Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crooksnor
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-02 13:04
Dag Allen,

Ik wil graag een opleiding/cursus webdesign gaan volgen en mijn vraag aan jullie is wat zouden jullie aanbevelen.

Ik wil vanuit wordpress child themes kunnen bouwen met daarbij zelf aanpassingen kunnen maken in html, CSS. Ook zou ik graag Javascript willen leren.

Kunnen jullie aan opleiding aanbevelen? Ik ben nu vooral bezig via youtube en codecamp, maar heb toch behoefte aan echt een leraar.

Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:51
Wil je lekker hobbyen of voor je werk gaan doen?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Klinkt niet alsof je web design wil gaan doen, maar gewoon beetje basis front-end development.

Als je dit professioneel wil gaan doen dan heb je aan een cursus niet genoeg, maar er zijn bedrijven die een bootcamp en/of traineeship aanbieden om je meteen mee te nemen het bedrijfsleven in.
Afhankelijk van welke stap van je carriere je in bevindt kan dat interessant zijn, als je bijv. net klaar bent met MBO en je gekozen richting niet leuk blijkt te vinden is dat een prima optie, maar als je nu al een echte baan hebt dan ga je er eerst voor zeker een jaar of 5 flink op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crooksnor
gr8-jen schreef op zondag 21 januari 2024 @ 17:50:
Wil je lekker hobbyen of voor je werk gaan doen?
Hobby en deels werk. Ik wil als zzp'er websites bouwen en meer kunnen aanpassen dan alleen maar een theme builder te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crooksnor
Oon schreef op zondag 21 januari 2024 @ 17:58:
Klinkt niet alsof je web design wil gaan doen, maar gewoon beetje basis front-end development.

Als je dit professioneel wil gaan doen dan heb je aan een cursus niet genoeg, maar er zijn bedrijven die een bootcamp en/of traineeship aanbieden om je meteen mee te nemen het bedrijfsleven in.
Afhankelijk van welke stap van je carriere je in bevindt kan dat interessant zijn, als je bijv. net klaar bent met MBO en je gekozen richting niet leuk blijkt te vinden is dat een prima optie, maar als je nu al een echte baan hebt dan ga je er eerst voor zeker een jaar of 5 flink op achteruit.
Ik wil me inderdaad meer richten op front end, maar niet "een beetje de basis". Ik wil dit naast mijn huidige werk bijleren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Misschien ook wel even handig om aan te geven waar je nu staat sinds Carriereswitch naar IT qua loopbaan/opleiding/skills. Dan kan er iets gerichter advies gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

crooksnor schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:38:
[...]

Ik wil me inderdaad meer richten op front end, maar niet "een beetje de basis". Ik wil dit naast mijn huidige werk bijleren.
Wat is je huidige werk?

En het bouwen van child themes (dus niet eens volledige templates) voor WP en HTML/CSS is wel echt de basis, dat is bij lange na niet genoeg om als ZZPer aan de slag te gaan.
Misschien wel zo handig om even te delen wat je einddoel is; wil je op de diverse opdrachtveilingsites als Upwork goedkoop werk leveren, wil je zelf templates gaan verkopen, of wil je écht een volledige website voor iemand kunnen bouwen?
Want dat laatste ga je echt niet redden met een cursus HTML/CSS, dan moet je echt een jaar of 5 aan de slag als web developer anders ga je heel wat ruzie hebben met klanten die niet tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crooksnor
Oon schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:23:
[...]

Wat is je huidige werk?

En het bouwen van child themes (dus niet eens volledige templates) voor WP en HTML/CSS is wel echt de basis, dat is bij lange na niet genoeg om als ZZPer aan de slag te gaan.
Misschien wel zo handig om even te delen wat je einddoel is; wil je op de diverse opdrachtveilingsites als Upwork goedkoop werk leveren, wil je zelf templates gaan verkopen, of wil je écht een volledige website voor iemand kunnen bouwen?
Want dat laatste ga je echt niet redden met een cursus HTML/CSS, dan moet je echt een jaar of 5 aan de slag als web developer anders ga je heel wat ruzie hebben met klanten die niet tevreden zijn.
Snap wat je bedoeld. Maar bouwen met een child theme kun je volledige websites bouwen dus ik weet niet waar je daarmee op doelt. Ik wil dit doen voor kleine bedrijven voor een lage prijs. Met html en css wil ik starten en uitbreiden met JS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:34
Ik denk dat je opvatting over webdesign vrij gedateerd is.

