scooter vervoeren camionette spanbanden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-09 21:26
Dag mensen

Ik moet een scooter monteren met spanbanden in een camionette. Weet iemand hoe ik de banden het best bevestig? Ik dacht om ze over het zadel heen naar te grond toe op te spannen? Is dit goed?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:21
Ik heb het een keer gedaan met twee banden over het zadel, wel zo ver mogelijk uit elkaar en vervolgens eentje over het stuur terwijl deze op stuurslot staat.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afhankelijk van het aantal bevestigingspunten aan de wand van het voertuig, zou je ook de scooter tegen de wand kunnen zetten (doe er wel even een deken tussen voor lakschade) en enkele spanbanden van de wand naar de grond spannen en/of enkel van de wand naar de wand.

Hiermee staat de scooter dus niet "los" in het midden van het voertuig maar gezekerd tegen 1 van de wanden.

camionette is een verzamelnaam voor allerlei grote en kleine voertuigen waarbij laadcapaciteit en vorm ervoor zorgt dat er meer of minder bevestigingspunten aanwezig zijn

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 20-01-2024 10:20 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Inderdaad, tegen zijwand is beter voor scooter met 2 wielen.
Oud deken / kussen ertussen tegen schades.

Alternatief is scooter plat te vervoeren, maar meer kans op krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dellete
Bedankt mensen!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Gebruik in ieder geval fatsoenlijke spanbanden met ratel. Die dingen met zo'n klemmetje zijn waardeloos.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Persoonlijk (dat is dan wel bij motoren maar komt op hetzelfde neer denk ik) span ik altijd de linker- en rechterzijde apart op i.p.v. 1 band erover. Bijvoorbeeld aan het handvat van de passagier, voetensteunen of de voorvork.

Tijdens het rijden gaat de scooter in- en uit veren waardoor er steeds wat ruimte kan gaan ontstaan en de scooter kan gaan bewegen onder een enkele band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En wellicht ook even een spanbandje door de wielen halen. Dan weet je zeker dat het ding bij een noodstop of andere vreemde manouvre niet van z'n plaats komt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1