Battle.net Disconnect problems voor chello mensen

Pagina: 1
Acties:

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:22
Ok, here's the deal.

Ik zit op chello, en als ik op battle.net speel dan heb ik elke pak-hem-beet 10 minuten het probleem dat mijn game freezed, en dan na 20 sec zegt "your connection has been interrupted" en dan BAM.. terug naar de chatrooms of opnieuw inloggen.

Soms gaat het een uur goed, andere keer dan ben ik nog geen 15 seconde ik een game, en hoppa.. weer raak.

Nu ken ik meer chello lui die D2 LoD spelen, en die hebben dit probleem ook. Terwijl bijv. een MXstreamer in dezelfde game, dit probleem niet heeft (alle chello'ers klande eruit, toen we terugkwamen, bleken het dus alleen chello'ers te zijn, en een gast op mxstream had gewoon door kunnen spelen).

Nou begint het er toch al op te lijken dat dit dus voor een groot deel aan chello ligt.

Wat ik van de diablo-spelende tweakers op chello wil weten is of zij dit probleem ook hebben, Zo nee. Good for you :) zo ja, het volgende:

Waar woon je (stad liefst)
je postcode (hoeft niet, maar wel makkelijk voor chello om je op te zoeken)
Naam (ook wel makkelijk)
Je IP adres
Wat voor type modem + ESN (serienummer)
sinds wanneer je dit hebt, en hoevaak.
bij mij begon het vanaf patch 1.09

Ik zorg er dan voor dat dit op de juiste plek terug komt binnen chello, en misschien dat we allemaal voordat diablo 6 uitkomt lekker kunnen diablo'en zonder disconnects :)

Thnx

Ps. Het lijkt me niet kewl voor de tweaker om al zijn gegevens hier te posten, dus mail ze plz naar Warbringer@chello.nl

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Ligt denk ik ook aan chello.

Zie mijjn topic: [topic=219710/1/100]

Maar het is echt vaag, surfen en downloaden gaat prima, ook op de lange termijn, zonder te disconnecten.

Maar als ik CS wil spelen word ik ook steeds elke twee minuten afgegooid. Ze zijn met onderhoud bezig ofzo, maar ik kan al twee weken geen CS meer spelen :'(

P.S: IK woon in Amsterdam Noord (1025)

Verwijderd

heb ik ook constant. t is echt geen spelen zooi. soms is t zo erg, dan zit je net 2 sec in een game, bam lig je er weer uit.
ik woon in het midden van nederland btw

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02-2025
Dat probleem heb ik ook als ik day of defeat speel.Zo kan ik uren spelen zonder probleem en zo lig ik er uit.Maar heb het ook als ik gewoon aan het surfen ben.Had het met sonera ook en nu chello.Ben er dus niet op voor uit gegaan van de ene k*t isp naar de andere k*t isp :(.Stap wel over naar adsl.

Ik woon in haarlem (2033)

Verwijderd

Yep, ik zit in Arnhem met Chello en battle.net wipt me er een paar keer per uur uit..ben al heel blij een kwartiertje te kunnen spelen

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb het ook, schiet niet op :(
Bah klote zooi.

Midden Nederland
8091

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 20:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

grijns :) dit is echt het enige punt waar casema het nou wel weer goed doet ;)

premium kank gewoon UREN gamen no probleem ;)

oh well

moet je maar niet gaan zeuren als ej download langzamer gaat als 100kb/s

blup

Verwijderd

ik heb dat geziek met d2 ook hoor, met sonera :(

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

Cthulhu

Carpe Noctem

Ik werd er ook uit gekicked, krijg nu de hele tijd de melding "Player Not Found"

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

• Warbringer
Mensen, alles op mail please :)

Warbringer@chello.nl

Naam:
Postcode:\
IP adres:
Serienummer:

voor de terayons is het serienummer een 12 cijferig getal dat begint met 013, 014, 023, 024.
Voor de com21 modem is het een getal dat begint met 65000

Vanaf wanneer heb je dit probleem:
Hoevaak heb je disconnects:

Hoe meer hoe beter!! Dus allemaal mailen, ik heb er tot nu toe.. 1! van Hitman! sjezus.. wel zeuren maar niet de moeite doen om het op te lossen? ik wil een mailtje van alle diablo-spelende tweakers die chello hebben! :)

kom op met die mail!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik mail al de heletijd met die mongolen ze zeggen dat het wordt omgezet naar een 100 mbit netwerk !