20 jaar geleden kon je nog wegkomen met html en css. Nu is het geen vraag of je uitbreid met JavaScript. Je ontkomt er niet eens meer aan.

Als je echt professioneel aan de gang wilt gaan moet je richting frontend gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crooksnor
mannowlahn schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:25:
Ik denk dat je opvatting over webdesign vrij gedateerd is.

20 jaar geleden kon je nog wegkomen met html en css. Nu is het geen vraag of je uitbreid met JavaScript. Je ontkomt er niet eens meer aan.

Als je echt professioneel aan de gang wilt gaan moet je richting frontend gaan.
Snap ik. Maar voor de lokale bakker is dat prima in combinatie met wordpress. Echter wil ik ook JS leren. Tips voor een opleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
crooksnor schreef op zondag 21 januari 2024 @ 21:15:
[...]

Snap ik. Maar voor de lokale bakker is dat prima in combinatie met wordpress. Echter wil ik ook JS leren. Tips voor een opleiding?
Ik denk dat opleiding echt een overkill voor wat jij wilt bereiken.

Je weet al wat je wilt dus er zijn talloze tutorials of YouTube video’s die je in een kort tijds bestek uitleggen hoe je dingen in Wordpress aanpast.

Het zelfde gaat op voor JavaScript. Usenet of pluralsight zijn goede websites voor wat grotere tutorials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:38
Hoeveel geld / uren wil je in opleiding steken?
Wil je deeltijd (20 uur per week) 5 jaar lang opleiding doen? (Kosten 5 x 9000 euro)
Of wil je een cursus van 4 uur doen? Kosten: 1000 euro

Of misschien een online cursus gratis van YouTube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crooksnor
mannowlahn schreef op maandag 22 januari 2024 @ 06:36:
[...]

Ik denk dat opleiding echt een overkill voor wat jij wilt bereiken.

Je weet al wat je wilt dus er zijn talloze tutorials of YouTube video’s die je in een kort tijds bestek uitleggen hoe je dingen in Wordpress aanpast.

Het zelfde gaat op voor JavaScript. Usenet of pluralsight zijn goede websites voor wat grotere tutorials.
Eens maar ik zoek echt een leraar aan wie ik vragen kan stellen. Dus welke korte opleiding zou hierbij passen? Geld maakt niet zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:33
crooksnor schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:40:
[...]

Eens maar ik zoek echt een leraar aan wie ik vragen kan stellen. Dus welke korte opleiding zou hierbij passen? Geld maakt niet zo uit.
Volgens mij zijn er niet echt korte opleidingen betreffende WordPress die je kunt volgen. Ik ben zelf ongeveer 6 jaar Wordpress developer geweest (frontend) en werkte samen met een full stack developer die voornamelijk de plugins/functionaliteiten ontwikkelde. Alles is online te leren en je hebt hier niet perse een opleiding voor nodig.

Wij ontwikkelde websites op maat voor MKB bedrijven (en later ook voor grotere ondernemingen waaronder een corporate). Met alleen html/css kom je er echt niet. Zelfs simpele mkb bedrijven komen soms met verzoekjes waar je niet altijd iets voor hebt. Je kunt dan aan de slag met plugins maar uit ervaring kan ik je adviseren om dit zo min mogelijk te doen. Je bent dan afhankelijk van een externe partij en als er fouten/security issues in hun plugin zitten dan ben jij daar alsnog voor verantwoordelijk richting je klanten.
Zelf ontwikkelen is dan een alternatief, maar dan dien je ook wel wat te weten van javascript, php, mysql en API's (en dus dingen zoals JSon en REST).

Dit kun je allemaal online leren, veel gratis en soms tegen betaling. Voor vragen kun je misschien terecht op sites zoals Stackoverflow. Of anders een senior developer proberen te vinden die je zou willen coachen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
crooksnor schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:40:
[...]

Sorry maar die leraar hebben we tegenwoordig al met chatgpt voor hetgeen wat jij doet.

De eerste stap om succesvol te zijn in de it is weten hoe je moeten zoeken op Google of chatgpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-05 17:28
Wat je zoekt bestaat wel maar is op de professionele markt gericht en is daarmee ook ontzettend duur.

Je zou eens bij de volksuniversitiet kunnen kijken of ze iets hebben. Dat is waarschijnlijk het andere uiterste van het spectrum, heel hobbymatig dus.

Ik snap wel dat zelfstudie niet voor iedereen het beste werkt. Je kan ook kijken of je online iets van een community of forum ofzo kan vinden waar je met je vragen terecht kan.
Pagina: 1