Inbraak Ubiquiti netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:14
Mijn vraag:
Wie kan mij helpen met het volgende probleem: Als ik op mijn Ubiquiti UDR een clean install doe (hardware reset) werkt alles super, totdat er 2 onbekende apparaten op mijn netwerk ingelogd zijn (een Occulus Quest VR en, of een Fossil sport horloge, of een Sky TV Box). Nu kan ik deze beide ongenode apparaten wel blocken, maar vanaf het moment dat deze 2 apparaten erop zitten kan ik mijn android telefoon niet meer connecten met het netwerk. Wat is hier loos en hoe kom ik er vanaf?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ubiquiti UDR over KPN glasvezel, Windows 10 pc's, Apple TV, Oudere Iphones en een Sony Xperia XZ1 Compact...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles overnieuw instellen op de UDR.
De mac-adressen van de 2 ongenode apparaten zijn alleen verschillend in de laatste 4 tekens (d4:38:9c:3b:**:**)

Beste antwoord (via sjonie100 op 20-01-2024 12:04)

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Of gewoon je eigen apparaten met een verkeerd logo in de Unifi controller software ;) check het IP maar eens

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mogelijk spoofen ze adressen maar de MAC's die je noemt lijken van Sony te zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FxpvwOmEs2GPEMJdRuMCGA9FJJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ed1zG26F7bmwtGLqLoj6JjQh.jpg?f=fotoalbum_large

Heb je op het netwerk je wachtwoord al eens verandert per SSID? Komen de onbekende apparaten dan ook meteen voor?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 15:29
sjonie100 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:41:
Mijn vraag:
Wie kan mij helpen met het volgende probleem: Als ik op mijn Ubiquiti UDR een clean install doe (hardware reset) werkt alles super, totdat er 2 onbekende apparaten op mijn netwerk ingelogd zijn (een Occulus Quest VR en, of een Fossil sport horloge, of een Sky TV Box). Nu kan ik deze beide ongenode apparaten wel blocken, maar vanaf het moment dat deze 2 apparaten erop zitten kan ik mijn android telefoon niet meer connecten met het netwerk. Wat is hier loos en hoe kom ik er vanaf?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ubiquiti UDR over KPN glasvezel, Windows 10 pc's, Apple TV, Oudere Iphones en een Sony Xperia XZ1 Compact...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alles overnieuw instellen op de UDR.
De mac-adressen van de 2 ongenode apparaten zijn alleen verschillend in de laatste 4 tekens (d4:38:9c:3b:**:**)
De vraag die je moet stellen is natuurlijk hoe komen die apparaten op je netwerk terecht? Open wifi? Wachtwoord ingesteld in 1980 en nooit meer gewijzigd?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:08
Bedraad of draadloos? Dit kan je zien in je controller. Indien het bedraad is zou het ook kunnen bij sommige oude huizen dat je dezelfde Powerline adapters hebt en op elkaars netwerk zit..

http://www.designyourgoogle.com

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Of gewoon je eigen apparaten met een verkeerd logo in de Unifi controller software ;) check het IP maar eens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is het niet gewoon MAC randomisation (van je Xperia) in combinatie met wat @kariem112 zegt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:20

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

kariem112 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:57:
Dit kan zeker een optie zijn. De automatische device detectie werkt vaak goed maar niet altijd. Ik heb ook devices die als compleet iets anders worden gedetecteerd.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:14
OK. Super.
Ja , de mac-adressen zijn van de sony telefoons en komen overeen met de 'ongenode' apparaten. Mijn vrouw en ik hebben er allebei 1. De UDR herkent ze als andere apparaten en koppelt ze (blijkbaar) wel in de wifi, maar ondertussen heeft de telefoon geen wifi ontvangst. Als in de UDR ik de naam wijzig in 'Sony Flip' en 'Sony Truus' dan is er direct connectie en loopt alles weer zoals ik het graag zou willen.

Hartelijk dank voor jullie voorzet/input!!

Zo, ik kan weer adem halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

franssie

Save the albatross

Herkenbaar, ik had een Redhat Linux PC plots op mijn netwerk (en schrok me rot) en dat bleek mijn Motorola telefoon te zijn. En een vreemde desktop, maar dat bleek een game laptop te zijn waarvan ik blijkbaar nooit de moeite had genomen om die een herkenbare netwerk naam te geven ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1