier, sinds 3 weken.
Gister is het moederboard vervangen.
LG Oled55CX6LA (model 2020? ) aangeschaft mei 2021.
Non-conformiteits beginsel is toegepast door reparateur: 47% korting op de reparatiekosten.
Geen probleem meer so far.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nolimit89
Uiteindelijk is er een monteur langs geweest om het moederbord te vervangen. Heeft me 172 euro gekost weliswaar, maar was het waard.

Eigenlijk hetzelfde als @Beetje60 hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolimit89
markmhh schreef op zondag 28 januari 2024 @ 17:17:
Ik heb sinds een week het zelfde probleem. Met de kpn box kijk ik youtube en springt die soms naar groen beeld. Moet dan de voeding eraf halen daarna werk hij weer normaal
Hoop niet voor je dat het erger wordt. Zo begon het hier, totdat het steeds vaker gebeurde.
Contact met Samsung gehad, en voor 172 euro een monteur langs geweest om het moederbord te vervangen.
Was hier, voor nu, uiteindelijk de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:44
Ik heb het hier ook, tijdens het kijken sprint het beeld af en toe op groen en schakelt daarbij een paar keer van zwart naar groen en na 20-30 seconde is hij weer normaal.. Ik dacht zelf altijd dat het de Hue Sync Box was of de versterker, maar blijkt dus de TV te zijn.. LG C8 is inmiddels alweer 5-6 jaar oud.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:25
Nolimit89 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:51:
[...]

Hoop niet voor je dat het erger wordt. Zo begon het hier, totdat het steeds vaker gebeurde.
Contact met Samsung gehad, en voor 172 euro een monteur langs geweest om het moederbord te vervangen.
Was hier, voor nu, uiteindelijk de oplossing.
Dus Samsung komt langs om je LG tv te repareren? Wow mooie service.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolimit89
gielie schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:24:
[...]

Dus Samsung komt langs om je LG tv te repareren? Wow mooie service.
Haha ofniet! LG dus uiteraard 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xDarkiex
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 15:00
Hier vandaag hetzelfde bij mijn ouders. De reparatie is nu aangemeld via Coolblue, ik ben zeer benieuwd. De televisie is 2 1/2 jaar oud.

Ik hoop niet dat het een probleem is met de serie,mijn TV is exact dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesyesdush
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-03 09:47
Crossposten is niet toegestaan. Verder in yesyesdush in "(Bijna) 3 jaar oude televisie defect, wat zijn m'n rechten?" aangezien dit meer een garantie kwestie is en dat beter past binnen SF.

[ Voor 82% gewijzigd door FeaR op 01-07-2024 01:07 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.