Tahoma somfy rolgordijnen automatisering?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvark013
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02:29
Ik heb m.b.v. Tahoma app een automatisering ingesteld waarop mijn somfy rolgordijnen op een bepaald tijdstip naar de “my-positie” gaan. Dit werkt allemaal prima.

Nu wil ik bij het omhoog gaan van de rolgordijnen deze niet helemaal in de bovenste positie laten stoppen maar ca. 20 cm eronder. Dit lukt me alleen door handmatig te “stoppen”, want ik kan volgens mij niet een 2de positie kiezen waar rolgordijn moet stoppen. Heb ook al even met de Opdrachten app geprobeerd, maar daar zie ik ook niet zo direct mogelijkheden.

Iemand een slim idee of moet ik dit maar uit mijn hoofd zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunarmoon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 20:31
Gebruik je alleen Tahoma app of heb je ook Home Assistant? In Home Assistant kan je elk gewenste positie instellen via scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvark013
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02:29
Nee, ik gebruik alleen Tahoma. Zal eens kijken wat Home Assistant kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 14:59
Gebruiken je rolgordijnen het RTS of IO protocol? Waarschijnlijk het RTS protocol als ik je verhaal lees, en daar zal Home Assistant niet heel veel verschil maken. Ik zou kijken naar de https://community.home-as...fy-rts-integration/543401 (werkt ook prima met Home Assistant!).