Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToineAb79
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 23:12
Hallo.

Sinds een week ben ik wat bezig met een QNAP TS-233 in combinatie met een Foscam G4P beveiligingscamera via WIFI. Naar nu blijkt is de ping tussen de camera en de router niet goed genoeg om via QNAP (QVR Elite) de beelden op te slaan. De ping schiet op en neer tussen 3 en soms boven de 100 bij een langere tijd van 'pingen'. Het is trouwens niet alleen de ping tussen de camera en de router maar als ik de WIFI-repeater ping dan heeft dat hetzelfde resultaat. Het ligt dus aan mijn draadloze netwerk. Ik had namelijk ook al bedacht om de UTP poort van de repeater te gebruiken en van daaruit een kabeltje naar de camera leggen. Die mogelijkheid is namelijk er wel. Maar de slechte ping ligt dus niet aan de Foscam camera zelf.

De verbinding met de camera wordt door de slechte ping telkens verbroken waardoor er maar flarden opgenomen worden en er veel stilstaand en slecht beeld is. Een vaste LAN verbinding naar de camera behoort helaas niet tot de mogelijkheden en het netwerk verbeteren wellicht ook niet omdat de Fritzbox app zegt dat het netwerk qua bereik en mesh helemaal in orde is (alles ruim in het groen).

Nu wil ik het volgende proberen en mijn vraag is of dat zou kunnen:

Voor zover ik kan lezen is 256GB het maximale wat de Foscam camera pakt wat betreft een micro SD card.
Als ik nu de camera de beelden laat opnemen op de micro SD is er dan een mogelijkheid om een back-up te maken op de NAS zonder dat ik telkens de bestanden gewoon ouderwets ga kopiëren vanuit Windows?

QVR elite zou ik dan niet meer gebruiken en dat abonnement (20 dollar per jaar) kan dan stoppen.

Wellicht ben ik wel helemaal verkeerd aan het denken en is er nog een betere oplossing.
En misschien had deze vraag in het netwerk of 'beveiligingscamera' gedeelte van het forum gesteld moeten worden.

Ik hoor het graag en b.v.d.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToineAb79
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 23:12
Ik heb trouwens nu al gezien, nadat ik een SD kaart geplaats heb er ook de mogelijkheid is tot opslaan via FTP. Op mijn QNAP NAS zit QuFTP waar ik dan iets mee zou moeten kunnen lijkt me.
Daar moet ik me nog in gaan verdiepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:32
ik maak voor de opslag van beelden van mijn (10 jaar oude) foscam camera's op mijn Qnap nas geen gebruik van QVR maar laat ze door de ftp instelling op de camera meteen op de share recordings van de nas opslaan. ik heb daarvoor een aparte user camera met ww aangemaakt.

mijn camera's zijn wel bedraad aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 19:33
Ik vind het vreemd dat de ping van de camera zo wisseld. Wellicht werkt de camera het beste op óf de 2.4GHz óf 5 GHz band het beste. Zou je daarmee kunnen spelen? Ook kun je in de fritzbox de camera een hoge prioriteit geven (op dezelfde pagina waar je het internet kunt blokkeren). Wellicht dat dit ook iets helpt.

Je bent overigens niet de enige:
https://blog.stead.id.au/...-connection-dropouts.html