Sonoff TRVZB drukt radiator pin niet in

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerrund
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-08-2024
Mijn vraag
Ik heb een Sonoff TRVZB gekocht. Deze heb ik prima kunnen connecten met mijn Home Assistant die draait op mijn raspberry pi met Sonoff zigbee dongle.

Het probleem dat ik heb is dat met de TRVZB geinstalleerd op mijn radiator, de radiator altijd volledig aanstaat. Het lijkt alsof de TRVZB pin niet ver genoeg naar buiten komt om mijn radiator pin fatsoendelijk in te drukken. Ik heb het vergeleken met mijn oude Oventrop radiatorknop, en die pin komt veel verder naar buiten.

De zwarte pin van mijn TRVZB komt maximaal tot aan het randje van de witte omhuizing, waar mijn ouderwetse Oventrop knop ver buiten de omhuizing uitsteekt op het moment dat je hem volledig dicht draait.

Hebben mensen hier ervaring mee, is dit een calibratie issue van mijn TRVZB?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sonoff TRVZB
Raspberry Pi
Home Assistant

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gekeken of ik een van de meegestuurde adaptoren kan gebruiken, maar dat lijkt niet het geval. Ik heb het idee dat de zwarte pin van de TRVZB gewoon niet genoeg afstand aflegt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik ken deze specifieke knop van Sonoff niet, maar heb wel twee andere zigbee-knoppen (niet van Sonoff) in huis en die moeten bij installatie gekalibreerd worden. Dat houdt in dat ze eerst de pin helemaal intrekken, je vervolgens de knop installeert en de pin dan zoveel mogelijk uitgestoken wordt totdat hij niet verder kan (oftewel, het thermostaatventiel is helemaal gesloten).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGCt3zGhorEtKZ8qBlXsEW7F8lk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kvU8x1Y6ZjQoKUA1hUDNHvwj.png?f=fotoalbum_large

Ik vermoed dat het knipperen van de 'n' en het pas installeren van de knop als het knipperen gestopt is te maken heeft met het kalibreren van de pin.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerrund
Ja dat zijn idd de stappen die ik heb doorlopen. Ik zou nog een factory reset kunnen proberen en hopen dat die opnieuw callibreert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerrund
@Gizz Ik had een two pack gekocht, de andere knop "vers" geprobeert. Precies hetzelfde probleem. De temperatuur in de kamer is bijv. 23 graden (ofja dat meet ie op de knop). Ik zet 'm op 12 graden. Ik hoor de motor iets doen, maar zie vervolgens de temperatuur alleen maar oplopen. Ik denk dat mijn vermoeden dus klopt dat deze TRVZB's gewoonweg mijn radiator pin niet kunnen indrukken om de kraan dicht te zetten. Heel raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerrund
Zie hier het verschil in de afstand die de pin uitsteekt op de kleinste stand van de radiator knop.

Op mijn oude Oventrop steekt het uit verder uit dan de behuizing.
Op beide TRVZB's die ik heb geprobeerd komt de zwarte pin niet verder dan tot aan de rand van de behuizing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGLSEYCz8kSvjh13wV9RiRfLaxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2Wz5HzsE73hJTPqUmJHCedZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AiMso9pw1jyTKynVYBF8SEl2nFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dvzT3ZoSZEBNGjkTZSMlWrLB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Afgaande op je foto's is dat wel heel minimaal ja, je zou verwachten dat ie er minstens anderhalve centimeter of iets dergelijks uit komt. Dit lijkt meer op de ingetrokken stand!

[ Voor 72% gewijzigd door Gizz op 20-01-2024 17:19 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:38
Past ie er überhaupt wel op? Als ik het goed begrepen heb heeft Oventrop een andere spoed in de moer...
Vaak heb je bij die dingen een speciale adapter nodig om het werkend te krijgen. Er zitten een paar erbij, soms moet je zelf een adapter kopen.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerrund
@JaVaWa beide radiator knoppen zijn 30M*1.5mm. Is dat wat je bedoeld? Dit is de eerste keer dat ik uberhaupt een radiatorknop heb vervangen, mogelijk zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
Ik vind op het internet adapters van M30x1,0 naar M30x1,5 voor Oventrop, vandaar mijn vraag. Ik weet niet wat jouw knoppen precies hebben, maar als ze soepel erop gedraaid kunnen worden zal de schroefdraad overeenkomen. Alsnog kan het nodig zijn om een adapter te gebruiken om te zorgen dat de pin goed aangedrukt wordt.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
.

[ Voor 97% gewijzigd door Pos2007 op 20-01-2024 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
De onderste lijkt op die van ons, dat zijn Heimeier aansluitingen. Ik heb ze net vervangen alleen dan met thermostaatkranen.

