KPN DSL koper kabel verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMike684
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 17:18
Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van een KPN DSL lijn?

Er loopt een mantelbuis van mijn meterkast naar de straat. Daarin de KPN DSL lijn. Afgelopen jaar is de glasvezel van Delta daarbij gepropt.

Nu komt glaspoort ook een glasvezel netwerk leggen in onze wijk. Er is iemand geweest voor de schouw en het plan is om de glaspoort ook in de mantelbuis te proppen.

Ik geloof er niets van: de delta glasvezel ging al bijna niet.

Idee: KPN koper eruit.
Ik kan via mijnaansluiting.nl dat aanvragen.

Iemand ervaring mee? Krijg je die toestemming? Wat zijn de kosten? Hoe verwijder je de kabel? (Gat graven aan het einde van de oprit; mantelbuis open, kabeldoorzagen? Zoiets?)

Tnx, Mike

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@MightyMike684 Maar dat is toch niet jouw probleem?

Ook zou je het zelf kunnen doen, dat wil je toch niet.
Lijkt me een 'probleem' van de uitvoerende aannemer in opdracht van de al dan niet nieuwe ISP.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Precies gewoon afwachten, overhaaste beslissingen nu nemen lijkt mij het meest slechte idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMike684
Correct, niet direct mijn probleem.

Tijdens de aanleg van de Delta glasvezel ging de graafploeg nogal makkelijk over naar: ofwel de oprit open leggen, ofwel geen glasvezel.

Ik vroeg me af of ik gedoe kan voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Een glasvezel graafploeg die een oprit open legt?

Hmmm, lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik weet niet beter, van jarenlange observaties bij FttH uitrol, dat men weliswaar onder stoepen (openbaar) en oversteekjes bij straten, een sleuf graaft.
Maar van de openbare stoep naar iemands voordeur, vrijwel altijd een gestuurde boring/raketboring. M.a.w. pas op de plek waar je uitkomt, haalt men een paar tegels los.

Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51115039015_918b483768_c.jpg
FttH-Lelystad11 by Erik Haak, on Flickr

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
MightyMike684 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:04:
Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van een KPN DSL lijn?

Er loopt een mantelbuis van mijn meterkast naar de straat. Daarin de KPN DSL lijn. Afgelopen jaar is de glasvezel van Delta daarbij gepropt.

Nu komt glaspoort ook een glasvezel netwerk leggen in onze wijk. Er is iemand geweest voor de schouw en het plan is om de glaspoort ook in de mantelbuis te proppen.

Ik geloof er niets van: de delta glasvezel ging al bijna niet.

Idee: KPN koper eruit.
Ik kan via mijnaansluiting.nl dat aanvragen.

Iemand ervaring mee? Krijg je die toestemming? Wat zijn de kosten? Hoe verwijder je de kabel? (Gat graven aan het einde van de oprit; mantelbuis open, kabeldoorzagen? Zoiets?)

Tnx, Mike
Hier hebben ze de DSL lijn kostenloos verwijderd, maar wel alleen omdat ik glasvezel van kpn heb. Ze hebben een gat gegraven in de voortuin, bij mijn buitenmuur. De kabel uit de muur getrokken en opgerold in de tuin gelegd.

Overigens kan je het gewoon aanvragen via Mijn aansluiting, je krijgt een offerte en daar kan je nog altijd nee op zeggen.

KPN heeft hier ook mijn glasvezel lijn verplaatst en dat koste 300 euro. Mijn vermoeden is overigens dat het verwijderen van je DSL ook zoiets gaat kosten.

Maar zoals andere het zeggen. Het is eigenlijk niet jouw probleem hoe ze die kabel binnen krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 21-01-2024 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:08
En dan ga je nu zelf lopen zagen aan buizen en trekken aan ondergrondse kabels die uberhaupt helemaal niet jouw eigendom zijn (want alles voor de aansluitdoos in huis is eigendom én verantwoordelijkheid van KPN), en dan zaag of trek je straks per ongeluk je Delta fiber mee kapot tijdens het eruit slopen van die KPN kabel uit de mantelbuis….

En dan?
Over gedoe gesproken….

Die staal-mantel versterkte KPN kabel is een héél stuk sterker en stugger dan het glasvezel kabeltje met mantel die ze in die buis gestoken hebben.

Gewoon laten liggen, niks aan doen.. Die nieuwe kabel kan / moet maar gewoon los door de grond geschoten worden zoals ze het overal in het land doen.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:08
MightyMike684 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:39:
Tijdens de aanleg van de Delta glasvezel ging de graafploeg nogal makkelijk over naar: ofwel de oprit open leggen, ofwel geen glasvezel.
Wat was dan eigenlijk het probleem geweest met “oprit open”?
Dat was toch ook niet jouw probleem geweest? Zij maken dan toch gewoon alles weer in orde als ze klaar zijn?
Loopt die KPN mantelbuis nu door tot direct in je huis?
Dan kan het best zijn dat ze met de opmerking “oprit open” gewoon bedoelden om zo’n lokaal gat te maken om de kabel op te graven, zoals de foto hierboven gepost… want zo doen ze het namelijk altijd.
(en in feite is dat ook een stukje van je ‘oprit open’ maken)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMike684
De oprit is de diep (lang) om in 1 keer te schieten. En de tegels (120x60) te groot voor de ploeg van Circet om netjes weg te halen. Bij de buren hebben ze het met hun mini-graver gedaan en schade gemaakt.

Wellicht pech met deze ploeg. De schouwer gaf aan dat ook glaspoort met Circet werkt. Riep wat herrinneringen op.

Dank voor alle input. Ik ga even niets doen met de dsl lijn en het overlaten aan de uitvoerder

Tnx,
Mike
Pagina: 1