Yeah right met een 10mbit ethernet kaartje :r stomme dozen daar!

Besides ik geef mijn ip etc niet zo weg :)
en zekers niet mijn serienrs :)

• Warbringer
Op zaterdag 08 september 2001 10:50 schreef SaURoN het volgende:
Ik mail al de heletijd met die mongolen ze zeggen dat het wordt omgezet naar een 100 mbit netwerk !

Yeah right met een 10mbit ethernet kaartje :r stomme dozen daar!

Besides ik geef mijn ip etc niet zo weg :)
en zekers niet mijn serienrs :)
Ok, dan zoek ik het maandag wel op :)
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen zo moeilijk doen om hun IP adres, en vooral als je een dynamisch IP adres hebt, en serienummers kan een gewoon persoon weinig mee, maar chello weet dat over welke modem we het precies hebben.
Daar komt nog bij dat niemand anders die gegevens onder ogen krijgt dan ik en chello. En dat is min of meer hetzelfde..

Maar blijkbaar vinden jullie het leuker om met die disconnects te zitten dan om het op te lossen, want als je chello belt vragen ze hetzelfde, maar dan a 22cent/minuut.

Oh, en het upgraden naar een 100mbit netwerk? waar en wat dan precies? ik dacht dat het interne netwerk naar de AIX al 34 Gbit was.. :? Misschien het teralink/comcontroller gedeelte :? ach, zal wel.

Maar volgens mij is dit een probleem van teveel verkeer op het (ATM) netwerk, omdat bij mij de periodes tussen het uitvallen langer zin op het moment dat het "normaal" gesproken rustig is bij chello.

plus dat er nog een storing is bij chello over het hele netwerk, dat zorgt voor packetloss, vandaar dat mijn verbinding zo traag is...

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ik heb gisteren een mailtje naar Blizzard gestuurd erover en ik kreeg de volgende mail terug.
If you are having trouble with your Battle.net connection, here are a few
things you can try:

Click on Start --> Find, and then click on "Files or Folders", and type
"bncache.dat" in the "named" field. Make sure to include sub folders and
check in your hard drive(s). If you find this temp file, delete it.

Empty your "Recycle Bin" if it is full and restart your computer.

Make sure you are using the latest version of your game. Links to patches
for all Blizzard games can be found on our web site:
http://www.blizzard.com/patches/

Now try connecting to Battle.net.

If these steps above do not correct the problem:

Click on Start, then Run.
Type "regedit" and click Ok.
Click on the + icon beside the "HKey_Current_User" branch.
Click on the + icon beside the "Software" branch.
Select the "Battle.net" branch and press the delete key.
Click on the + icon beside the "HKey_Local_Machine" branch.
Click on the + icon beside the "Software" branch.
Select the "Battle.net" branch and press the delete key.
Alleen de bncache wegpleuren werkt niet.
Heb ook de registersettings van Bnet weggegooid en vervolgens geboot.
Heb nu net 40 min. zonder disc. kunnen spelen en neem van mij aan, da's uniek! Heb nog geen disc. gehad, maar moet nu wat andere irl dingen doen. Ik zou zeggen, probeer het, het lijkt voor mij te werken (chello abo)

Ik hoor het wel.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op zaterdag 08 september 2001 13:10 schreef Azqi het volgende:
Ik heb gisteren een mailtje naar Blizzard gestuurd erover en ik kreeg de volgende mail terug.
[..]

Alleen de bncache wegpleuren werkt niet.
Heb ook de registersettings van Bnet weggegooid en vervolgens geboot.
Heb nu net 40 min. zonder disc. kunnen spelen en neem van mij aan, da's uniek! Heb nog geen disc. gehad, maar moet nu wat andere irl dingen doen. Ik zou zeggen, probeer het, het lijkt voor mij te werken (chello abo)

Ik hoor het wel.
meteen geprobeerd.
maar geen resultaat :( |:( |:(

krijg sinds de euro-realm upgrade steeds tussen de 10 sec en de 10 minuten een timeout :(
heb idd ook chello

maar het rare is wel dat ik gister uit ergernis maar een karakter gestart ben op de us-west battlenet server.
alhoewel ie door ping 300-400 niet echt fijn speelt. kon ik wel 3 uur spelen zonder 1 disconnect

vind dit klote want had diablo pas net ontdekt, en was eigenlijk best wel verslaafd....

