Onze dakkapel lekte en al het bitumen was toch al oud. We hebben dus via Werkspot een bedrijf met goede recensies gezocht en de dakkapel, het balkon en de erker opnieuw laten bekleden. Helemaal soepel ging dat niet. Zo kwamen ze op ducttape vragen, blek dat ze een slang hadden doorgesneden. Even later bleek dat ducttape niet voldoende, vulde het dak van de dakkapel met gas en was er (kortstondig gelukkig) een enorme vlammenzee. Ook viel de brander een keer van het dak en bleef een tijdje brandend tegen het huis liggen. Rond de middag waren 2 van de 3 verdwenen en kwamen pas richting het donker weer terug, het voelde een beetje gehaast de laatste uren.
Goed, kan allemaal gebeuren. Alleen het resultaat ziet er in mijn ogen niet zo netjes uit. Het lood zit nu vol scheuren en is niet mooi (maar maakt dat voor het functioneren uit?) teruggelegd, het is nogal een lappendeken geworden en de naden zijn op sommige plekken niet goed afgewerkt (in mijn ogen) en ik vraag me af of dat goed genoeg is. Ik heb 0 ervaring met dit soort werken, hopelijk heeft iemand hier er meer verstand van.
Alles is trouwens wit en op factuur gedaan, ook zouden we 12,5 jaar garantie moeten hebben. We zijn voor een bedrijf me de beste reviews gegaan (en die zijn ook gewon erg goed) en zeker niet de goedkoopste.

Als dit ons huis de komende 15 jaar droog houdt is het prima, maar ik vraag me dat af.
Goed, kan allemaal gebeuren. Alleen het resultaat ziet er in mijn ogen niet zo netjes uit. Het lood zit nu vol scheuren en is niet mooi (maar maakt dat voor het functioneren uit?) teruggelegd, het is nogal een lappendeken geworden en de naden zijn op sommige plekken niet goed afgewerkt (in mijn ogen) en ik vraag me af of dat goed genoeg is. Ik heb 0 ervaring met dit soort werken, hopelijk heeft iemand hier er meer verstand van.
Alles is trouwens wit en op factuur gedaan, ook zouden we 12,5 jaar garantie moeten hebben. We zijn voor een bedrijf me de beste reviews gegaan (en die zijn ook gewon erg goed) en zeker niet de goedkoopste.

Als dit ons huis de komende 15 jaar droog houdt is het prima, maar ik vraag me dat af.
[ Voor 3% gewijzigd door supersoco80 op 21-01-2024 10:39 ]