Hallo Tweakers,
Graag zou ik een beroep doen op jullie vaardigheden.
Ik was toe aan een nieuwe desktop en heb hiervoor de benodigde onderdelen besteld op de GPU na*.
Het is idee is later een nieuwe GPU te bestellen maar deze eerst uit het oude systeem mee te nemen.
Helaas werkt het niet naar behoren.
De GPU in kwestie is https://tweakers.net/pric...rmor-8g-oc/specificaties/
Als ik de pc opstart met de monitoren aangesloten op de GPU (twee monitoren, zelfde als voorgaand systeem, DP & HDMI) kom ik in Windows maar kan vrij weinig.
De volgende zaken werken niet:
- Geen de Windows gerelateerde onderdelen starten (Start-knop, task manager, settings, volume etc etc).
- Programma's starten niet.
Ik kan met de cursor alles aanklikken maar er gebeurt niets. Rechtermuisknop op het bureaublad opent wel een window maar niks hiervan werkt.
Indien ik de monitoren aansluit op het moederboard werkt alles prima!
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Windows updates zijn up to date.
BIOS drivers geupdate.
Laatste drivers voor de GPU van de site gehaald en geinstalleerd.
Googlen naar een gelijkwaardig probleem en daar zoeken naar een oplossing.
Gekeken of de PSU de GPU kan dragen. -> moet ok zijn.
Gekeken of de GPU op het juiste slot in het moederbord zit** (3.0 zou backwards compatible zijn).
Wellicht nog van toepassing. Ik heb eerst alles geupdate en geinstalleerd op de PC. Daarna de GPU erin gezet. Toen had Windows al kuren. Vervolgens via de 'moederboard aansluiting' omweg de laatste drivers voor de GPU erop gezet.
Mijn verstand houd hier ongeveer op. Voordat ik het advies van sommige plekken op het internet op ga volgen (buy a new GPU, uninstall everything, your motherboard is broken etc
) hoop ik hier wat kennis op te doen via jullie!
Alvast bedankt!
*
** https://rog.asus.com/us/m...fi-model/helpdesk_manual/
Graag zou ik een beroep doen op jullie vaardigheden.
Ik was toe aan een nieuwe desktop en heb hiervoor de benodigde onderdelen besteld op de GPU na*.
Het is idee is later een nieuwe GPU te bestellen maar deze eerst uit het oude systeem mee te nemen.
Helaas werkt het niet naar behoren.
De GPU in kwestie is https://tweakers.net/pric...rmor-8g-oc/specificaties/
Als ik de pc opstart met de monitoren aangesloten op de GPU (twee monitoren, zelfde als voorgaand systeem, DP & HDMI) kom ik in Windows maar kan vrij weinig.
De volgende zaken werken niet:
- Geen de Windows gerelateerde onderdelen starten (Start-knop, task manager, settings, volume etc etc).
- Programma's starten niet.
Ik kan met de cursor alles aanklikken maar er gebeurt niets. Rechtermuisknop op het bureaublad opent wel een window maar niks hiervan werkt.
Indien ik de monitoren aansluit op het moederboard werkt alles prima!
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Windows updates zijn up to date.
BIOS drivers geupdate.
Laatste drivers voor de GPU van de site gehaald en geinstalleerd.
Googlen naar een gelijkwaardig probleem en daar zoeken naar een oplossing.
Gekeken of de PSU de GPU kan dragen. -> moet ok zijn.
Gekeken of de GPU op het juiste slot in het moederbord zit** (3.0 zou backwards compatible zijn).
Wellicht nog van toepassing. Ik heb eerst alles geupdate en geinstalleerd op de PC. Daarna de GPU erin gezet. Toen had Windows al kuren. Vervolgens via de 'moederboard aansluiting' omweg de laatste drivers voor de GPU erop gezet.
Mijn verstand houd hier ongeveer op. Voordat ik het advies van sommige plekken op het internet op ga volgen (buy a new GPU, uninstall everything, your motherboard is broken etc
Alvast bedankt!
*
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Boxed | € 333,- | € 333,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 267,- | € 267,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - Mesh Charcoal Black | € 135,- | € 135,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 58,85 | € 58,85 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 113,69 | € 113,69 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 97,56 | € 97,56 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (met heatsink) 2TB | € 182,92 | € 182,92 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.188,02 |
** https://rog.asus.com/us/m...fi-model/helpdesk_manual/
[ Voor 35% gewijzigd door Kalopsia op 20-01-2024 19:09 ]
No sp00n