Kopen van een monitorarm voor thuiswerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjas
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-04-2024
Hallo allen,

Ik ben op de markt om een monitorarm aan te schaffen voor het thuiswerken met dubbele monitor setup (2x24 inch). Wat ik zelf heb gevonden is een tweakers vergelijking van 12 monitorarmen uit 2020. Hierin is het voor mij duidelijk geworden dat gebruiksvriendelijkheid, flexibiliteit en constructie de belangrijkste onderwerpen zijn. Nu kan ik lukraak het winnende product kopen, maar toch wilde ik even toetsen of iemand een alternatief heeft, ook gezien dit een post uit 2020 is. Zou iemand zijn ervaring(en) kunnen delen?

Ik kwam deze tweakers test tegen van 2020 over 12 monitorarmen

Het winnende product

Wat is je budget?
Gezien ik zoek voor kwaliteit en langdurigheid, is mijn budget 100-300 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn kennis is niet toereikend om een merkvoorkeur te hebben. Ik heb zelf ook geen ervaring met het aanschaffen van een monitorarm.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit product is bedoeld voor thuiswerken. Ik weet niet of het qua product uitmaakt als je deze op een sta/zit bureau monteert.

Alvast bedankt

Beste antwoord (via jasjas op 26-01-2024 14:39)

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-09 11:56
Monitorarmen vernieuwen niet zo snel en zijn vaak jaren verkrijgbaar en blijft de conclusie van de test ook vrij lang relevant.

Bij een klant van ons hadden dezelfde armen op de flexplekken en het is een fijne arm om mee te werken, met een beweging kan je de hoogte verstellen zonder dat je de schermen opnieuw moet stellen. Nadeel is dat deze arm minder flexibiliteit heeft dan een arm waarbij elke monitor een eigen arm heeft. Ander punt is dat deze arm niet de goedkoopste is.

Waar je wel op moet letten bij monitorarmen is dat deze een puntbelasting geven op het bureaublad waar de klem zit. Nu zal 2x 24 inch op een arm niet zo'n vaart lopen, maar niettemin check of je bureaublad een dergelijke belasting aan kan, bijvoorbeeld Ikea gebruikt karton in hun bureaubladen en kunnen minder verdragen dan massief houten bureaublad.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-09 11:56
Monitorarmen vernieuwen niet zo snel en zijn vaak jaren verkrijgbaar en blijft de conclusie van de test ook vrij lang relevant.

Bij een klant van ons hadden dezelfde armen op de flexplekken en het is een fijne arm om mee te werken, met een beweging kan je de hoogte verstellen zonder dat je de schermen opnieuw moet stellen. Nadeel is dat deze arm minder flexibiliteit heeft dan een arm waarbij elke monitor een eigen arm heeft. Ander punt is dat deze arm niet de goedkoopste is.

Waar je wel op moet letten bij monitorarmen is dat deze een puntbelasting geven op het bureaublad waar de klem zit. Nu zal 2x 24 inch op een arm niet zo'n vaart lopen, maar niettemin check of je bureaublad een dergelijke belasting aan kan, bijvoorbeeld Ikea gebruikt karton in hun bureaubladen en kunnen minder verdragen dan massief houten bureaublad.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 18:38
Ik denk dat het ook verstandig kan zijn om in de toekomst te kijken. 2x24" voldoet op dit moment, maar is dat over 3 jaar ook nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metaalverf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-09 22:02
Houd ook rekening met de diepte van je bureau. Op dit moment heb ik een 60cm diep bureau. De winnende monitorarm heeft geen grote hoek tussen de 2 schermen. Als je dus dicht op je schermen zit en je positioneert 1 van de schermen recht voor je, dan kijk je heel schuin op de ander.