Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunke7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-12-2024
Wat ga je met je laptop doen?
05-02-2024 ga ik starten met mijn allereerste ICT baan na 10 jaar in de logistiek te hebben gewerkt.
De laptop moet denk ik virtual een Microsoft server met maximaal 5 clients kunnen draaien. Hiermee wil ik Azure en Intune kunnen ontdekken evenals een VLAN inrichten en office/youtube en internetbrowser kunnen gebruiken. Al het andere is bijzaak zoals beetje gamen of streamingdiensten gebruiken maar het zou wel leuk zijn natuurlijk. Liefst gebruik ik alles van Microsoft en moet de laptop wel Windows 11 ready zijn. Video bewerking en foto's bewerken doe ik niet aan (misschien wel heel incidenteel).

Wat is je budget?

+min. 1000 maximaal €1300

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben van plan de laptop incidenteel mee te nemen dus een 15 inch is maximaal voor mij accuduur etc. boeit niet krijg waarschijnlijk toch ook een werklaptop mee. Het is eigenlijk voor de weken die ik van huis ben voor werkopdrachten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dell heb ik heel goede ervaring mee maar ik kan mij ook indenken dat er andere merken zijn die van toepassing zijn en waar andere tweakers goede ervaringen aan hebben. Waarom DELL? Ik zit dit uit te typen op een laptop die 10 jaar oud is en nog redelijk snel is ook. i5 met 8gb en Windows 11 staat erop. Deze laptop is wel eens gevallen en heeft de nodige rake klappen gehad maar werkt nog steeds :D

Ik heb nu een Inspiron 14 Plus laptop op het oog.

De 32 gb ram lijkt mij voldoende om de virtual machines genoeg power te geven.

De videokaart de Nvidia GTX 4050 lijkt mij voldoende voor Rainbow Six Siege en counter strike waar ik fan van ben.

De 13e generatie Intel® Core™ i7-13620H processor (24 MB cache, tot 4,9 GHz) lijkt mij voldoende om de virtual machines aan te sturen.

De 1TB ssd lijkt mij ook genoeg ruimte en snel genoeg.

14 inch lijkt mij voldoende scherm overzicht te bieden (spreek mij gerust aan als het anders moet).

Deze post lijkt mij voldoende onderbouwd zo niet dan hoor ik het wel. :)