Documentmanagementsysteem voor particulieren (zonder cloud)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Armageddon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-04 02:51
Op mijn werk maak ik gebruik van een documentmanagementsysteem (eigenlijk een zaaksysteem). Ik ben al langer op zoek naar een programma met een vergelijkbare functionaliteit voor particulier gebruik (en het liefst lokaal draaiend, niet in de cloud). Dit lijkt een onmogelijke opgave maar wellicht ben ik niet de enige die deze wens had en wellicht heeft iemand anders hiervoor een oplossing gevonden.

Waar het kortgezegd op neerkomt is dat ik nu een digitaal archief heb met een mappenstructuur waar ik bijvoorbeeld oude loonstroken, garantiebewijzen, verzekeringsdocumenten, enzovoorts in bewaar. Ik ben aan het kijken om alles wat ik analoog bewaar ook in te scannen en daaraan toe te voegen maar het jammere is dat je op deze manier niet goed de metadata kan vullen wat zoeken een stuk lastiger maakt (en net daarvoor wil ik het vooral digitaal hebben). Bij metadata denk ik aan onderwerp en datum maar ook aan zaken als categorie, subcategorie en eventuele looptijd (zoals bij contracten).

Archivering is denk ik niemands hobby, maar het is wel prettig als alles goed doorzoekbaar is. Zijn er meer mensen die eerder hier tegenaangelopen zijn en een oplossing hiervoor hebben gevonden?

Beste antwoord (via Mr.Armageddon op 24-01-2024 00:23)

• tthienpont
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-06 23:56
Check ook PaperlessNGX eens. Gebruik ik al een tijd naar volle tevredenheid. Heb ik draaien in een docker op mijn Syno.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-06 23:06

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Check OpenKM eens.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• tthienpont
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-06 23:56
Check ook PaperlessNGX eens. Gebruik ik al een tijd naar volle tevredenheid. Heb ik draaien in een docker op mijn Syno.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:00
Ik heb vorig jaar paperless-ngx ingeregeld, geinspireerd door deze blog:
https://skerritt.blog/how-i-store-physical-documents/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Armageddon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-04 02:51
Dit lijkt inderdaad precies te zijn wat ik zoek! Dank jullie wel! Ik ga hiermee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 22:21
Ik kwam naar het forum voor exact deze vraag, dus bedankt, en ik ben zo onbeleefd om nog wat meer tips te vragen.
Helaas wil mn hoofd niet meewerken voor de installatie als iets zoals PaperlessNGX met docker etc. Lang verhaal, kan ik niets aan veranderen.

Dus als je kijkt naar een applicatie als Digkam voor foto's. gewoon een windows installatie en mogelijkheid om te zoeken op metadata, labels, locatie en previews. Alles in een database terwijl de originele documenten met rust gelaten worden.
Is daar nog een tip voor ?
Pagina: 1