Nvidia kaart wordt niet meer herkend in mijn laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 02:17
Zoals de titel aangeeft, mijn laptop herkent de Nvidia kaart niet meer. Ik kan de exacte laptop niet vinden, maar de specs zijn bijna identiek aan deze uitvoering: Acer Aspire 5750G-2676G50MN Als een mod deze laptop of de Aspire 5750 series kan linken aan dit topic, zou dat fijn zijn.

Volledige specs:
Windows 10
i7-2630QM
8GB Ram
256GB SSD
GT 540M

Wat ik al heb geprobeerd:
- Driverherinstallatie. Dit gaat niet want de Nvidia installer vindt geen compatible hardwar en laat mij niet toe om verder te gaan. Overigens waren de huidige drivers hetzelfde als degene die ik probeerde te installeren.
- Het verwijderen van de drivers. Dit heeft het probleem verergert, want voorheen werd de kaart wél herkend in Apparaatbeheer, maar met een Code 45. Na het verwijderen van de huidige drivers verschijnt de kaart helemaal niet meer.

Verder dan dit kwam ik niet. Wie weet misschien iets om mij verder te helpen?

[ Voor 86% gewijzigd door TheRie op 21-01-2024 02:28 . Reden: Per ongeluk het topic gepost met de Enter knop zonder dat het af was. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je geeft 0,0 informatie. Wat voor laptop? Welk operating systeem? Welke drivers geinstalleerd? Wat heb je al geprobeerd?

Dit is als de dokter bellen en zeggen "het doet auw".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
gambieter schreef op zondag 21 januari 2024 @ 01:29:
Je geeft 0,0 informatie. Wat voor laptop? Welk operating systeem? Welke drivers geinstalleerd? Wat heb je al geprobeerd?

Dit is als de dokter bellen en zeggen "het doet auw".
Sorry, ik heb het forumtopic per ongeluk al gepost tijdens het gamen. Ik ben hem aan het aanpassen. Maar jij gaf al antwoord voordat ik klaar was.

[ Voor 5% gewijzigd door TheRie op 21-01-2024 01:32 . Reden: Volledigheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je de chipsetdrivers eerst opnieuw geinstalleerd?

Probeer eens een live CD (ubuntu of zo), en kijk in de BIOS of er iets verkeerd staat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
gambieter schreef op zondag 21 januari 2024 @ 02:53:
Heb je de chipsetdrivers eerst opnieuw geinstalleerd?
Niet aangedacht, ga ik proberen.
gambieter schreef op zondag 21 januari 2024 @ 02:53:
Probeer eens een live CD (ubuntu of zo), en kijk in de BIOS of er iets verkeerd staat.
Ik heb echt geen idee wat een 'live cd' is. Is dat puur een boot met OS vanaf een CD? Ik heb daar echt geen verstand van. :'( Ik ben wel de BIOS ingegaan en ik kan booten vanaf een CD, maar ook USB. Ik kon niets vinden over de Nvidia kaart, behalve de modus om te kunnen switchen tussen geïntegreerde graphics of niet. Ik heb de optie aangelaten. Ik zou graag niet weer een windows herinstallatie doen voordat ik andere dingen heb geprobeerd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Als de Nvidia kaart echt defect is geraakt kan je daar niets meer aan doen natuurlijk.
De enige optie is dan deze uit te schakelen/niet meer te gebruiken.
Om goed te testen zou je inderdaad een schone installatie willen doen, eventueel op een aparte HDD/SSD.
Maar dat wil je uiteraard vermijden indien mogelijk.

Ik zou eerst eens proberen om alle Nvidia drivers volledig te verwijderen met het Display Driver Uninstaller tool.
Laat daarna Windows zelf de Nvidea kaart detecteren en updaten.
Kijk dan ook bij de Optionele Driver Updates

Eventueel bios eens terugzetten naar standaard/default instellingen.
Controleer daarbij dat de GPU instellingen staan op dual/switchable.

[ Voor 10% gewijzigd door The_Doman op 21-01-2024 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TheRie schreef op zondag 21 januari 2024 @ 03:40:
Ik heb echt geen idee wat een 'live cd' is. Is dat puur een boot met OS vanaf een CD? Ik heb daar echt geen verstand van. :'(
Je kunt een Live USB-stick maken met Windows, zie https://monovm.com/blog/how-to-create-a-windows-live-usb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:58

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Zit er inderdaad een GT video kaart in (de link die je meestuurt spreekt over een GT540M). Zou het kunnen zijn dat de videokaart in de laptop inmiddels zo oud is dat hij niet meer door de drivers van Nvidia ondersteund wordt? Ik had een GTX780 en die werd sinds vorig jaar al niet meer ondersteund.

Je kunt op de site van Nvidia terug vinden of jouw videokaart nog steeds door de laatste driver versie ondersteund wordt.

Wat zie je trouwens staan bij apparaat beheer (device management) in Windows? sorry, dit had je al vermeld...

Als ik zoek op de Nvidia site, dan zie ik dat de laatste driver versie voor de GT540M in 2018 uitkwam. :/
Je zou specifiek die versie dan moeten downloaden en proberen te installeren.

[ Voor 40% gewijzigd door ElCondor op 24-01-2024 11:46 ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1