Op zondag 09 september 2001 21:19 schreef Strumxector het volgende:
[..]
zucht...
een voorbeeld:
hier is 1 plaatje van 1 gebalanceerde XLR plug
[afbeelding]
deze plug heeft een hot(+), een colt(-) en een screen
deze screen staat in regelrechte verbinding met de aarde en zorgt ervoor dat alle vervelende stralinkjes niet bij de + en de - kunnen komen omdat je anders storing op dat kanaal krijgt. Die stralingen kunnen veroorzaakt worden door een niet goed afgeschermde voeding (niet geaard

) of door bv een lus in een voedings-snoer. Zolang je snoer geaard is wordt de kans op invloeden van buitenaf verminderd
tevree?

[..]
het signaal wat uit het mengpaneel komt is altijd versterkt, anders zou je totaal geen signaal kríjgen. Niet zo versterkt dat je er boxen op aan kan sluiten maar voldoende om een signaal goed over te kunnen brengen naar een ander apparaat
Als je dit signaal via een Aux of een Rec Out naar je computer laat gaan hoeft dit niet meer versterkt te worden. Het klopt idd dat een Mic In het signaal wel versterkt, hier dus het mengpaneel niet op aansluiten anders gaat het vreeslijk oversturen
zo

Hmm, ik geloof niet dat ik het hier helemaal mee eens ben

.
Ik weet echt wel hoe een XLR connector in elkaar zit, ik heb er genoeg gesoldeerd. En die screen, die is niet noodzakelijkerwijs verbonden met de aarde, maar idd meestal wel. De primaire functie is namelijk gewoon nuldraad zijn. Het hele principe van een gebalanceerde ingang zorgt er al voor dat er niet snel storing doorheen komt.
Maar ook al verbind je hem niet met de aarde, en komt er idd storing door, dan is dat natuurlijk NOOIT ruis. Dat kan helemaal niet. Je kan geen ruis oppikken in een kabel. Als je een slechte (als in kapotte) kabel hebt, krijg je wel een heleboel dingen te horen die je niet wilt, maar geen ruis. Echt niet

.
En een signaal uit een mixer altijd versterkt? In your dreams. Dat zou niet best zijn. De power amps krijgen echt een hard time als je het signaal van een cd speler (of andere lijnbron met behoorlijk uitgangsniveau) gaat versterken in een mixer.
En het trouwens qua spanning wel van voldoende om hoorbaar geluid uit een speaker te krijgen, alleen is de impedantie van een speaker een dikke factor duizend te laag (detail).
Het klopt idd dat een Mic In het signaal wel versterkt, hier dus het mengpaneel niet op aansluiten anders gaat het vreeslijk oversturen
Hier ben ik het wel mee eens. Niet zozeer vanwege de versterking, die valt nog wel mee geloof ik (je kan op mijn geluidskaart 20 dB "boost" aan of uit zetten). Maar meer vanwege de lage impedantie van zo'n ingang (zal wel 600 Ohm zijn ipv 20KOhm van de meeste line inputs). En het is een mono ingang

.
k d8 dat aarding alleen tegen brom was? En ter veiligheid..Maarja ik heb er ook maar weinig kaas van gegeten
Nou toch is het waar wat je zegt

(bijna tenminste).