T-BARBIE out

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

en schop

ik wil namelijk toch graag weten of iemand de oorzaak/oplossing weet.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Woohoo, gisteravond heb ik nog maar eens geprobeerd en kon ik drie uur achter elkaar toch redelijk goed spelen, werd gemiddeld 1 keer in de half uur afgegooid. Had ook een goede constante ping. Het is dus weer bijn net zo goed als eerst. Hopelijk blijft het zo.

[edit] Het was eenmalig. Er is zeker verbetering in te merken maar nu word ik toch vaak om de twee minuten afgegooid.[/edit}

P.S: Dit was dus voor CS.

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Helaas was het vandaag bij mij weer k*t met peren.
Trucs van Blizzard hebben dus idd niet geholpen. Gisteren was blijkbaar gewoon geluk.

Echt niet leuk meer om te gamen via Bnet.

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 08:11

^^0nMe

Got Babana's?

Volgens mij is er zowieso een probleem met chello, niet alleen chello icm Battlenet.
Ik woon in Rotterdam, normaal gesproken nooit problemen, maar vandaag heb ik in Counterstrike een ping van 175 of hoger, terwijl ik op die server meestal 30-50 ms haal.
Ook mensen die ik ken in de buurt met Quicknet hebben zulke problemen, maar veel erger, ze hebben soms gewoon geen internet.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08-2025
Het was vandaag kut met peren jongens..... om de minuut lag ik er weer uit. ZWAAR frustrerend. Ik hoop dat warbringer er morgen wat aan kan doen

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Heb het ook met Quicknet dus ligt niet aan Chello.

Ook tussen de 10sec en 10min een disconn sinds de Realm update daarvoor ging alles gewoon goed.

There is no art to find the minds construction in the face

• ^^0nMe
  • Laatst online: 09-02 08:11

^^0nMe

Got Babana's?

Ja, er is dus OOK een probleem met Quicknet, mensen die ik ken hebben of chello, of Quicknet, en geen van allen kunnen fatsoenlijk internetten, alleen ik heb nog het geluk dat ik kan surfen, downloaden enz.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Verwijderd

Ik heb Sonera en heb hetzelfde probleem, na 15 min of soms zelfs na een paar seconde een timeout of iig een hele hoge ping (lees: 10.000+ ).

Ik dacht eerst dat het aan m'n connectie lag, zoals zo'n beetje iedereen volgens mij, maar als ik ping dan heb ik nergens last van:
Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 10ms, Maximum = 40ms, Average = 13ms
Volgens mij is het ook pas sinds 1.09 uit is....

/me is nog steeds op zoek naar een oplossing. Aankoop van LoD is ervan afhankelijk.

Immers, D2 (+LoD) is het leukst online....

• Toewan
  • Laatst online: 06-02 00:25
Nope, bij mij was het ook al met 1.08, niet zo snel disconnects, dat niet, maar wel LAG, mega pings ed. Ik heb Chello verbinding, het downloaden en surfen gaat meestal gewoon goed, maar diablo'en, het blijft gewoon niet lekker lopen (ook soms frames skippen enzo, en ik heb toch niet echt een sloebersysteem dacht ik zo. :) (TBird 800, 256 Mb, Asus V6600 GeForce 1))

Verwijderd

Ik weet niet wat chello voor ping geeft in D2..

Ikzelf heb tusswen de 60 en 120, soms tot 230. Goed speelbaar dus.
Behalve als de conn. weer eens wegvalt.

• Warbringer
tja

druk op enter, typ "FPS" zonder de "" en dan weer enter.

krijg je wat gegeventjes bovenaan (doe ik voortaan standaard) kan je mooi in de gaten houden wat je framerate is en je ping, alleen lastig ooit met iets lezen wat iemand typt :)

Ondertussen, laat die mails maar binnen stromen.. :)

Verwijderd

Ach, check je toch ff je geschiedenis messages :?

Verwijderd

Op vrijdag 07 september 2001 19:10 schreef Warbringer het volgende:
Waar woon je (stad liefst)
je postcode (hoeft niet, maar wel makkelijk voor chello om je op te zoeken)
Naam (ook wel makkelijk)
Je IP adres
Wat voor type modem + ESN (serienummer)
sinds wanneer je dit hebt, en hoevaak.
Sorry hoor maar dit gaat je NIKS aan! :(
Ik vraag me af of je echt wel goede intenties heb.

• Warbringer
Op zondag 09 september 2001 18:54 schreef insoft het volgende:

[..]

