Wat kopen voor beter geluid voor tv?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-05 21:37
Hi!

Ik ben een leek op audiogebied. Logisch dat hier terecht kom waar deskundigen (zeker in vergelijking met mezelf) te vinden zijn en bereid zijn vragen te beantwoorden. Dank daarvoor bij voorbaat.

Met een beperkt budget (max 300 euro) zoek ik advies wat aan te schaffen. Tweedehands geen bezwaar. Ik heb een eenvoudige smart tv, maar ik wil beter geluid. Ik overweeg een losse speaker (bijvoorbeeld JBL Boombox 3) of een receiver met speakers. Een soundbar is geen optie.

Gewenst is een behoorlijk volume met flinke bas. Welke van de 2 opties raden jullie aan? Losse speaker of receiver met speakers (2e hands)? En waar moet ik dan op letten?

Als er meer info nodig is hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:08
Een losse receiver met speakers is wat mij betreft de beste optie.
Daarin kan je het zo gek maken als je zelf wil.
Wil je gewoon stereo (2.0)
Of misschien stereo met een sub (2.1)
Of volledig surround?

Als je al beter wil dan je tv ga je er in alle gevallen al op vooruit, maar qua kosten een 2e hands receiver met 2e hands luidsprekers (al dan niet zuilen) in stereo heb je al een flinke verbetering dan wat je tv kan voortbrengen.

Edit: wil je rustig aan opbouwen (kostentechnisch gezien misschien een optie) en later uitbreiden van bv stereo naar surround dan wel even in de gaten houden dat je receiver dat ook ondersteund.
Geen idee wat die prijzen tegenwoordig doen maar hier lopen er genoeg rond die daar wel kijk op hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Ad de Jong op 20-01-2024 16:22 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:57
Ik zou lekker tweedehands kijken naar iets wat je aanstaat.
Zoek op mp op een combi van bekende merken en maak je voor dit geld geen zorgen over modern of niet. Alleen een HDMI naar je tv is nodig.

Ik kwam bijv deze tegen. Een oude Denon versterker met 2 dali zuilen en een magnaat sub. Bijna in budget. Werkt t allemaal lekker, dan heb je wat je wilt. Volume, bass en body

T is oud spul, maar voor het geld en jou wensen zou ik zoiets overwegen. Ik zeg niet perse deze, maar er staat genoeg vergelijkbaars.

https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet

[ Voor 11% gewijzigd door caspervc op 20-01-2024 16:24 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-05 21:37
Dat is snel, Dank je wel! Als ik receiver + speakers zoek, waar moet ik dan op letten als je bedenkt dat ik een flink volume en bas wens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:08
In vergelijking met een tv speakertje hoef je alleen maar te letten of je een beetje bekend merk neemt.
Voor de rest gaat alles al harder en beter.
Je receiver moet wel een HDMI aansluiting hebben maar als ze niet ouder zijn dan een jaartje of 20 hebben ze dat wel :p

Je tv sluit je dan via de HDMI of toslink aan op de receiver zodat het tv geluid naar je receiver gaat.
(even heel eenvoudig uitgelegd).

Edit van de post iets naar boven staat al een leuke set als voorbeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Ad de Jong op 20-01-2024 16:34 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:33

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een paar goede stereoluidsprekers met versterker doen wonderen. Voor de echt diepe bas heb je meestal wat grotere luidsprekers nodig, maar er zijn ook boekenplankluidsprekers die prima bas hebben. Zelf heb ik de Little/One luidsprekers met motional feedback naast mijn televisie staan. Motional feedback is een techniek waarbij imperfecties van de luidspreker actief gecorrigeerd worden, waardoor onder meer de bassen van de luidspreker veel dieper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:08
Welke tv heb je? Heeft die nog andere uitgangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:33

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een LG C7. Dit is het bedradingsschema van mijn installatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CaR-Nzbeoia9oSUr7dwK_o1XkM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OhRGjC1N0lmkwNI88hh2dGA3.png?f=fotoalbum_large

Ik heb ze dus zowel analoog als optisch aangesloten en met een mengpaneeltje kan ik kiezen. Wat handiger is, is afhankelijk van de situatie.
Pagina: 1