[ Voor 31% gewijzigd door Pos2007 op 20-01-2024 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerrund
@JaVaWa Ja zowel de TRVZB en de Oventrop Uni LH zijn M30x1,5 en ik kan de TRVZB idd gewoon soepel erop draaien zonder enige problemen. Waar ik nu meer mee zit is dus dat zowel TRVZB en Oventrop hetzelfde op de radiator passen, alleen de Oventrop pin beweegt veel verder. Dat kan ik denk ik niet met een adapter goed maken, aangezien de bewegingsruimte van de TRVZB ook met een adapter hetzelfde zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
Bij de nieuwe knop is de aansluiting veel dieper dan bij de oude, daardoor zal de nieuwe een heel stuk moeten uitdraaien voordat hij überhaupt de pin raakt. Dan heeft hij niet meer voldoende bereik om de pin helemaal in te drukken. Je moet dus iets hebben wat het gat opvult, bijv. met een passende adapter.
Je zou ook ook nog kunnen controleren of de totale slag (tussen "helemaal open" en "helemaal dicht") voldoende is, maar ik denk niet dat dat een probleem is.

[ Voor 8% gewijzigd door JaVaWa op 20-01-2024 19:00 ]

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07
Kan je ook een foto posten van de kraan waar het op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerrund
@D-Three bij deze!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apxLPkDg7C7C5mkJhwfd0Vzso14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3IcDqGw33E7NoNM4PlDnRshn.jpg?f=fotoalbum_large

@JaVaWa Ik snap dat het op de foto inderdaad zo lijkt, maar de diepte van de aansluiting is bij beide ongeveer hetzelfde. Het lijkt meer alsof de slag idd niet groot genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
Dan even de slag opmeten...

[ Voor 34% gewijzigd door JaVaWa op 20-01-2024 19:22 ]

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik heb bij een andere kop dit zelfde probleem een keer opgelost door een passend muntje erin te leggen. werkt sindsdien feilloos.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 14-09 23:07
Ik vermoed dat die oude kraan er gewoon dieper op zit. Je kan zien dat de kunststof witte 'tandjes' van die kraan wat beschadigd zijn. Dat is omdat ze waarschijnlijk over de grote moer van de kraan schuiven. Die nieuwe raakt er niet zo ver op waarschijnlijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweaker.nu
  • Laatst online: 07:59

Tweaker.nu

we all float down here

Ik had dat ook met sommige EvoHome knoppen, een stuiver er tussen plaatsen werkt nu al jaren.

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djerrund
Ik heb uiteindelijk twee dingen geprobeerd:
  • een muntje toevoegen
  • andere batterijen
En beide opties werkten! Met nieuwe batterijen lijkt de calibratie anders te zijn verlopen en zie ik de pin veel verder naar buiten komen. Met het muntje werkte het ook, maar vermoed ik dat de volledige slag toch nooit gemaakt wordt.

Bedankt voor de hulp iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.tebrake
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-08 15:59
Ik ben benieuwd naar de Sonoff TRVZB en de batterijduur ervan! Iemand ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
Ik heb er eind januari dit jaar eentje aangeschaft om te kijken of die beter was dan de Avatto prutsdingen die ik eerder had (die stopten af en toe spontaan met werken zodat het binnen heel warm werd). De TRVZB doet het prima, dus in oktober nog een paar besteld. In de eerste heb ik nog geen nieuwe batterijen hoeven te doen, ik haal ze wel weg buiten het stookseizoen.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 14:42
Hoe kun je die hardware calibratie eigenlijk forceren? Ik heb het idee dat de calibratie bij mij ook niet helemaal goed is gegaan (lijkt niet helemaal dicht te gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HedgehogWL
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-09 20:11
JaVaWa schreef op zondag 24 november 2024 @ 10:41:
Ik heb er eind januari dit jaar eentje aangeschaft om te kijken of die beter was dan de Avatto prutsdingen die ik eerder had (die stopten af en toe spontaan met werken zodat het binnen heel warm werd). De TRVZB doet het prima, dus in oktober nog een paar besteld. In de eerste heb ik nog geen nieuwe batterijen hoeven te doen, ik haal ze wel weg buiten het stookseizoen.
Hoe is je ervaring tot nu? En hoe stuur je de cv-ketel aan? Sonoff heeft daar zelf geen oplossing voor zover ik weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
Ze doen het prima. Ik heb stadsverwarming, geen CV. De radiatoren worden individueel aangestuurd.
Hoe je het met CV moet oplossen weet ik dus niet, daar heb ik me niet in hoeven te verdiepen.

Mijn GPS-collectie

Pagina: 1