Sorry hoor maar dit gaat je NIKS aan! :(
Ik vraag me af of je echt wel goede intenties heb.
Dude? wil je het opeglost hebben of niet?

Believe it or not, my intentions are good, en ik ben je beste hoop om dit op de juiste plek binnen chello te krijgen!

ik heb zojuist 5 minuten (letterlijk) proberen te spelen
en ik ben er 6 keer afgegooid! 6 keer in 5 minuten, als je het herconnecten meetelt, heb ik elke keer nog geen minuut komen spelen, soms was het zo erg dat als ik een WP pakte dat ik net het stadje uit was, en BLAM. einde verhaal.

Maar bel chello maar, vertel hun hetzelfde, krijg te horen de ze het doorspelen, en jouw klacht zal weer 1 van vele zijn over "iets".

Als je het zo speelt komen er (hopelijk) veel klachten, ineens, bij de juiste persoon. Bijvoorbeeld die lui in amsterdam.. :? heb je in ieder geval een betere kans dan zo.

• Warbringer
Op zondag 09 september 2001 18:46 schreef CommDante het volgende:
Ach, check je toch ff je geschiedenis messages :?
pcies, net zo makkelijk :)

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ja maar van mij krijg je het niet want ik heb Quicknet daar heb je toch niks aan.

Maar pingen gaat wel goed als ik europe.battle.net ping hebt ik een avg van 53ms.

Had ook altijd een ping onder de 100 maar nu word ik er binnen 3 min afgegooit.

Waarom zou het ineens aan Chello liggen als Quicknet er ook last van heeft. En wel toevallig dat het precies is begonnen sonds de server upgrade van Europe realm

There is no art to find the minds construction in the face

• Warbringer
Op zondag 09 september 2001 19:38 schreef -Muppet- het volgende:
Ja maar van mij krijg je het niet want ik heb Quicknet daar heb je toch niks aan.

Maar pingen gaat wel goed als ik europe.battle.net ping hebt ik een avg van 53ms.

Had ook altijd een ping onder de 100 maar nu word ik er binnen 3 min afgegooit.

Waarom zou het ineens aan Chello liggen als Quicknet er ook last van heeft. En wel toevallig dat het precies is begonnen sonds de server upgrade van Europe realm
omdat bijv. Mxstream er geen last van heeft.

Stel dat het een configuratie fout is, en chello heeft dezelfde fout als quicknet.. wat krijg je dan? pcies, allebei tegelijk problemen.

Het zal denk ik niet echt een "fout" zijn, maar eerder een misconfiguratie, dat voor battle.net traffic ergens nog zo'n rot istellinetje aan/uit moet staan :) om het maar even HEEL simpel te zeggen :)

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb chello (arnhem) en kan de laatste tijd geen enkel spel (ut, viper racing, dflw ect) langer dan een half uur onlin spelen.

Verwijderd

Ik heb net ff op USA-east gespeeld en ben level 14 Necro (vanaf begin) geworden. Tot en met "inner cloister" gekomen, zo'n 2 uur over gedaan...zonder timeouts.
OK, ik had wel een ping van 700 zo'n beetje, maar was nog redelijk/goed te spelen.

Ik denk, ik ga het weer eens op Europa proberen, na 10 min (nat. vlak voor die "Headpiece" te pakken kon krijgen...) knalt b.net me er weer uit.

Ik denk dus dat het meer aan de realm ligt dan aan de ISP.

In mijn geval dan.....

• slownera
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb hier in R'dam precies dezelfde problemen met D2.
Alleen op US East heb ik geen disconnect problemen maar op Europe realm wel. Dat terwijl een zooi maten met Wanadoo die problemen niet hebben. Het is wel allemaal begonnen sinds 1.09 en de overzetting van Quicknet naar Chello.

Het verschil tussen Quicknet en Chello is er zowat niet want UPC kan de account zo overzetten tussen de 2 ISP's. Want een collega van me heeft de UPC helpdesk gebeld over download problemen met Slownera Quicknot. Hebben de lui van de helpdesk ff zijn account overgezet naar Chello ineens had ie "prima" verbinding. Maar sinds de officiele migratie nog niet begonnen is hebben ze hem maar weer teruggezet naar Quicknet. Volgens mij heeft UPC het Quicknet gedeelte allang in handen. Vandaar dat Quicknetters en Chello gebruikers hetzelfde probleem hebben met D2, volgens mij.

Kijk ook eens op de storings pagina van ww.quicknet.nl
Daar stond als oplossing van de afgelopen storing dat UPC de IP-nummers weer had vrijgegeven en daar hadden ze anderhalve dag voor nodig, om dat op te lossen??? Zat ik anderhalve dag zonder internet en heel Z-Holland ook geloof ik.

• Warbringer
Ik denk dat het een samenhang van problemen is.
De schuld ligt niet alleen bij B.net, of chello, of quicknet, of sonera, maar bij allemaal een beetje.

Maar natuurlijk zullen wij weer het probleem aan moeten dragen willen hun er iets aan gaan doen.

Tijdens/Voor 1.08 had ik dit nooit. Ooit een black wall of lag, maar dan loop je ff terug, en weer heen, hoppa. weg.

Nu.. als ik langer dan 5 minuten kan spelen, laat zeggen. beginnen in act 3 waypoint travincal, dan council afslachten, en dan waypoint durance of hate level 2, door naar level 3, en dan daar nog wat council en mephisto hakken.
Dat lukt me niet zonder 3 disconnects, terwijl die monsters geen uitdaging zijn voor een lvl 65 paladin op Nightmare..

Het is iig een kutzooi en ik wil het opgelost hebben, morgen ga ik klagen.

greetz

Verwijderd

Gisteren (nacht) 3 uur gespeeld zonder disconn (en toen liep 'ie muurvast ;( ). Daarvoor werd ik 3x binnen 15 min gedisconned (zelfde game).

Nou vraag ik me af of het nou kwam omdat het rustiger werd op b.net of omdat ik 3x dezelfde game joinde.

BTW al-met-al zit ik toch in act4!!!

Verwijderd

En "Europe Realm" ligt net 10 sec "down"

Hopelijk is alles opgelost als ze weer online komt!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

nope :(
was ook mijn hoop, maar deed weinig ...

Verwijderd

hoor dat probleem ook van chelo gebruikers
ik heb zelf mxstream van kpn telecom
geen enkel probleem met het ik wordt er niet uitgedonderd

• Warbringer
Op maandag 10 september 2001 19:55 schreef finelookingme het volgende:
hoor dat probleem ook van chelo gebruikers
ik heb zelf mxstream van kpn telecom
geen enkel probleem met het ik wordt er niet uitgedonderd
yup, dat is dus het verhaal.

zou het Kabel / ADSL zijn ofzo ?

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

mmmmmmmm lijkt weer opgelost :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
heb tenminste net 4 uur kunnen spelen zonder time out...

alleen werd me humeur nou weer verpest door een level 40 gastje dat moest bewijzen hoe sterk hij was door level 20 gastjes te gaan pk'en :(

en toen ie zag dat ik level 46 was en aan het helpen met act2 : "waarom help je die stomme buitenlanders ?"

dan schaam je je toch ff nederlander te zijn :(

Verwijderd

;( ;( Yep, ik vind dat die het land uitgetrapt moet worden.... ;( ;(

Ik ga ook weer eens proberen....

Wat is trouwens het GoT channel daar?

-GoT
-Tweaker
-Tweakers

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op maandag 10 september 2001 21:55 schreef CommDante het volgende:

Wat is trouwens het GoT channel daar?

-GoT
-Tweaker
-Tweakers

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
geen van bovenstaande in ieder geval :)
was daar helemaal in mijn eentje
(nou ja, in got zaten 3 duitsers oid)

maar we gaan oftopic, hier hadden we al een topic voor :)
[topic=221055/8/25]

slay u later :)

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08-2025
Ja GoT is een clan :) (ala Mof)

Verwijderd

Hmm, ok, Ontopic dan maar:

Net vanaf 10 uur gespeeld en maar 1 of 2x gedisconned.

Volgens mij is het probleem opgelost....of heb ik nou gewoon mzl gehad? Heeft de rest nog last van disconnects?

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ik heb de 2e helft van de middag ook kunnen spelen zonder disc. Moet ik wel zeggen, dat het voor mijn gevoel soms wel randje randje was. Tot 16.00 was het nog bagger.

Maar goed, niet meer iedere 2 minuten eraf gekickt worden,
is al een hoop waard.

Ik ben nog een beetje sceptisch. Kijken of het struktureel beter is nu. Wil eigenlijk helemaal geen discs meer zien.

Btw in de battle net forums wordt er ook flink over gereld.
Nog geen reakties van Blizzard helaas.
Pagina: 1